19" of toch 20" onder mijn Karoq Sportline Business?

hemi24

Forumguru
Persoonlijk haak ik al af zodra ik compleet zwarte velgen zie, maar 19” én verlagen zou ik voorstellen...
 

Tuulster

Forumguru
20 inch met verlaging! :D:jaja:

Met betrekking tot de naafkapjes; ik had GMP Atoms op mijn Sup III en had hier keurige Skoda naafstickers op geplakt. Was niet te zien dat het stickers waren. Besteld via de dealer @De Stip

Atom zijkant 3.jpg
 

Rofffel

Forumguru
Ik vind hoogglans zwart niet mooi onder een antraciet kleurige auto. Heb deze combi ook gehad en vond het persoonlijk (duh) niet mooi. De velg valt weg tegen de auto en haalt de contouren weg.
Vind de velg qua vormen heel mooi overigens.

Ik zou daarbij de 19" pakken om toch het SUV karakter te behouden. Verlagen maakt m inderdaad strakker maar dan ben je wel een SUV met identiteitscrisis....
Of voor airride gaan, dan ben je de baas ;)
 

Twardt

Lid
!9" vind ik groot zat, dan houd je nog wat band over. Met de 20" wordt het too much naar mijn mening. de verhoudingen kloppen dan niet meer.
Vind dat glimmende dan wel weer mooi staan in de kleurcombinatie.
 
Ik vind de 19 inch mooier onder deze auto omdat ik die "platte bandjes" onder een SUV een beetje overdone vind. Hoogglans zwart vind ik wel mooi, zeker in combinatie met de andere zwarte detailaccenten. Maar is ook maar een mening, dus doe lekker wat je zelf wil.
 

De Stip

Forumguru
Dank voor jullie reacties. Inderdaad, over smaak valt niet te twisten. Voorlopig staat voor mij de teller op de volgende set;

GMP Atom (glossy black) in een 8,5J ET45 19" met Michelin Pilot Sport in de maat 235/40-19

Eind maart laat ik deze monteren en naar alle waarschijnlijkheid bij Banden.XL in Dordt.
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
https://www.naafdoppenshop.com

Via deze site kun je naar hartelust de juiste naafdoppen bestellen. Ik wil het liefste dezelfde zwarte Monte Carlo die ik nu gebruik, maar die zijn helaas net iets te klein voor gebruik bij de GMP wielen. Daarom ga ik voor de volledig zwarte exemplaren in glossy black, net zoals de velgen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

De Stip

Forumguru
Dank voor jullie reacties. Inderdaad, over smaak valt niet te twisten. Voorlopig staat voor mij de teller op de volgende set;

GMP Atom (glossy black) in een 8,5J ET45 19" met Michelin Pilot Sport in de maat 235/40-19

Eind maart laat ik deze monteren en naar alle waarschijnlijkheid bij Banden.XL in Dordt.

* ik krijg zojuist de aanbieding voor een set zoals hierboven omschreven, maar dan met 245/40-19 Continental Sport Contact 6 Ro1 (Audi Sport codering). Dus ietsje breder dan de Michelins en tegen een concurrerende prijs, omdat het banden zijn met een productie datum in 2018.

Keuze's, keuze's, keuze's.......
 

EdK

Forumguru
Denk dat een @Corné de Kluijver daar een beter antwoord op kan geven.
Weet wel dat de Conti's in algemeen langer meegaan dan andere merken.
Maar dit kan een uitzondering zijn natuurlijk
Want voor mij is t helemaal geen optie omdat mijn karretje maar 170 gaat wat ik nog nooit heb gereden.....
 

CDK

Forumguru
Compound zal zeker niet zachter zijn dan de eerder geoffreerde Michelin Supersport set. Spacers kan je vrijwel zeker niet meer gebruiken als je voor een 245 band gaat. Daarnaast zal je verbruik wellicht stijgen en het afrolgeluid toenemen.

Vul alles even in wat je aan info hebt op willtheyfit en je weet het antwoord. Van je huidige winterset 20mm van de ET aftrekken ivm de gebruikte spacers. Dus als je wielen ET47 hebben, dan ET27 invullen ;)
Ben benieuwd!
 

sitechris

Donateur
Ik zou op de Karoq zeker voor een ultrasportief compound kiezen. Michelin Supersports zijn prima voor een extreme hothatch of sportauto maar zinloos op een SUV. Zonde voor de extra snelle slijtage en hogere aanschafkosten. Kies gewoon een lekkere middle of the road band die qua slijtage en herrie goed scoort in gebruikstesten. Dat is imo veel belangrijker dan sportiviteit. Of je moet heel graag knallen op de Nurburgring. Maar dan heb je de verkeerde auto gekocht ;).
 
Bovenaan Onderaan