Marcooctavia

Forumguru
@casejunky zelf heb ik geen probleem.
Ik heb inmiddels nog een 9060 in huis en deze ga ik in een S2 bouwen.
Alleen kan dit wel twee weken gaan duren i.v.m. De tijd.
Dan zal ik eens kijken wat daar het ontvangt is.

Marco.
 

casejunky

Forumguru
@casejunky zelf heb ik geen probleem.
Ik heb inmiddels nog een 9060 in huis en deze ga ik in een S2 bouwen.
Alleen kan dit wel twee weken gaan duren i.v.m. De tijd.
Dan zal ik eens kijken wat daar het ontvangt is.

Marco.

Hoor het wel, heb nu echter dat de ontvangst bij stilstand wel "ok" is maar tijdens het rijden valt het geregeld weg.
 

Spinal

Forumguru
Mijn contacten staan niet op de simkaart.
Gaat ook niet passen ook met al die info van deze tijd.

Marco

:banghead: blijkt dat ik kan kiezen uit twee opties (op de radio zelf) kiezen uit contacten uit de telefoon overzetten of van de sim kaart. Geval niet verder kijken dan de neus lang is :D maar het is dus gelukt.

@casejunky mijn fm ontvangst is goed, behalve Slam FM die stoort heel lichtjes. Q music, radio 538 etc klinken allen zuiver. Wat me wel opviel tijdens het instellen van de radio zenders is dat veel zenders op verschillende frequenties bereikbaar zijn. Misschien dat je even kunt zoeken naar een andere frequentie voor de betreffende zenders. (De meeste van mijn zenders zitten allemaal vrij hoog, vanaf 98 MHz maar dat is waarschijnlijk regio gebonden)
 
Laatst bewerkt:

casejunky

Forumguru
:banghead: blijkt dat ik kan kiezen uit twee opties (op de radio zelf) kiezen uit contacten uit de telefoon overzetten of van de sim kaart. Geval niet verder kijken dan de neus lang is :D maar het is dus gelukt.

@casejunky mijn fm ontvangst is goed, behalve Slam FM die stoort heel lichtjes. Q music, radio 538 etc klinken allen zuiver. Wat me wel opviel tijdens het instellen van de radio zenders is dat veel zenders op verschillende frequenties bereikbaar zijn. Misschien dat je even kunt zoeken naar een andere frequentie voor de betreffende zenders. (De meeste van mijn zenders zitten allemaal vrij hoog, vanaf 98 MHz maar dat is waarschijnlijk regio gebonden)

Ja dat van die contacten had ik idd ook al gepost en gevonden... is eigenlijk vrij duidelijk maar je telefoon moet het wel ondersteunen dan wel aangezet hebben....

Ja dat laatste viel mij ook op. Is dat waarom het zo stoort bij mij dan? Ook de zender info klopt niet, hij geeft bij de TA bv radio 2 weer maar als ik die selecteer dan is het toch echt 538 etc.

Hoe dan ook ik zal wel even speuren op internet of meer mensen dit hebben... Wel jammer want ik luister graag naar radio2 in de ochtend.
 

Spinal

Forumguru
@casejunky Bedoel je de RDS informatie? Die klopt bij mij wel, als er een zender gevonden is duurt het een paar seconden en dan komt de naam in beeld. Ik heb er een aantal opgeslagen en dat ziet er mooi uit.

Screenshot_20190205-143743__01.jpg

(de bescherming folie zit er nog op, die trekt kilo's stof aan, de radio moet er nog één keer uit en dan trek ik hem eraf voordat mensen commentaar gaan leveren ;))
 

ABruintje

Senior Member
Ook de Sinosmart dashcam kun je erop aansluiten, wat er gefilmd wordt zie je zelf natuurlijk ook maar toch een leuke gimmick. De instellingen zijn alleen aan te passen via de MioCam app (die niet te installeren is op de radio zelf dus dat moet via je telefoon)

Bekijk bijlage 71604

Mag ik vragen welke dashcam van Sinosmart dit is ?
Ik heb er nu 2 geprobeerd maar krijg geen beeld via USB op de unit.
 

Spinal

Forumguru
@ABruintje Ik heb hem niet via USB aangesloten maar via de gele tulp stekker op de AUX aansluiting.
Zo dus:
Screenshot_20190205-221354__01.jpg

Alleen heb ik een Sinosmart dashcam en de draden niet op de radio aangesloten maar bij de zekeringkast.
 

