Afbestellen auto

Noord26

Forumguru
Gros van de auto's staat gewoon buiten hoor bij de dealer. Weliswaar achter een hek, maar dat houd een verdwaalde vuurpijl niet tegen. Echt 'veilig' is inpandig, hetgeen vrijwel nooit is.
 
E

Ex-lid 12606

Mee eens, maar veel dealers hebben hun panden op een industrieterrein. Daar lopend e auto's denk ik net wat minder risico. Bovendien zijn de risico's voor de dealer, niet voor de eigenaar.
 

Noord26

Forumguru
Je moest eens weten hoeveel bedrijvigheid er nog heerst in de nachtelijke uurtjes op een industrieterrein (ik woon er tegenover aan de andere kant van de straat).

Maar goed, we gaan uit van een positieve levering uiterlijk voor nieuwjaar!
 

Cordoba

Forumguru
@JJ1982 Is niet zo raar: volgende week is het al december, dan moet het interieur eruit en met leer bekleed worden, en de dealer zal er ook weinig aan doen in de tussentijd: een auto zonder interieur verplaatsen ombijvoorbeeld te transportblokken bij het onderstel te verwijderen is lastig, dus zal men er waarschijnlijk niets aan doen, zal het interieur net voor de kerst terug zijn, en dan moet het weer ingebouwd worden en de auto verder klaargemaakt worden voor aflevering. Met alle feestdagen die afvallen is het minder ruim dan het lijkt, en met het vandalisme met oud & nieuw zullen veel mensen de auto liever net na de jaarwisseling willen hebben dan net ervoor.
 

JJ1982

Lid
Ja dat begrijp ik en onze auto staat met de jaar wisseling in de showroom is mij beloofd. Maar wat ik raar vind is dat je nu al je kenteken krijg. Met andere woorden auto s die nu van de band rollen, en die voor januari geleverd worden die krijgen een latere kenteken als die van ons die in januari geleverd wordt:sterretjes:
 

svdm

Senior Member
Achteraf gezien heb je je dus druk gemaakt om niks @Henk66 (maar dat kon je van tevoren ook niet weten natuurlijk). Nu heb je tenminste zekerheid! Mooi!
 

Cordoba

Forumguru
Achteraf gezien heb je je dus druk gemaakt om niks @Henk66 (maar dat kon je van tevoren ook niet weten natuurlijk). Nu heb je tenminste zekerheid! Mooi!

Dat denk ik niet! Ik denk als Henk zich niet druk had gemaakt, zijn auto mooi pas volgend jaar was gekomen, zoals ik al eerder in dit topic middels (oude) ervaringen heb uitgelegd: deze dealer probeert van alles, en gaat pas bewegen op het moment dat de klant in actie komt, doet de klant niets dan denkt deze dealer 'lekker makkelijk' en probeert over de rug van de klant extra geld te verdienen.
 

Henk66

Actief lid
Vandaag skoda Nederland nogmaals gesproken en zij geven aan productie in week51 en levering in week 51!!
 

Tom RS

Forumguru
Dan gaat hij waarschijnlijk rechtstreeks van de band het vliegtuig op en wordt hij met een parachute bij de dealer gedropt? :D
Geintje, maar dit kan je toch niet meer geloven. Week 51 kan zowel maandag als vrijdag zijn. Ik moet je niet vertellen dat als de productie op bv. woensdag zou plaatsvinden de levering onmogelijk op vrijdag kan zijn, zelfs niet als hij op maandag geproduceerd zou worden. Reken maar op minimum 2 weken tussen productie en levering.
 

EdK

Forumguru
Spannend ?? Welnee die bak staat al op het PON terrein om het spelletje verder uit te kunnen spelen...
 

Henk66

Actief lid
Dan gaat hij waarschijnlijk rechtstreeks van de band het vliegtuig op en wordt hij met een parachute bij de dealer gedropt? :D
Geintje, maar dit kan je toch niet meer geloven. Week 51 kan zowel maandag als vrijdag zijn. Ik moet je niet vertellen dat als de productie op bv. woensdag zou plaatsvinden de levering onmogelijk op vrijdag kan zijn, zelfs niet als hij op maandag geproduceerd zou worden. Reken maar op minimum 2 weken tussen productie en levering.
We zullen zien, maar daar heb ik ook over nagedacht. Skoda bevestigde toch echt week 51 en week 51 dus we zullen zien of skoda dit kan waar maken. Dan is het duidelijk of dat ze alle kopers voor de gek houden en tijd dus verspillen in het proces of dat ze weer uit hun nek lullen.
 

Henk66

Actief lid
Van hetzelfde jaar? :)
Vandaag de dealer een email verstuurd over een update van mijn auto. Gevraagd of deze inmiddels is geproduceerd? Antwoord van de dealer was dat het chassisnummer niet bekend is misschien maandag of dinsdag....(inmiddels zaterdagavond) dus...

Is het zo dat hij nu geproduceerd is maar het chassisnummer nog niet bekend is of kan er zonder chassisnummer niet geproduceerd worden? wie weet dit?
 
Bovenaan Onderaan