Highway

Forumguru
Verwijderen van het airbag lampje heeft, zover ik weet, het gevolg dat je een foutcode krijgt op je airbags.

Ik heb in mijn S2 een XTRONS PB88UNVP. Dat is een 8 inch model, voor mij groot genoeg. Plug en play - tjah met de canbus decoder die meegeleverd wordt, is het inderdaad de oude radio eruit, nieuwe erin en het zou moeten functioneren. Echter verlies je wel wat aan functionaliteit in je maxidot (geen navigatie etc.). Ik stoor me daar niet aan.

Op de unit die ik erin heb zitten, kan je de originele radio antenne en GPS aansluiten. Op mijn vorige android radio kon dat niet, en moest je met een losse GPS muis werken.
 

brepus13

Forumguru
Bij mij is het oude frame incl airbag lampje gewoon weer teruggeplaatst. Ik heb nu wel een nieuwe microfoonkabel getrokken en gebruik gemakshalve de bijgeleverde gps muis. Er zijn wel verloopstukjes onderweg voor de radio en de gps. Ik heb er verder een camera van 20€ op aangesloten dus heb nu ook achteruitrijcamera. Verder wat leuke apps erop zetten en wat spotify afspeellijsten er gedownload zodat je er ook offline mee uit de voeten kan. Ik heb 2 data USB kabels getrokken naar het handschoenen vakje en heb nu dus heel wat meer mogelijkheden dan ik had op mijn rns 315.
 

VAG-man

Forumguru
Wat zit er nu in jou auto?
Een Admundsen.

Ik volg die deze topic al een tijdje.

Verwijderen van het airbag lampje heeft, zover ik weet, het gevolg dat je een foutcode krijgt op je airbags.

Ik heb in mijn S2 een XTRONS PB88UNVP. Dat is een 8 inch model, voor mij groot genoeg. Plug en play - tjah met de canbus decoder die meegeleverd wordt, is het inderdaad de oude radio eruit, nieuwe erin en het zou moeten functioneren. Echter verlies je wel wat aan functionaliteit in je maxidot (geen navigatie etc.). Ik stoor me daar niet aan.

Van dat airbaglampje zou mooi zijn. Anders kan ik deze foutmelding wellicht wegschrijven met VCDS.
Ja dat merk heb ik ook voorbij zien komen met 8". Persoonlijk wil ik naar 10.2" gaan en dan komt dat airbaglampje te vervallen.
Ik heb mij al zo ingelezen op dit forum dat ik weet wat mij te wachten staat met de inbouw en wat ik ga missen op maxidot.

@brepus13 ook jou verhaal heb ik gelezen.
Ik wil ook een achteruitrijcamera aansluiten op de Androidradio.

Samengevat er zijn tot dus ver geen forumleden die een groter scherm dan 8" gebruikt hebben in de S2, waardoor het airbaglampje komt te vervallen. Waarschijnlijk komen er geen problemen om dit airbaglampje te laten vervallen.

Ik zal zo even een link plaatsen van de 10.2" radio die volgens kopers op Aliexpress plug&play in een S2. Momenteel ligt bij mij de app van Aliexpress plat vandaar.
 

brepus13

Forumguru
Als je de omlijsting wil laten vervallen kun je ook het lamp gedeelte eruit halen en de stekker weer daar op aansluiten. Achter je radio zit genoeg ruimte om het lampje daar ergens neer te leggen. Heb je ook geen foutmeldingen. Ik weet niet of je airbag zaken weg kan schrijven via vcds.
 

VAG-man

Forumguru
Lees de reviews en bekijk de foto's.
10.2" ziet er goed uit in een S2. Een andere aanbieder biedt deze goedkoper aan rechtstreeks uit Duitsland op Aliexpress.

€ 314,89 20%OFF | 10.2 "2.5D IPS Screen Auto Multimedia 1 din GPS voor Skoda Superb 2008-2014 Android 8.0 Navigatie 4 gb + 32 gb 8-Core Gratis Kaart WIFI
https://s.click.aliexpress.com/e/bBNX0xa0
 
Hallo allemaal, ik heb onlangs deze radio besteld en ik ben erg benieuwd of het wat is.
Heb nu de Amundsen+ maar met europa 2012 dus zeg maar behoorlijk gedateerd.
Dab heb ik niet mee besteld daar ik meestal internet radio luister en geen commerciële ivm die f**king reclame.
ik ga die aansluiten met een dongle en 4g duosim.
Ik houd jullie op de hoogte.
 

Bijlagen

  • 25D39208-909D-4FD2-BDA5-455FEF0ABF3E.png
    25D39208-909D-4FD2-BDA5-455FEF0ABF3E.png
    808,8 KB · Weergaven: 60

Spinal

Forumguru
Mooi apparaat, lijkt op die van mij alleen heb ik touch toetsen aan de linker zijkant. Succes met inbouw, maar dat gaat goed komen
 
Mooi apparaat, lijkt op die van mij alleen heb ik touch toetsen aan de linker zijkant. Succes met inbouw, maar dat gaat goed komen

Dan heb jij waarschijnlijk de cdz8060
Die ik heb besteld is de cdz9060, en voor de prijs hoe je t niet te laten...
Ik ben erg benieuwd, btw ik heb wel een verloop vooe de gps antenne bijbesteld zodat ik de gps antenne van de auto kan gebruiken.
 

