Spinal

Forumguru
@robm84

Een achteruitrijcamera kun je er zelf inzetten. Dat staat los van het feit of je standaard PDC hebt of niet.

Screenshot_20190116-223233__01.jpg

Ik weet niet of jouw bekabeling overeenkomt maar zo zou je hem kunnen aansluiten. Dan zal als je hem in achteruit zet vanzelf het camera beeld op je scherm komen
 

greenlinediesel

Senior Member
Nee ik heb ook geen sensoren achter zitten.
Ik vermoed dat deze optie voor mij dus niet zo makkelijk is!


Trouwens ik zat een beetje door de settings heen te scrollen in het menu, maar het lijkt erop dat ik 2gb ram geheugen erin heb zitten, is dat jullie ook opgevallen?
Ja! Waarrempel, die van mij heeft ook 2GB ram. Mijn oude unit (heb al eens een dergelijke android radio gehad in een vorige auto) had 1GB en vond deze al veel sneller voor een 1GB unit.... Nu is t wel duidelijk dus! Leuk man.

Wel raar dat het als 1GB online staat bij onze Chinese vrienden... Was al blij met de aankoop maar nu helemaal :rofl:
 

Spinal

Forumguru
Dat is mooi meegenomen, dan is het helemaal een goede deal :thumbsup: Nu hopen dat mijn bestelde 2GB een 4GB is, maar dat zal wel niet :)
 

Marcooctavia

Forumguru
Iemand nog een idee of de microfoonkabel van de originele setup te combineren is met deze radio?

Je kan de kabel wel gebruiken om hem op te verlengen.
maar de mic. kan je niet gebruiken omdat deze een andere weerstand heeft waardoor deze niet juist werkt.
Wat ik gedaan heb is de kabel langer gemaakt en de mic. uit elkaar gehaald en ook die in de binnenverlichting van de auto zelf.
En daar die van de radio in geplaatst.
En je ziet er niets meer van.
Alles weer bijna echt.

Marco.
 

Rallye

Forumguru
ik orienteer me ook voor mijn superb met een amundsen systeem omdat de navigatie niet/slecht te updaten is

Hier komen leuke radio’s langs en qua prijs hoef je het niet te laten, maar hoezo is een Amundsen niet of slecht te updaten? Of je hebt gratis kaarten van VAG (MIB Amundsen), of je betaalt €99,- en hebt elk jaar nieuwe kaarten (RNS310 of RNS315). Updaten gaat dus niet moeilijk of slecht, maar kan geld kosten.......
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

brepus13

Forumguru
ja Zo zou je het ook kunnen omschrijven :-)
Maar een radio met meer functionaliteiten en gratis updates, groter scherm en de mogelijkheid om apps erop te zetten voor de prijs van 1 rns update gaf voor mij de doorslag.

Komende tijd maar eens kijken hoe het allemaal bevalt, maar alleen het feit dat ik nu via hotspot Google maps heb op groot scherm is al top, al zag de eigen navigatie er ook wel goed uit.
 

Joman

Actief lid
Interessante optie deze radio en goed gevonden!
Hebben jullie enig hoe het zit met dab+ met deze radio? Is dit ingebouwd of heb je een extra adapter nodig?
 

Spinal

Forumguru
@Joman, dab+ is een extra optie die soms wel tegen een meerprijs meteen mee te bestellen is. Maar de aansluiting ervoor is dus wel aanwezig.
 

Spinal

Forumguru
Vandaag is mijn radio gearriveerd.
Bij mijn antenne aansluiting zit een blauwe draad, waar moet die op aangesloten worden? (dit is voor een betere ontvangst toch?)

Screenshot_20190118-190017__01.jpg
 

Marcooctavia

Forumguru
Denk dat de Chinezen daarover hebben nagedacht zie ik nu...

Bekijk bijlage 71476
Klopt dat is het blauwe draadje waar vroeger je elektrische antenne mee omhoog ging als je de radio aan deed.
Maar ja dat was vroeger.
Maar dat draadje hebben we nog steeds nodig om de antenne versterker mee aan te zetten.
Veel succes met inbouwen en veel plezier met je radio.

Marco.
 

Spinal

Forumguru
Goed zo! Leuk voor weinig toch :-)

Over die opslag, ik zal eens even kijken of er een USB stick gebruikt kan worden als opslag. Zal vast wel een appje voor zijn die de radio fopt en laat denken dat het een kaartje is. Kom ik op terug.

Ik heb zelf alleen nog maar gestreamed middels de Spotify app. Of via de bluetooth verbinding. Werkt allebei ook perfect. Heb toch een gigantische databundel die ik nooit op krijg.....

Kun je die USB aansluitingen gebruiken om muziek via een USB stick af te spelen?
 

casejunky

Forumguru
Ik twijfel zelf tussen deze twee:

T8 2GB RAM 32GB ROM
https://s.click.aliexpress.com/e/XSMM5ZI

PX5 4GB RAM 32GB ROM
https://s.click.aliexpress.com/e/bkKORH6g

Alleen bij die laatste is me niet duidelijk hoe die aangesloten wordt, in de discription staat bij interface: RCA. Bij de eerste staat daar ISO cable (wat ik dus moet hebben) het prijsverschil valt mee €185 tov €213


Ik wil dus die eerste aanschaffen. Maar ik moet wel aangeven welke aansluiting ik heb, nu heb ik geen idee welke dat is.
Ik gok die standard quadlock maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Weet iemand dat voor dit type radio:
27.jpg
 

greenlinediesel

Senior Member
Ik wil dus die eerste aanschaffen. Maar ik moet wel aangeven welke aansluiting ik heb, nu heb ik geen idee welke dat is.
Ik gok die standard quadlock maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Weet iemand dat voor dit type radio:
27.jpg

Haal hem even eruit! Dan kan je het zien, is nog geen 5 minuten werk. Ik had op de Amundsen+ idd een quadlock.
 

Spinal

Forumguru
Ik wil dus die eerste aanschaffen. Maar ik moet wel aangeven welke aansluiting ik heb, nu heb ik geen idee welke dat is.
Ik gok die standard quadlock maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Weet iemand dat voor dit type radio:
27.jpg

Ik heb die je wilt bestellen inmiddels thuis liggen, mooi apparaat. Als ik tijd heb gaat ie erin, alle voorbereidingen heb ik al gedaan (achteruitrijcamera en dashcam aansluitingen verlegd zodat ik die aan kan sluiten) En even aanvinken dat je hem vanuit Duitsland opgestuurd krijgt dan is hij er binnen een paar dagen.
De Columbus en Amundsen hebben standaard een quad lock, maar dit is een andere radio. Even eruit halen en kijken, zou zonde zijn als je de verkeerde aansluiting erbij krijgt.
 
Bovenaan Onderaan