Afbestellen auto

hpolie

Senior Member
Tja deze uitschieters kan je verwachten als je Henk heet, daar heb ik ook nog al eens last van :D
 

Remakil

Forumguru
Inmiddels via andere dealer verhaal te horen gekregen dat mogelijk het probleem ligt in het feit dat de dealer waarschijnlijk meer GL heeft verkocht dan de toegewezen productieplaatsen.
De hervatting van productie voor niet toegewezen productieplaatsen start in feb 2014.
Toch vreemd verhaal dat met een ontbindingsclausule in mijn contract de dealer toch heeft aangedurft.

Verder weet ik echter zeker dat ik in augustus tijdig was met het bestellen van de octavia. Hij had er namelijk 40 (productieplaatsen) en ik was nummero 6.

Maar voor de meeste hier dus geen angst, want waarschijnlijk is dit een van de weinige gevallen.

Heb ik dat weer...
Dan gokt hij wellicht op een auto die overblijft bij een ander...
 

svdm

Senior Member
En waarom is je eigen dealer daar dan niet gewoon eerlijk over? Dat zou voor mij al een reden zijn om geen zaken met ze te doen.

Ze zijn vanaf het begin af aan dus kennelijk niet eerlijk en open naar je geweest, want als je daadwerkelijk nummer 6 bent/was, zou dit nooit tot problemen mogen leiden Henk!

Overigens heb ik altijd lagere aantallen te horen gekregen van verschillende dealers dan 40.
 

Henk66

Actief lid
En waarom is je eigen dealer daar dan niet gewoon eerlijk over? Dat zou voor mij al een reden zijn om geen zaken met ze te doen.

Ze zijn vanaf het begin af aan dus kennelijk niet eerlijk en open naar je geweest, want als je daadwerkelijk nummer 6 bent/was, zou dit nooit tot problemen mogen leiden Henk!

Overigens heb ik altijd lagere aantallen te horen gekregen van verschillende dealers dan 40.
Neem deze week een besluit of ik de order ga annuleren!
 

Pollewop

Forumguru
Neem deze week een besluit of ik de order ga annuleren!

Sterkte bij deze lastige keuze... Het is kiezen uit twee kwaden in dit geval. Of langer wachten op je Octavia of opnieuw het hele circus doorlopen om een andere auto uit te zoeken...:shutup:
 

VWim

Forumguru
1 voordeel, bij levering van een 2014 model heb je in ieder geval de mogelijkheid voor een trekhaak met trekgewicht.
 

Cordoba

Forumguru
Hmm, lijkt erop als meer mensen ongeveer dezelfde auto besteld hebben bij deze dealer, en nu is ie aan het proberen welke klant bereid om aflevering (kenteken) 2014 te accepteren.
 

Noord26

Forumguru
Zo lees ik het ook. Eerst klanten lekker maken en iets beloven. Vervolgens kijken wat er daadwerkelijk mogelijk is. Daar valt weinig verder anders over de interpreteren?

Ik weet wel dat de laatste maand van het jaar de beste maand is om fikse korting te bedingen. Ook op voorraad-auto's die voor het einde van het jaar eruit moeten. En daar zullen best wel een aantal uitvoeringen en types bij zitten bij dealers wat jij zoekt.
 

Henk66

Actief lid
Zo lees ik het ook. Eerst klanten lekker maken en iets beloven. Vervolgens kijken wat er daadwerkelijk mogelijk is. Daar valt weinig verder anders over de interpreteren?
Maar er zijn toch niet meer productieplaatsten in 2013. Dat wist ie toen ook al en nu ook de besteller.
 

Noord26

Forumguru
Daarom juist. Hij heeft toen iets anders verteld zodat je zou tekenen en nu het erop aan komt blijkt het toch niet zo te zijn. Daar valt niets over te verklaren zoals u nu verzoekt?

Gewoon eens rond bellen naar andere dealers wat je zoekt, dan kun je beter afwegen hoe te handelen?
 

VWim

Forumguru
Nog een voordeel, als je toch op levering in 2014 moet wachten kun je ook kiezen voor de combi. Wellicht komt je dat beter uit.

ik begrijp overigens heel goed dat je goed chagrijnig bent van zo'n actie. Dat zou ik ook zijn.
 

Henk66

Actief lid
Nog een voordeel, als je toch op levering in 2014 moet wachten kun je ook kiezen voor de combi. Wellicht komt je dat beter uit.

ik begrijp overigens heel goed dat je goed chagrijnig bent van zo'n actie. Dat zou ik ook zijn.
Ziet er wel beter uit, maar wordt die niet pas in april gebouwd en uitgeleverd? Met de reguliere tijden erbij zit ik in mei/juni
 

Cordoba

Forumguru
Verklaar u nader...

