brepus13

Forumguru
de radio lijkt een swing? even google gezocht en volgens mij is het dan een quadlock. Wil je zekerheid, zoals reeds voorgesteld even de radio snel eruit halen.
 

Zwapp

Forumguru
Zit er bij mij ook in @Spinal , is echt top voor weinig!
Heb wel die standaard fakra eraf geknipt en een USB stekker erop gesoldeerd. Was al aan t zoeken geweest naar deze om hier te plakken, top!
 

Spinal

Forumguru
@Zwapp je hebt bij Ali ook verloopjes van fakra naar USB. Bij mijn radio zit toevallig zo'n kabeltje erbij. Maar het is een mooie plek voor de USB aansluiting, alsof de Octavia zo is afgeleverd
 

deef

Lid
Goedendag,
Ik heb gezocht, maar kan niet vinden of hier al een topic over is geplaatst, zowel dan sorry.

Mijn Columbus werkt niet goed meer. De navigatie geeft ineens aan dat ik in Duitsland zit, ergens 75 km verder weg terwijl ik gewoon in Nederland ben. Ik heb her en der geinformeerd en een en ander gelezen. Mogelijk is de GPS antenne defect.
Ik heb geinformeerd bij de Skoda dealer, die geeft een offerte waarvan het bedrag behoorlijk hoog is.
Ik onderzoek de verschillende mogelijkheden: laten repareren bij Skoda, een GPS antenne achter de radio laten plaatsen door een ander bedrijf, of een geheel nieuw systeem. Dit laatste om ook meer mogelijkheden zoals spotify, google etc te kunnen gebruiken.
Hebben jullie advies, en wellicht een alternatief systeem voor de Columbus waarbij mijn carkit blijft werken, en ook de maxidot?
 

EdK

Forumguru
Hebben jullie advies, en wellicht een alternatief systeem voor de Columbus waarbij mijn carkit blijft werken, en ook de maxidot?
Tsja zou in eerste instantie zeggen koop een nieuwe muis GPS en demonteer de Columbus en sluit die nieuwe GPS muis aan en je rijd weer lekker verder.

En als je wil dat de maxidot blijft werken dan zou ik zeggen kijk bij Zenec.com
één van de weinige die plug and play units hebben die perfect met je Skoda communiceren
Alleen heeft die dan wel een eigen carkit ingebouwd
 

Zwapp

Forumguru
Zoals @EdK aangeeft heb je voor een fractie van de andere opties een nieuwe GPS muis die je, ook als je twee linker handen hebt, zelf kunt plaatsen.
Het frame rondom de radio en verwarming losklikken, 4 torxen losdraaien dan is ie los, kan niet missen!
 

deef

Lid
Zoals @EdK aangeeft heb je voor een fractie van de andere opties een nieuwe GPS muis die je, ook als je twee linker handen hebt, zelf kunt plaatsen.
Het frame rondom de radio en verwarming losklikken, 4 torxen losdraaien dan is ie los, kan niet missen!

Tja... ik heb twee linkerhanden....... Maar ik zal eens kijken.
 

Spinal

Forumguru
Tja... ik heb twee linkerhanden....... Maar ik zal eens kijken.

Een nieuwe GPS muis via ali kost een paar euro, dat zijn dezelfde die op marktplaats 15 euro kosten. Jouw probleem heb ik ook gehad, de GPS antenne op het dak was kapot gegaan door vocht wat naar binnen komt op den duur.
Een nieuwe GPS muis was de oplossing: Columbus eruit halen, originele GPS antenne stekker lostrekken, GPS muis aansluiten en die ergens onder het dashboard plakken en je kunt weer verder (de GPS antenne heeft een fakra aansluiting, dus je nieuwe GPS muis moet die ook hebben)
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tja... ik heb twee linkerhanden......
Dan eerst naar de bouwmarkt 2 paar werkhandschoenen halen en dan de linker weggooien en de 2 rechter aandoen
Moet jij kijken, je haalt zo dat frontje weg en de 4 torxschroeven los en trekt dan zo de unit naar voren
Dan ff connector losnemen en de nieuwe monteren....

Theoretisch gezien moet een kind van 10 dit ook al kunnen.....:pieker::pardon:
 

casejunky

Forumguru
de radio lijkt een swing? even google gezocht en volgens mij is het dan een quadlock. Wil je zekerheid, zoals reeds voorgesteld even de radio snel eruit halen.


Ja heb hem al los gehad en het is quadlock.

Kreeg wel een airbag storing vanwege dat lampje wat in die bezel gemonteer zit.

Kan ik die ook los kopen weer bij de dealer? Want die er nu in zit past natuurlijk niet meer
 

Spinal

Forumguru
@casejunky ik heb ook die airbagstoring, maar kan die zelf resetten.
Over dat knopje, als jouw superb dezelfde schakelknopjes heeft dan wel. Er zijn op Ali meerdere versies van te vinden, ook vierkant (rond de schakelpook zitten bij jou toch vierkante knopjes?)

EDIT: je hoeft geen nieuwe bezel te kopen, de Swing is dubbel DIN en heeft dezelfde afmetingen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan