Achterlichten bij DRL inschakelen.

motomarz

Senior Member
Bij het maken van de afspraak voor de eerste beurt (30K/2jaar) meteen gevraagd of ze de achterlichten
aan kunnen zetten bij DRL.
Antwoord: Nee dat kunnen we niet met de dealerkast.

Denk dat ik dus toch eens bij iemand moet komen buurten om dat te regelen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Antwoord: Nee dat kunnen we niet met de dealerkast.

Dit is volgens mij absolute onzin, voortvloeiend uit onwil en/of onkunde. Kies maar...

Ze moeten dan maar eens bellen met hun collega's van hetzij Hoogenboom Spijkenisse (voorheen Vepreda) of Broekhuis Assen.
Die konden het namelijk wél, in elk geval bij mijn Fabia uit 2011 - zij het dat bij dit model dan de stadslichten vóór (en kentekenverlichting) onvermijdelijk mee gaan banden.
Ik neem dat voor lief, maar ik weet niet of dat bij de Octavia 2012 ook zo is. Ik kan me echter niet voorstellen dat je met een nieuwer model dan mijn Fabia niet minstens hetzelfde zou kunnen bereiken.
 

mkmons

Actief lid
Ik heb dus een Octavia 2012 en daarbij kan het ook, zonder stadslicht en zonder kentekenverlichting. Zenith in Amstelveen heeft dit kosteloos voor mij zo ingesteld.
 

motomarz

Senior Member
@Canon-Eye en Mkmons:
Dat dacht ik al begrepen te hebben uit de rest van het topic.
Dan rijd ik binnenkort wel even naar Amstelveen.
Da's niet zo ver weg vanaf het werk (Amsterdam Zuid) en de dealer (in Zuid-Oost)
 

motomarz

Senior Member
Goed, nog even over gehad met de dealer.
Het gaat er vooral om dat ze het vanwege garantie-zaken niet mogen wijzigen.
Mochten er (op wat voor gebied dan ook) storingen in de software optreden,
en Skoda ziet dat er "gerommeld is in de code", dan vervalt elke vorm van ondersteuning.

Ik rijd binnenkort wel even bij Zenith in Amstelveen langs, om het alsnog te regelen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Goed, nog even over gehad met de dealer.
Het gaat er vooral om dat ze het vanwege garantie-zaken niet mogen wijzigen.
Klinkt als absolute Kletskoek! :jaja:

Mijn F2 is zonder enig probleem al vóór aflevering aangepast door de dealer.
Na verhuizing ben ik bij een andere dealer beland, die er ook vanaf weet - heb met hem in de VAS-kast staan kijken toen ze wilden weten hoe dat nou zat. Desondanks geen enkel probleem met de ondersteuning gehad toen er een defect optrad aan de koppeling.

Conclusie:
Jouw dealer weet het niet, óf hij heeft er gewoon geen zin in en l*lt maar wat in de hoop dat jij je laat afbluffen.
Ik zou daar voor het laatst geweest zijn... :mad:
 

MaRco2

Forumguru
Bij het maken van de afspraak voor de eerste beurt (30K/2jaar) meteen gevraagd of ze de achterlichten
aan kunnen zetten bij DRL.
Antwoord: Nee dat kunnen we niet met de dealerkast.

Denk dat ik dus toch eens bij iemand moet komen buurten om dat te regelen.

Bij mijn III konden ze dat bij RijnWoud zó aanvinken, netjes achterlichten erbij (geen kentekenplaatverlichting).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bij mijn nieuwe Fabia Combi MC (2016-11) gaan ze wel aan met DRL. Mijn ouder Fabia Combi Business uit 2016-1 had dit niet. Bij garage toen nog gevraagd of aanpassing kon, maar dat was niet mogelijk werd me aangegeven.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij garage toen nog gevraagd of aanpassing kon, maar dat was niet mogelijk werd me aangegeven
Die garage/monteur kan het niet en dus is het onmogelijk, althans voor hem... maar het zou wel degelijk moeten kunnen.
Raadpleeg een VCDS/VCP deskundige hier op het forum en het is zó gepiept.

Bij mijn Fabia2 uit 2011 kon het alleen door de stadslichten incl. kentekenverlichting aan "contact aan" te koppelen. Dat kon de dealer gewoon met zijn systeem. Formeel nadeel daarvan is dat de drl eigenlijk niet mag branden "tegelijk met enige andere verlichting aan de voorzijde", maar dat is 7 jaar en 160.000 km nooit een probleem gebleken.

<edit>
@tjb.brands en kijk ook nog even naar post #109 uit 2014. Wist wel dat ik ooit eerder al zoiets had geschreven, maar zie nu pas dat dit nog maar een paar posts terug is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan