brepus13

Forumguru
Nou, vandaag de radio ontvangen en hem er maar meteen in gehangen. Stuurbediening etc deed het zonder aanpassingen ( moest volgens bijlage een rode draad onderbreken dus die stekkerverbinding heb ik losgemaakt ) verder plug en play.... moest even zoeken welke fakra sluiting van de FM was. Helaas past de originele gps er niet op... ( is hier wellicht een tussenstukje voor verkrijgbaar?)

Diverse apps erop gezet en werkt prima. Opstarten duurt idd even maar als het eenmaal draait dan is hij snel zat. Het ziet er wat mij betreft erg netjes uit. Wel anders maar niet heel erg overdreven.

Al met al leuke upgrade voor weinig. Nu nog een camera er bij bestellen en je hebt ook meebewegende lijnen bij achteruitrijden.
 

greenlinediesel

Senior Member
Nou, vandaag de radio ontvangen en hem er maar meteen in gehangen. Stuurbediening etc deed het zonder aanpassingen ( moest volgens bijlage een rode draad onderbreken dus die stekkerverbinding heb ik losgemaakt ) verder plug en play.... moest even zoeken welke fakra sluiting van de FM was. Helaas past de originele gps er niet op... ( is hier wellicht een tussenstukje voor verkrijgbaar?)

Diverse apps erop gezet en werkt prima. Opstarten duurt idd even maar als het eenmaal draait dan is hij snel zat. Het ziet er wat mij betreft erg netjes uit. Wel anders maar niet heel erg overdreven.

Al met al leuke upgrade voor weinig. Nu nog een camera er bij bestellen en je hebt ook meebewegende lijnen bij achteruitrijden.

Hey @Brepus13!

Fijn dat alles goed werkt. Zie mijn originele post daar staat een linkje om de standaard Fakra GPS om te zetten naar SMA connector. Ik heb hem tijdelijk bij mijn bekerhouders liggen, kabeltje daar doorheen gefrummeld.

Ik laat het je weten of het goed werkt als ik de connector binnen heb.

Gebruik jij de Sygic navi of een andere app?
 

brepus13

Forumguru
@greenlinediesel Heb nu de sygic draaien. Heb diverse kaarten gedownload en erop gezet. Gps muis heb ik gewoon onder het dashboard neergelegd om te testen of een beetje. fatsoenlijk bereik zou hebben. Lijkt vooralsnog wel te werken. misschien nog even de usb-kabel aansluiten en naar het handschoenen vakje doen. Weet jij toevallig hoe ik eventueel extern geheugen kan toevoegen? ( wellicht handig om spotify op te slaan )

Heb trouwens nog wel Google maps erop gezet en natuurlijk Flitsmeister.
 

robm84

Actief lid
Ik heb hem vandaag ook boven gehad. Ik heb een iets oudere Fabia dan jullie. Uit 2008. Ik weet niet of ik die draad ook moet onderbreken, denk van wel.

Ik heb geen stuurwiel bediening.

Hoe heb je het logo veranderd naar een Skoda logo? Het lijkt erop dat waar ik denk dat het moet dat er een wachtwoord voor staat!

Straks eerste ritje ermee :-)
 

brepus13

Forumguru
Bij geen stuurbediening hoef je de draad niet te onderbreken volgens mij. Heb de radio trouwens toch in de superb gehangen... :-)

Het logo kwam ik tegen in een instellingen menu... even beetje alles doorlopen en dan kom je het vanzelf tegen lijkt me? Ik heb de kleur van de knoppen nog niet aangepast, de vrouw is alweer weg met de auto dus kan niet testen nu
 

greenlinediesel

Senior Member
Ik heb hem vandaag ook boven gehad. Ik heb een iets oudere Fabia dan jullie. Uit 2008. Ik weet niet of ik die draad ook moet onderbreken, denk van wel.

Ik heb geen stuurwiel bediening.

Hoe heb je het logo veranderd naar een Skoda logo? Het lijkt erop dat waar ik denk dat het moet dat er een wachtwoord voor staat!

Straks eerste ritje ermee :-)

Hey Rob,

De code staat in de handleiding (pdf op het apparaat)

Heb zelf ook even moeten zoeken, uit m'n hoofd was het 5678
 

greenlinediesel

Senior Member
Heb de radio trouwens toch in de superb gehangen... :-)

Goed zo! Leuk voor weinig toch :-)

Over die opslag, ik zal eens even kijken of er een USB stick gebruikt kan worden als opslag. Zal vast wel een appje voor zijn die de radio fopt en laat denken dat het een kaartje is. Kom ik op terug.

Ik heb zelf alleen nog maar gestreamed middels de Spotify app. Of via de bluetooth verbinding. Werkt allebei ook perfect. Heb toch een gigantische databundel die ik nooit op krijg.....
 

Marcooctavia

Forumguru
Bij geen stuurbediening hoef je de draad niet te onderbreken volgens mij. Heb de radio trouwens toch in de superb gehangen... :-)

Als je de draad niet onderbreekt gaat je radio niet uit als je het contact uitzet.
Je hebt geen geschakelde plus maar een schakeling via de bus van de auto.

