Afbestellen auto

svdm

Senior Member
Wat een verhaal! Kun je nagaan wat dit je nu al aan tijd heeft gekost, terwijl dat helemaal niet nodig had hoeven zijn.
 

Henk66

Actief lid
Goede tijden slechte tijden, de soap gaat verder.

Vandaag officieel de order geannuleerd bij de leasemaatschappij. En wat gebeurd er na een uur, ja hoor, de dealer belt me op. Er is blijkbaar overleg geweest over mijn auto bij skoda Nederland/pon. Was het in de ochtend volgens de dealer nog allemaal onduidelijk, nu is het ineens duidelijk dat mijn auto met 100% zekerheid in week 51 wordt geproduceerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm
E

Ex-lid 12606

Henk,

Dat is zwaar klote, dit verhaal!

Mijn dealer vertelde mij dat hij een paar GBL's heeft overgenomen van een andere dealer. Zo zal er in het land wel meer geschoven worden met GBL's. Daarom kon ik vorige week switchen van een zwarte naar een zilvergrijze GBL (mijn vrouw vond de zilvergrijze mooier). Ik kan me voorstellen dat jouw dealer ook wat wilde 'schuiven' omdat -ie daar meer winst uithaalde dan hem aan jouw LM te verkopen? Het is maar een theorie, hoor.
 
E

Ex-lid 12606

Nu net de eerdere pagina's van je topic gelezen, de ideeën sluiten inderdaad aan bij wat ik denk. Moeilijke situatie, omdat ook de LM ertussen zit (dat heb ik dan weer niet, gelukkig). Bij VAG Veenendaal waren vorige week nog twee GBL's te krijgen in 2013: een zwarte en een zilvergrijze. Veel sterkte!

http://www.valleiautogroep.nl/skoda/nieuwe-voorraadautos.html
 

Henk66

Actief lid
Henk,

Dat is zwaar klote, dit verhaal!

Mijn dealer vertelde mij dat hij een paar GBL's heeft overgenomen van een andere dealer. Zo zal er in het land wel meer geschoven worden met GBL's. Daarom kon ik vorige week switchen van een zwarte naar een zilvergrijze GBL (mijn vrouw vond de zilvergrijze mooier). Ik kan me voorstellen dat jouw dealer ook wat wilde 'schuiven' omdat -ie daar meer winst uithaalde dan hem aan jouw LM te verkopen? Het is maar een theorie, hoor.
Dat kan kloppen want de dealer krijgt slechts een rijklaarmaakfee en verdient er verder niet aan.
 

Cordoba

Forumguru
Het lijkt erop, dat ik dus gelijk had dat de dealer bezig was, om auto's tussen bestellers te 'wisselen'. Ook het feit dat je na een uur ineens een totaal andere respons krijgt, lijkt hierop te wijzen. In een grijs verleden ook als eens met deze dealer te maken gehad (als vervangende dealer voor de Seat dealer in Ehv. die toen net failliet was gegaan), na aanvankelijke afwijzing van garantieclaim, werd ik na een actie mijnerzijds, ineens 2 uur later op mijn werk gebeld door Pon, om het probleem op te lossen.

Ik weet niet in hoeverre je nog vast zit aan deze dealer, maar heb in het verleden ook redelijk wat tevreden klanten bij de Skoda-dealer in Nuenen gelezen, dus misschien dat dat nog een optie is.
 

Henk66

Actief lid
Het lijkt erop, dat ik dus gelijk had dat de dealer bezig was, om auto's tussen bestellers te 'wisselen'. Ook het feit dat je na een uur ineens een totaal andere respons krijgt, lijkt hierop te wijzen. In een grijs verleden ook als eens met deze dealer te maken gehad (als vervangende dealer voor de Seat dealer in Ehv. die toen net failliet was gegaan), na aanvankelijke afwijzing van garantieclaim, werd ik na een actie mijnerzijds, ineens 2 uur later op mijn werk gebeld door Pon, om het probleem op te lossen.

Ik weet niet in hoeverre je nog vast zit aan deze dealer, maar heb in het verleden ook redelijk wat tevreden klanten bij de Skoda-dealer in Nuenen gelezen, dus misschien dat dat nog een optie is.
Zit in principe niet vast aan een dealer, maar het is wel om de hoek dus lekker dichtbij.
 

Noord26

Forumguru
Dat kan niet. Productie in week 51 is niet rijklaar in week 52. Inclusief transport zeker niet.

Productie is iets anders als aflevering; of gooi je nu dingen door elkaar?

nu is het ineens duidelijk dat mijn auto met 100% zekerheid in week 51 wordt geproduceerd.
 

VWim

Forumguru
Gewoon een garantie van aflevering en tenaamstelling vragen voor het kalenderjaar 2013 bij de dealer. Geen tenaamstelling in 2013 is namelijk geen 14% bijtelling. Mocht hij niet nakomen dat het recht tot kosteloze ontbinding opnemen in de brief.

Als de dealer garandeert dat er wordt geleverd in 2013 zal hij ook geen problemen hebben met het opstellen van een dergelijke brief.
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm

Henk66

Actief lid
Gewoon een garantie van aflevering en tenaamstelling vragen voor het kalenderjaar 2013 bij de dealer. Geen tenaamstelling in 2013 is namelijk geen 14% bijtelling. Mocht hij niet nakomen dat het recht tot kosteloze ontbinding opnemen in de brief.

Als de dealer garandeert dat er wordt geleverd in 2013 zal hij ook geen problemen hebben met het opstellen van een dergelijke brief.
Heb sowieso ontbindingsclausule indien auto niet in 2013 wordt geleverd. Maar als ie durft te flikken om de auto niet in 2013 te leveren dan breekt de hel los!!!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm
Bovenaan Onderaan