Afbestellen auto

Fiek

Lid
Gewoon een garantie van aflevering en tenaamstelling vragen voor het kalenderjaar 2013 bij de dealer. Geen tenaamstelling in 2013 is namelijk geen 14% bijtelling. Mocht hij niet nakomen dat het recht tot kosteloze ontbinding opnemen in de brief.

Als de dealer garandeert dat er wordt geleverd in 2013 zal hij ook geen problemen hebben met het opstellen van een dergelijke brief.
Hallo allemaal,

Ik heb naar aanleiding van dit draadje toch onze LM (Athlon) navraag laten doen naar de status van mijn O3 GBL. De dealer uit Gorinchem heeft in ieder geval een garantie gegeven richting de LM dat de auto nog dit jaar nog op kenteken word gezet. Tot nu toe was dit alleen mondeling richting mij toegezegd. Overigens tot nu toe niks dan lof voor de medewerkers van de dealer in Gorinchem.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Kreeg degene toen wel volgens afspraak geleverd?

Sorry Henk, maar aan wie is je vraag gericht? Als het op mijn verhaal slaat, andere dealer had geleverd vóór zijn faillisement, maar ging failliet voor alle garantieclaims afgehandeld waren. Dit waren op zich geen schokkende zaken, maar bijvoorbeeld los delen binnenwerk in uitlaatdemper die bij bepaalde toerentallen hinderlijk rammelde. (uiteindelijk onder garantie nieuwe uitlaat gemonteerd) en nog wat van die zaken.

Ook met reparatie na aanrijding een keer een hoop gedoe gehad bij Verdaat: men had ondanks afspraak besloten goedkopere uitlijn en balanceervorm te kiezen. Toen ik na 2 dagen terug kwam met klachten, zou het volgens 'schade-rapport' zijn gerepareerd, pas na lang aandringen is het op kosten van Verdaat alsnog in orde gemaakt (oorspronkelijk wilde men mij de extra kosten laten betalen, terwijl ze gehoopt hadden zelf het geld van de 'besparing' in de zak te steken).

Kortom een dealer waar ik je zou aanraden alles te controleren.

@Fiek: wat ik heb gezien en gehoord van de dealer in Gorinchem is dat een hele nette dealer, ook bij de forummeeting en de voorbereiding van de forummeeting daar zeer prettig contact gehad.
 

Henk66

Actief lid
Sorry Henk, maar aan wie is je vraag gericht? Als het op mijn verhaal slaat, andere dealer had geleverd vóór zijn faillisement, maar ging failliet voor alle garantieclaims afgehandeld waren. Dit waren op zich geen schokkende zaken, maar bijvoorbeeld los delen binnenwerk in uitlaatdemper die bij bepaalde toerentallen hinderlijk rammelde. (uiteindelijk onder garantie nieuwe uitlaat gemonteerd) en nog wat van die zaken.

Ook met reparatie na aanrijding een keer een hoop gedoe gehad bij Verdaat: men had ondanks afspraak besloten goedkopere uitlijn en balanceervorm te kiezen. Toen ik na 2 dagen terug kwam met klachten, zou het volgens 'schade-rapport' zijn gerepareerd, pas na lang aandringen is het op kosten van Verdaat alsnog in orde gemaakt (oorspronkelijk wilde men mij de extra kosten laten betalen, terwijl ze gehoopt hadden zelf het geld van de 'besparing' in de zak te steken).

Kortom een dealer waar ik je zou aanraden alles te controleren.

@Fiek: wat ik heb gezien en gehoord van de dealer in Gorinchem is dat een hele nette dealer, ook bij de forummeeting en de voorbereiding van de forummeeting daar zeer prettig contact gehad.
Ik denk dat ik voor onderhoud toch maar een andere dealer kies...
 

Noord26

Forumguru
Als een auto in Tjechie in week 51 wordt geproduceerd zal hij niet in week 52 op kenteken in NL staan. Of ze nu per trein of per vrachtauto komen. Dat duurt circa 1 week. En dan gaan ze toch eerst naar de importeur en vervolgens pas naar de dealer voor een kenteken.

Een normale periode van productie tot aflevering is 4 weken. Zou knap zijn als dat opeens 1 week kan worden. Gezien de drukte die ze toch al hebben aan het einde van het jaar ivm doelen halen zie ik het somber in.
 

Henk66

Actief lid
Als een auto in Tjechie in week 51 wordt geproduceerd zal hij niet in week 52 op kenteken in NL staan. Of ze nu per trein of per vrachtauto komen. Dat duurt circa 1 week. En dan gaan ze toch eerst naar de importeur en vervolgens pas naar de dealer voor een kenteken.

Een normale periode van productie tot aflevering is 4 weken. Zou knap zijn als dat opeens 1 week kan worden. Gezien de drukte die ze toch al hebben aan het einde van het jaar ivm doelen halen zie ik het somber in.
Morgen toch maar eens wat extra bevestigingen opvragen.
 

Noord26

Forumguru
Zou ik zeker wel doen. Want nogmaals, 1 week tussen productie en op kenteken lijkt mij niet mogelijk gezien de normale gang van zaken bij een dealer en de topdrukte aan het einde van een jaar. Plus vele mensen zijn vrij in die periode (minder mankracht bij de dealer).
 