Marcooctavia

Forumguru
Hallo allemaal, ik heb onlangs deze radio besteld en ik ben erg benieuwd of het wat is.
Heb nu de Amundsen+ maar met europa 2012 dus zeg maar behoorlijk gedateerd.
Dab heb ik niet mee besteld daar ik meestal internet radio luister en geen commerciële ivm die f**king reclame.
ik ga die aansluiten met een dongle en 4g duosim.
Ik houd jullie op de hoogte.

Die radio heb ik ook en bevalt prima.
Nr 2 is ook al binnen en die moet in een S2.
Even de tijd vinden/maken om dat te doen.
Wat de dab betreft vindt ik de USB dab van slecht ontvangst.
In mij O3 heb ik ook dab en daar heb ik nooit ontvangt problemen.
Maar de standaard radio is perfect.

Marco.
 

Spinal

Forumguru
Dan heb jij waarschijnlijk de cdz8060
Die ik heb besteld is de cdz9060, en voor de prijs hoe je t niet te laten...
Ik ben erg benieuwd, btw ik heb wel een verloop vooe de gps antenne bijbesteld zodat ik de gps antenne van de auto kan gebruiken.

Klopt ik heb de 8060, de 9060 heeft een groter scherm. Radio ontvangst is goed en geluidskwaliteit echt boven verwachting. Ik had al een losse GPS antenne omdat de originele gesneuveld is, en die losse GPS antennes werken goed.
Omdat mijn auto twee radio antennes heeft en er nu alleen gebruik wordt gemaakt van die op het dak heb ik deze besteld:

Screenshot_20190202-221122__01.jpg

Dan worden ze beide weer aangesloten (de tweede antenne zit op de het raam aan de achterzijde) en pakt hij het sterkste signaal. Of het echt werkt weet ik niet maar het kost maar een paar centen bij Ali.
 
Laatst bewerkt:

casejunky

Forumguru
Klopt ik heb de 8060, de 9060 heeft een groter scherm. Radio ontvangst is goed en geluidskwaliteit echt boven verwachting. Ik had al een losse GPS antenne omdat de originele gesneuveld is, en die losse GPS antennes werken goed.
Omdat mijn auto twee radio antennes heeft en er nu alleen gebruik wordt gemaakt van die op het dak heb ik deze besteld:

Bekijk bijlage 71653

Dan worden ze beide weer aangesloten (de tweede antenne zit op de het raam aan de achterzijde) en pakt hij het sterkste signaal. Of het echt werkt weet ik niet maar het kost maar een paar centen bij Ali.


Ja die moet ik ook nog bestellen. Heb nu 1 signaal en het werkt wel prima moet ik zeggen.

Heb overigens de radio erin zitten, 'maar hebben jullie dat ook dat het telefoonboek niet word overgenomen?
 
Laatst bewerkt:

Marcooctavia

Forumguru
Telefoonboek wordt netjes overgenomen.
Het ziet er natuurlijk anders uit als je gewend bent bij vw.
Maar je kan ook op de knop drukken dat hij gedwongen wordt de gegevens over te nemen.

Marco.
 

Spinal

Forumguru
Je contacten moeten dan wel op je sim kaart staan toch? Bij mij is dat niet het geval en lukt dat dus ook niet (dan moet ik eerst al mijn contacten kopiëren naar mijn sim kaart
 

casejunky

Forumguru
Je contacten moeten dan wel op je sim kaart staan toch? Bij mij is dat niet het geval en lukt dat dus ook niet (dan moet ik eerst al mijn contacten kopiëren naar mijn sim kaart


Heb het gevonden, bij bluetooth voorkeuren in de telefoon moet je contacten delen aanvinken(had ik niet) en vanuit de bluetooth options in de radio kun je zowel je telefoon als je simkaart telefoonboek laten downloaden/importeren. Nu werkt het wel naar behoren.

Echter vind ik de response tijd van een bel verbinding maken echt een teleurstelling tot de parrot die ik had.
Verder super te spreken over de kwaliteit van het geluid en de afwerking van het product.
 

casejunky

Forumguru
Als je in de Superb een Swing hebt zitten, is inderdaad het airbag lampje een uitdaging... Maar voor elke uitdaging is natuurlijk weer een oplossing.

l_2635760310[1].jpg


https://broditnederland.nl/contents...0-2-DIN-frame-ECO-Skoda-Superb-2008-2015.html
Kost een paar centen, dat dan weer wel.

airbag lampje is gelukkig los te klikken en past naadloos in dit frame. Dus viel allemaal weer mee!
 

casejunky

Forumguru
Nog 1 toevoeging en tevens vraag, de fm ontvangst is best wel matig.

Heb de 12v draad al aangesloten en daar werd het wel beter van, maar niet optimaal.

Meer mensen last van en een oplossing voor?
 
Bovenaan Onderaan