Marco
 

rdb1975

Nieuw lid
Ik zag je linkje in de andere thread inderdaad. Ziet er ook wel dik uit. Ja de snelheid so far so good. Als ik in de systeem info kijk heb ik ongeveer 650mb RAM vrij als er geen apps draaien. Dus ik denk dat dat wel goed gaat komen. Ik zal toch niet meer dan Spotify + Navigatie aan hebben.

Kom er net achter dat de gridlines van de achteruitrijcamera meedraaien. Super dik. Ik moet nog wel even een camera inbouwen, ik heb nu gewoon de standaard PDC. Deze werkt overigens ook gewoon met een plaatje van afstand.

Hoi

ik orienteer me ook voor mijn superb met een amundsen systeem omdat de navigatie niet/slecht te updaten is, De optie voor de achteruitrijcamera heb ik ook gezien. Ligt er standaard een kabel in de Skoda van voor naar achter of wordt het de complete kabeltrekken?

Ronald
 

brepus13

Forumguru
Hoi

ik orienteer me ook voor mijn superb met een amundsen systeem omdat de navigatie niet/slecht te updaten is, De optie voor de achteruitrijcamera heb ik ook gezien. Ligt er standaard een kabel in de Skoda van voor naar achter of wordt het de complete kabeltrekken?

Ronald

Het lastigste is vooralsnog een passende camera vinden. Los van het feit dat er vee verschillen in afmetingen zitten is er ook nog verschil in kabel aansluiting. Ik wil dus eerst alles een keer los maken om zeker te weten welke ik nodig heb. Kabel naar voren trekken is niet super moeilijk, hooguit wat uurtjes werk.
 

brepus13

Forumguru
ok, maar werkt deze android multimedia wel met de achteruitrij detectie die standaard op de superb zit?

Heb naast het beeld van de achteruitrij camera ook gewoon een plaatje van het voertuig. Zowel voor en achter sensoren zijn hierop zichtbaar.

Iemand nog een idee of de microfoonkabel van de originele setup te combineren is met deze radio?
 

brepus13

Forumguru
de camera kan je toch gewoon voor je kentekenverlichting nemen als inbouw?

Dat is een optie idd. Je moet dan alleen de lamp incl fitting overzetten denk ik? Vraag me af of dat makkelijk past? Er zijn er ook wel met led maar dat wil ik niet bij mijn kenteken plaat..
 

Marcooctavia

Forumguru
ok, maar werkt deze android multimedia wel met de achteruitrij detectie die standaard op de superb zit?

Het lastigste is vooralsnog een passende camera vinden. Los van het feit dat er vee verschillen in afmetingen zitten is er ook nog verschil in kabel aansluiting. Ik wil dus eerst alles een keer los maken om zeker te weten welke ik nodig heb. Kabel naar voren trekken is niet super moeilijk, hooguit wat uurtjes werk.

Heb naast het beeld van de achteruitrij camera ook gewoon een plaatje van het voertuig. Zowel voor en achter sensoren zijn hierop zichtbaar.

Iemand nog een idee of de microfoonkabel van de originele setup te combineren is met deze radio?

Ik heb deze https://nl.aliexpress.com/item/Car-...=1007.13339.99734.0&scm_id=1007.13339.99734.0
In een S2 combi van het laatste model S2 geplaatst.
Bij het laatste model moest ik wel even zelf een beugeltje maken over de boutjes.
Als je een orgineel camera heb moet je er een kopelkastje tussen zetten om het beeld om te zetten.
Maar die kastjes zijn duurder dan de bovenstaande camera.

Marco.
 

robm84

Actief lid
Hey Rob,

De code staat in de handleiding (pdf op het apparaat)

Heb zelf ook even moeten zoeken, uit m'n hoofd was het 5678

Super, gelukt!

Ik zou zo er niet bij stil staan dat de handleiding op het apparaat zelf staat. Haha.

Hoe doen jullie de internet verbinding als jullie rijden? Via bleutooth thetering of via een Wi-Fi hotspot?

Nog en vraagje, kwam dat scherm voor een achteruit rij camera vanzelf op, of open je dan een losse app? Want ik heb standaard helemaal geen achteruit rij piepjes of camera !
 

brepus13

Forumguru
Ik gebruik een hotspot. Het scherm komt vanzelf naar voren als ik hem in zijn achteruit zet. Heb PDC voor en achter.
 

Spinal

Forumguru
Nog en vraagje, kwam dat scherm voor een achteruit rij camera vanzelf op, of open je dan een losse app? Want ik heb standaard helemaal geen achteruit rij piepjes of

Heb je wel sensoren in de achterbumper zitten? Is bij de Fabia van 2008 niet standaard toch? Als je ze wel hebt dan zou de canbus module ze moeten overnemen
 

robm84

Actief lid
Nee ik heb ook geen sensoren achter zitten.
Ik vermoed dat deze optie voor mij dus niet zo makkelijk is!


Trouwens ik zat een beetje door de settings heen te scrollen in het menu, maar het lijkt erop dat ik 2gb ram geheugen erin heb zitten, is dat jullie ook opgevallen?
 
Bovenaan Onderaan