Achterlichten bij DRL inschakelen.

Maik

Actief lid
mijn achterlichten (ex. kentekenplaatverlichting) werken nu met de DRL leds!:tegek::thumbsup::jaja:
Zeker een optie die ik ook wil :) Mijn vader zeurt nl nu altijd: Je achterlichten zijn kapot... Voor heb je wel licht, achter niet (krijg hem de werking van dagrij verlichting niet uitgelegd.....)

Maar @MaRco2 : bij de dealer laten doen?
 

MaRco2

Forumguru
Yep, moest toch 'erin' voor de trekhaak en ze moesten het zelf ook eens uitvinden wat er kon.

Was een simpele klik. Heb meegekeken.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Maik

Flem_nl

Forumguru
Yep, moest toch 'erin' voor de trekhaak en ze moesten het zelf ook eens uitvinden wat er kon.

Was een simpele klik. Heb meegekeken.:)
Kan je de "handleiding" iets uitbreiden? Mijn dealer gaat over een paar weken met de trekhaak aan de slag en kan dat dan ook gelijk meenemen...
 

MaRco2

Forumguru
Meer weet ik er ook niet van.;) In Odiss of hoe het heet, zit een hoofdstukje comfort/verlichting o.i.d. en daar zag ik ineens achterlichten inschakelen i.c.m. DRL of iets in die geest staan! Bingo, gelijk laten activeren (was ook mijn vraag of het kon).

Was geen ingewikkelde code ofzo, stond gewoon in het scherm, dus zal elke monteur wel weten te vinden.:)
 

andrehj

Forumguru
Bij een O3 wel dan? Want bij een S2 lukt je dit niet met VCDS en zul je echt naar de dealer moeten om de auto even aan de VAS kast te hangen.
 

mkmons

Actief lid
Ik durf het bijna niet meer te vragen, maar ik ben het spoor nu even bijster. Dus toch 2 vragen:
  1. Is het in mijn O2 van 2013, met lichtsensor én dagrijlichten, mogelijk om de achterlichten ook te laten branden i.c.m. de dagrijlichten?
  2. Kan dat ook met de dashboardverlichting?
Alvast bedankt voor de reacties!
 

Flem_nl

Forumguru
Nou, te ingewikkeld voor de monteur bij mijn dealer!!! #fail!!! :(
Jawel, toch gelukt. Idd zoals @MaRco2 al zei is een simpel te vinden regel in het optie menu. Bijna een vd bovenste. Kiezen op optie 2 (led achter aan icm led dagrij voor) en klaar! Staat erg mooi. Verkoper weer jaloers, ging het ook gelijk laten doen! :-)
 

MaRco2

Forumguru
Bij de Octavia III is het via het dealerapparaat (Cosis, Docis o.i.d.) simpel te activeren, DRL met brandende achterlichten (geen kentekenplaatverlichting).

Verlichting altijd aan: schakelaar op aan zetten, gaat uit bij het uitzetten van het contact en weer aan bij het inschakelen van het contact.
 

MaRco2

Forumguru
Jawel, toch gelukt. Idd zoals @MaRco2 al zei is een simpel te vinden regel in het optie menu. Bijna een vd bovenste. Kiezen op optie 2 (led achter aan icm led dagrij voor) en klaar! Staat erg mooi. Verkoper weer jaloers, ging het ook gelijk laten doen! :-)

Ze moeten het een keer gevonden hebben.

Verkeersinfo inschakelen van een radiozender (zeg maar RDS-EON aanzetten), was niet bekend. Toevallig afgelopen weekend per ongeluk gevonden: in Columbus, radio, set up, verkeersinformatie TMC, TM o.i.d. aanvinken en klaar.

Ik ben benieuwd of ze het zelf al ontdekt hebben.:)
 

mkmons

Actief lid
Ik durf het bijna niet meer te vragen, maar ik ben het spoor nu even bijster. Dus toch 2 vragen:
  1. Is het in mijn O2 van 2013, met lichtsensor én dagrijlichten, mogelijk om de achterlichten ook te laten branden i.c.m. de dagrijlichten?
  2. Kan dat ook met de dashboardverlichting?
Alvast bedankt voor de reacties!

Update: Optie 1 is gelukt bij mijn vaste Skoda servicepunt, Zenith in Amstelveen. Monteur Nico had dit snel geregeld. Ik was bang dat dan ook de parkeerlichten ("stadslichten") zouden gaan branden, maar dat is niet het geval. Kortom: dagrijlichten i.c.m. achterlichten kan dus wél! :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Kortom: dagrijlichten i.c.m. achterlichten kan dus wél!
Dat blijkt - maar dat geldt niet voor alle modellen.
Bv. bij mijn Fabia kan het niet - althans volgens de dealers die ik hierover heb geraadpleegd.
Dus ik heb de stads-(parkeer-)lichtjes voor alsmede de kentekenverlichting mee brandend; dashboardverlichting echter weer niet.
 

RoelF

Forumguru
Ah mooi, dus de dealer kan dit ook!
Ik heb mijn dealer gelijk gemaild of hij dit wil regelen voor de aflevering later deze maand.
 

MaRco2

Forumguru
Gisteravond ontdekt: parkeerlicht (aan 1 kant dus) is DRL LED met de achterlichten, dus niet het stadslicht aan die kant.:)
 
Bovenaan Onderaan