Cordoba

Forumguru
Dealerpersoneel, is maar van beperkt belang: als ze 'm maar op kenteken zetten, als ie een week later pas wordt afgeleverd is minder interessant, zolang je de belastingvoordelen maar hebt. (dus rijklaar maken kan ook ietsje later)
Andere mogelijkheid is, dat Pon deze auto's al op kenteken laat zetten, dat zou het ook iets kunnen bespoedigen, maar of dat alles voldoende tijdwinst oplevert?
 

VWim

Forumguru
Vraag ik voor de zekerheid bij skoda nl na.

Je heb toch al een garantie dat hij wordt afgeleverd in 2013. Komen ze de garantie niet na dan is dat zo. Mocht het zo zijn dat het er op lijkt dat ze niet kunnen leveren tegen de tijd dat het de 3de week van december is kun je dit altijd nog vragen of ze de oplossing van @Cordoba kunnen gebruiken.
 

Henk66

Actief lid
Je heb toch al een garantie dat hij wordt afgeleverd in 2013. Komen ze de garantie niet na dan is dat zo. Mocht het zo zijn dat het er op lijkt dat ze niet kunnen leveren tegen de tijd dat het de 3de week van december is kun je dit altijd nog vragen of ze de oplossing van @Cordoba kunnen gebruiken.
Zal ik zeker doen, morgen toch maar eens een op papier vragen wat wij daadwerkelijk hebben afgesproken.
 
E

Ex-lid 12606

Ik zou de opmerking erbij plaatsen dat er nog steeds O3 GBL's beschikbaar zijn bij andere dealers (wel eerst even navragen natuurlijk)!
 

Remakil

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik heb naar aanleiding van dit draadje toch onze LM (Athlon) navraag laten doen naar de status van mijn O3 GBL. De dealer uit Gorinchem heeft in ieder geval een garantie gegeven richting de LM dat de auto nog dit jaar nog op kenteken word gezet. Tot nu toe was dit alleen mondeling richting mij toegezegd. Overigens tot nu toe niks dan lof voor de medewerkers van de dealer in Gorinchem.
Ames zeker? Nette zaak!
 

frisok

Senior Member
Als een auto in Tjechie in week 51 wordt geproduceerd zal hij niet in week 52 op kenteken in NL staan. Of ze nu per trein of per vrachtauto komen. Dat duurt circa 1 week. En dan gaan ze toch eerst naar de importeur en vervolgens pas naar de dealer voor een kenteken.
Ik heb mijn auto precies anderhalve week na productie (ontstaan chassisnummer?) mogen ontvangen. Geen GL, overigens, maar het kan misschien wel?
 

Spiegeltje

Senior Member
Andere mogelijkheid is, dat Pon deze auto's al op kenteken laat zetten, dat zou het ook iets kunnen bespoedigen, maar of dat alles voldoende tijdwinst oplevert?

Ik heb ook wel eens gehoord dat zodra het chassisnummer bekend is men in theorie het kenteken kon aanvragen (maar geen idee of dat echt zo is).
 

Amstelwijck5

Nieuw lid
Ik heb mijn Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline Businessline 5-deurs besteld in juli 2013 en ben net gebeld dat die op 5 December klaar staat,dus er is nog hoop.
 
E

Ex-lid 12606

Het kenteken wordt op naam gezet bij verstrekking. En dat kan zonder de auto fysiek te hebben; als de dealer de nodige papieren maar heeft. Volgens mij is inderdaad het chassisnummer en een verklaring van import oid. voldoende.
 

JJ1982

Lid
@Jacob21 dit bevestigde mijn dealer vandaag ook. De auto staat bij pon en wordt volgende week bij de dealer afgeleverd. Als pon uitlevert wordt je kenteken al bepaald. Wel raar vind ik daar die van ons pas 2 januari geleverd wordt. Eerst naar de dealer dan gaat die nog weg voor leer inbouw.
 
E

Ex-lid 12606

@Jacob21 dit bevestigde mijn dealer vandaag ook. De auto staat bij pon en wordt volgende week bij de dealer afgeleverd. Als pon uitlevert wordt je kenteken al bepaald. Wel raar vind ik daar die van ons pas 2 januari geleverd wordt. Eerst naar de dealer dan gaat die nog weg voor leer inbouw.

@JJ1982: Zou die late aflevering ermee te maken kunnen hebben dat de Skoda-dealers een heleboel greenlines en 1.4 TSI (na 1 januari ook 25%, dacht ik) moeten afleveren? Ondanks het verhaal van 'op kenteken zetten' zullen ze die wellicht voorrang geven boven auto's waarop bijtelling niet van toepassing is cq. waarbij de bijtelling in 2014 hetzelfde blijft. De leerinbouwers zullen ook zo'n zelfde agenda hebben, niet alleen voor Skoda, maar ook voor andere lage bijtellers.

Vervelend blijft dat wel in jouw geval. Een goede en eerlijke uitleg van de dealer zou denk ik toch een stukje ergernis wegnemen. Aan de andere kant: midden/eind december of 2 januari maakt ook niet zoveel meer uit qua tijd, je auto staat bovendien veilig tijdens de jaarwisseling.
 
Bovenaan Onderaan