Ik bedoel dat de dealer mogelijk een andere klant heeft met ongeveer dezelfde bestelde auto. Die klant is waarschijnlijk te laat geweest, en 'moet' z'n auto toch voor 1 januari hebben. De dealer probeert dit mogelijk te realiseren, door bij een tijdig bestelde auto de details van de bestelling aan te passen, en die auto naar die klant door te schuiven, en de oorspronkelijke besteller voor die auto/productieplek de (te laat) bestelde auto te leveren (volgens de specificaties, die die klant oorspronkelijk had besteld). Het is zelfs niet onmogelijk dat de dealer mij meerdere klanten deze 'grap' probeert, om te kijken bij welke klant ie het beste de vertraging kan opvoeren.
 

Tequila

Nieuw lid
Ik kan je vertellen dat ik afgelopen zaterdag contact heb gehad met mijn dealer vanwege de verhalen die ik hier las van het niet op tijd kunnen leveren van de Octavia 3 14%.
Hij vertelde mij dat alle auto's die niet hebben gekozen voor een volwaardige trekhaak gewoon dit jaar uitgeleverd zullen worden. Als je hebt gekozen voor een volwaardige trekhaak moet je wachten op de 14% met trekgewicht en dat is pas 2014.
Ik heb zelf mijn auto augustus besteld en kreeg te horen dat hij 9 december in produktie gaat en voor kerst geleverd zal worden.

Maar, ik weet natuurlijk niet hoe andere dealers met hun plekken zijn omgegaan voor de 14%, de mijne goed want ik had een van de laatste plekken.
 

Henk66

Actief lid
Hallo forumleden,

Het is eender langdradig verhaal geworden. Vandaag heb ik contact gehad met:
- dealer broekhuis
Deze dealer geeft aan dat er geen problemen zijn met de uitlevering van de skoda greenlines en dat ze allemaal voor 2014 op kenteken worden gezet. Verder zijn er inderdaad annuleringen geweest ivm trekgewicht problemen.
- dealer den Bosch
Deze dealer geeft ook aan dat er geen problemen zijn, maar kon via het com nummer de status van de order niet zien want dat kan alleen de dealer zelf.
- mijn eigen dealer
Deze geeft aan dat hij momenteel geen informatie heeft en nadat ik kenbaar had gemaakt dat ik de order wilde annuleren en hem vroeg om de procedure en ik hem daarna vroeg wat nu daadwerkelijk aan de hand was vertelde hij mij het volgende. Hij zegt dat er in Nederland 800 van de 1000 greenlines uitgeleverd gaan worden in2013. De overige 200 zal in 2014 met de modernere 85co uitstoot motor worden geproduceerd. Wat de reden van deze vertraging was kon hij mij ook niet vertellen. Hij zij dat zij het druk hebben ivm de overname van uitleveringen van een andere dealer die was weggevallen. (Auto omgeruild?) maar dat er intern te weinig capaciteit was momenteel. Ik heb toen aangegeven dat ik in het land heb gekeken naar skoda gl bl die op voorraad staan en toen gaf hij er ook eentje had binnen gekregen en ook nog zonder afnemer. In exact deelde kleur, maar de specificatie omtrent opties moest hij nog nader bestuderen en hij komt hier morgen op terug. Zou hij dan mijn auto toch op voorraad hebben? Ik heb hem gevraagd of hij morgen mij terug kan bellen hierover. Ik was natuurlijk goed over mijn toeren , maar wilde natuurlijk ook dat het probleem werd aangepakt en dat ik binnen afzienbare tijd in een mooie bolide kan rijden.

Overigens heb ik hem ook nog gevraagd of hij meer auto's heeft verkocht dan de toegewezen productieplaatsten. Volgens hem was dit niet het geval. Weliswaar bestelde de leasemaatschappij in het landelijk systeem rechtstreeks bij pon, maar deze productieplaatsten gaan weer bij mijn dealer eraf.
- mail met skoda Nederland
De pittige mail die ik een aantal dagen heb verstuurd werd beantwoord met: wij adviseren u contact op te nemen met u eigen skoda dealer
- telefonisch met de klamtenservice van skoda
Nav de mail heb ik skoda nl gebeld en het verzoek neergelegd om mij terug te bellen. In de avond om7 uur belde iemand van de klantenservice mij.
Heel het verhaal doorgenomen en specifieke vragen gesteld. Hij hield zich een beetje op de oppervlakte om geen onjuiste uitspraken te doen. Ik voelde wel dat er meer aan de hand is en dat er wel problemen zijn met de uitlevering.

Ik heb met deze meneer afgesproken dat hij op de afdeling logistiek na gaat vragen wat de status is van mijn auto. Wordt hij dit jaar geleverd ja of nee??!! Dan kan ik tenminste op basis van juiste informatie een besluit hierover nemen.

Wordt vervolgd..
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm
Bovenaan Onderaan