Stuiver

Forumguru
Gisteren de nieuwe radio van mijn vrouw binnengekregen, uiterlijk dezelfde als @greenlinediesel. Is erg snel geinstalleerd en alles werkt, alleen de radio doet het nog niet. de antenneaansluiting van de oude Dance-radio (één fakra aansluiting) heeft een hoek-aansluiting waardoor ik er nét niet bij kan. Ik moet hier een verloopje voor kopen, eigenlijk een verlangkabeltje.
Nu zie ik diverse "series" Fakra kabels: Fakra Z, Fakra Buchse, Fakra Adaptive.... Heeft iemand enig idee welke aansluiting ik moet hebben?
 

greenlinediesel

Senior Member
Gisteren de nieuwe radio van mijn vrouw binnengekregen, uiterlijk dezelfde als @greenlinediesel. Is erg snel geinstalleerd en alles werkt, alleen de radio doet het nog niet. de antenneaansluiting van de oude Dance-radio (één fakra aansluiting) heeft een hoek-aansluiting waardoor ik er nét niet bij kan. Ik moet hier een verloopje voor kopen, eigenlijk een verlangkabeltje.
Nu zie ik diverse "series" Fakra kabels: Fakra Z, Fakra Buchse, Fakra Adaptive.... Heeft iemand enig idee welke aansluiting ik moet hebben?
Check de link in mijn eerste post! Dat is de Fakra verlengkabel die ik besteld heb. Succes met de verdere installatie!
 

Spinal

Forumguru
@Stuiver
Je hebt de normale fakra nodig bv:
een verlengkabel
Screenshot_20190206-081420__01.jpg

Of een nieuwe kabel die langer is
Screenshot_20190206-081526__01.jpg

Beide bij Ali te vinden. Zoekterm: 'fakra to din' en 'fakra extension cable'
 

brepus13

Forumguru
Gisteren de nieuwe radio van mijn vrouw binnengekregen, uiterlijk dezelfde als @greenlinediesel. Is erg snel geinstalleerd en alles werkt, alleen de radio doet het nog niet. de antenneaansluiting van de oude Dance-radio (één fakra aansluiting) heeft een hoek-aansluiting waardoor ik er nét niet bij kan. Ik moet hier een verloopje voor kopen, eigenlijk een verlangkabeltje.
Nu zie ik diverse "series" Fakra kabels: Fakra Z, Fakra Buchse, Fakra Adaptive.... Heeft iemand enig idee welke aansluiting ik moet hebben?

je kunt de kabel uit het platic omhulsel halen. hierdoor past het inwendige wat je overhoud wel op de antenne aansluiting. hoewel ik de ontvangst nog niet optimaal vind werkt het iig binnen de bebouwde kom voldoende nu. heb ook een verloopstekker besteld en tot die binnen is werkt het goed genoeg nu.
 

casejunky

Forumguru
Ok, heb de fm ontvangst eindelijk voor elkaar. De fakra stekker was kennelijk het probleem.


Maar nu doet zich nog wel iets anders voor, de tijd blijft resetten elke keer als ik de auto opnieuw start. Alle andere dingen blijven wel in het geheugen, zoals zender voorkeuren etc. Maar de tijd niet.

Heb hem al op geforceerd tijd staan maar dat helpt niks. Iemand een idee?
 

EdK

Forumguru
GPS tijd zetten als dat kan, komt hij altijd na enkele minuten maximaal op goede tijd
 

greenlinediesel

Senior Member
Ok, heb de fm ontvangst eindelijk voor elkaar. De fakra stekker was kennelijk het probleem.


Maar nu doet zich nog wel iets anders voor, de tijd blijft resetten elke keer als ik de auto opnieuw start. Alle andere dingen blijven wel in het geheugen, zoals zender voorkeuren etc. Maar de tijd niet.

Heb hem al op geforceerd tijd staan maar dat helpt niks. Iemand een idee?
Zoals @EdK ook aangeeft de GPS tijd gebruiken (kan je vinden in de instellingen) zodra de radio de satellieten ziet wordt de tijd geupdate
 

Stuiver

Forumguru
Gebruiken jullie allemaal de meegeleverde navigatiesoftware, of downloaden jullie andere software? En welke dan?
 

casejunky

Forumguru
Gebruiken jullie allemaal de meegeleverde navigatiesoftware, of downloaden jullie andere software? En welke dan?
Heb de originele iGo in gebruik. Werkt wel aardig moet ik zeggen.

Ik twijfel altijd een beetje met die andere software of die wel echt reclame vrij is etc
 
Bovenaan Onderaan