19" of toch 20" onder mijn Karoq Sportline Business?

CDK

Forumguru
@sitechris, die snelle slijtage valt reuze mee bij normaal rijgedrag. Daarentegen is de grip toch wel erg fijn. De onderstellen van Skoda zijn niet bepaald de beste op de markt, tractie is zelfs bij een 1.0 al een dingetje :deuk:
 

De Stip

Forumguru
Het besluit is genomen en ik ga voor de zwarte GMP Atom in 19" met Pilot Sport 4 XL in de maatvoering 245/40-19. Zodra de set binnen komt, maak ik een afspraak voor de montage. O ja, met aanleveren van goederen is natuurlijk vanwege Corona een kink in de kabel gekomen.... Dus het word nog even afwachten wanneer de set arriveert. Ach, er zijn echt veel ergere dingen dan wachten op de velgen :)

Bijgevoegd de meest recente ANWB bandentest

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-s.../zomerbandentest/225-40-r-18-y-getest-in-2020
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Gewoon stapelen en bij wisselen rollen. Wordt je niet moe van hoor

Had toen met 19" ook gekeken en ging ook tot 18". Zal eens kijken of ik wat kan vinden voor je.
 

De Stip

Forumguru
Vandaag de nieuwe set onder de Karoq laten monteren. Natuurlijk ben ik er kei blij mee. Maar vooral een groot compliment naar de werkwijze bij Banden XL en het uiterst deskundige advies van Adam, de verkoper. Uiteraard dank ik @Corné de Kluijver voor de tip om naar Dordt te gaan, want ik heb zelden zulke toegewijde vaklui aan het werk gezien. De naafdoppen werden vandaag helaas pas iets later per post geleverd, dus die moest ik zelf nog even monteren. Op de foto in de werkplaats, zitten de bling bling GMP doppen er namelijk nog op. Ach, een kwestie van met een schroevendraaier 'n gat maken in de GMP doppen en je wipt ze er zo uit (niet zelf verzonnen hoor, maar een tip van Adam) :)

https://www.bandenxl.nl
 

Bijlagen

  • IMG_9102.JPG
    IMG_9102.JPG
    158,4 KB · Weergaven: 356
  • E8FA75B7-D821-4004-8069-2E3046E64394.JPG
    E8FA75B7-D821-4004-8069-2E3046E64394.JPG
    55 KB · Weergaven: 353
  • 11CB12E7-C6CE-4651-A0B0-7BF5301DE77B.JPG
    11CB12E7-C6CE-4651-A0B0-7BF5301DE77B.JPG
    59,3 KB · Weergaven: 347
  • IMG_9103.jpg
    IMG_9103.jpg
    114,7 KB · Weergaven: 308
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Strak hoor!
hele goed keuze zo.

Verlagen zou het wel heel vet maken, ondanks dat je het karakter van de SUV natuurlijk verloochend...
 

De Stip

Forumguru
Nee, hij is niet verlaagd en dat ga ik (vooralsnog) ook niet doen. Het zal vast heel vet staan, maar dan had ik net zo goed een Octavia kunnen kopen ;)
Juist een iets hogere auto stond op ons verlanglijstje en de Kodiaq was iets te groot, vandaar dus een dik gevulde Karoq.

De auto heeft wel DCC, dus wellicht dat hij daarom iets lager op z'n pootjes staat?
 

Pendragon

Forumguru
Ok, dacht dat je dat wel gedaan had. Kronkel in mijn hoofd Ik heb hem wel 3cm verlaagd. Net genoeg en je merkt het niet verder, behalve dat hij minder zweeft bij hobbels en bochten. Net iets sportiever zeg maar.
 

De Stip

Forumguru
Heb jij dat icm DCC @Pendragon ? Want het is juist een zegen dat ik via DCC het onderstel naar mijn zin kan instellen. Dat zweven kan ik dus beperken door de juiste instelling. Wel vind ik dat zich hij rond de 200 km/h echt gedraagt als een hoge auto. En dat mag eigenlijk ook wel, want het is een SUV type. De tuning die binnenkort zal gaan plaatsvinden, is dus niet voor een hogere top, maar meer voor dagelijkse souplesse qua motor + DSG en extra trekkracht wanneer de sleurhut erachter gekoppeld word.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb helaas geen DCC. Was toen alleen bij 4x4 leverbaar. Heb toen nog speciaal gevraagd of ik dat er niet bij kon bestellen... Nee was onmogelijk. Nog geen half jaar later... Gewoon te bestellen ik ben dan ook zeker blij met de Eibach. Maakt het rijden echt veel beter.
 
Bovenaan Onderaan