19" of toch 20" onder mijn Karoq Sportline Business?

CDK

Forumguru
Of gebruik maken van spacers om ze mooi te laten aansluiten..
@De Stip als je de originele maatvoering blijft aanhouden dan ben je bij de zomer/winterwissel en de winter/zomerwissel wel sneller klaar. Je spacers kunnen dan namelijk blijven zitten.
En daarbij zijn je wielen bij eventuele verkoop over een tijdje hier op dit forum wat makkelijker te slijten ;)
 

WV62

Lid
Los van esthetiek is mijn persoonlijke mening dat 20 inch behoorlijk meer afrolgeluid maakt als een gelijkwaardige 19 inch. Dit is duidelijk waarneembaar in de auto.

Aangaande spacers een velg is in relatie met de ET maat zo geconstrueerd dat het midden van de breedte maat van de velg in het midden zit van beide wiellagers.
Worden er spacers gebruikt wordt het midden punt naar buiten geplaatst en hierdoor behoorlijk meer belasting op het buitenste wiellager en mogelijk kortere levensduur van het wiellager.
 

De Stip

Forumguru
Ze zijn juist verkrijgbaar in hoogglans zwart @Henrik , dus helemaal wat ik zou willen. Alleen ben ik er nog niet uit of ik 19" dan wel 20" wil hebben. Qua looks , comfort enz.

IMG_8791.jpg image.png
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is een Karoq niet eens gemaakt om 20” te monteren, 19” is al behoorlijk “plat”

20” zal een kermiswagen opleveren...

upload_2020-2-11_19-38-43.jpeg


upload_2020-2-11_19-46-15.jpeg
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
Ik denk dat je daar een punt hebt @hemi24 . Zowel de Atteca (ook de Cupra uitvoering ervan), als de T-Roc zijn net als de Karoq met maximaal 19" te verkrijgen. Dan heb ik het over vanaf de dealer natuurlijk. Zoiets zal niet voor niets zijn.
 

hemi24

Forumguru
9 van de 10 foto’s van Karoqs met 19” zijn 4x4 versies!

Verschil is dat de 4x4 een grotere band heeft : 225/45R19 tegenover de 4x2 met 225/40R19.

Smoelt verhoudingsgewijs een stuk beter!
 

De Stip

Forumguru
De Suzuka kan ook in 19" geleverd worden mailt de leverancier me zojuist. Dan krijg ik hem in de maat 235/40 19, inclusief velgbescherming.
Hij wil graag de ET waarde weten van mijn huidige 18" Mytikas velgen. Zal wel ergens op de velg staan, maar lukt me nu helaas net om dat te gaan uitzoeken.
Ik vind het belangrijk dat de set net zo mooi uit de wielkast steekt als de huidige set inclusief spacers, maar wat dikker smoelt van achter de auto dan mijn huidige winterset in de maat 215/50 18.
Vandaar dat hij de ET waarde wil weten, dan kan hij me een passend advies geven. Uiteraard kan ik er bij voldoende belangstelling (en goede prijs) wel een keertje langsgaan om verder te kijken.

https://www.bandenhandelwaalwijk.nl...nch-vw-t-roc-tiguan-suzuka-velgen-evnt-banden
 

hemi24

Forumguru
Mytikas :

- Velgmaat: 7Jx18 ET45
- Bandmaat: 215/50 R18


Suzuka 19” :

- Velgmaat: 8Jx19 ET47
- Bandmaat: 225/40ZR19
 

De Stip

Forumguru
Giva Wheels uit Tilburg kan zowel de GMP als de MAM set leveren. Beide adviseren ze in ET 45 en durven het niet aan om ET35 te leveren ivm het uitsteken van de set. Op mijn vraag of ze in ET35 en ET45 een wiel kunnen voorbereiden om te zien hoe dat staat en technisch kan, antwoorden ze helaas niet positief. Daar kan ik dus niet veel mee.... Bij het bedrijf in Waalwijk willen ze een Suzuka in ET47 klaar maken om te passen.

Lastige materie......
 

CDK

Forumguru
Is zeker een optie @De Stip, scheelt werk in de winter omdat je de spacers gewoon kunt laten zitten. Alleen het niet willen meewerken van de bandenboer vind ik een afknapper. Banden XL in Dordrecht heeft voor mij zelfs verschillende bandenmaten en merken op velg gedraaid om te zien wat beter past en er beter uit ziet.
 

sitechris

Donateur
Grotere velgen en wielen betekent meer afrolgeluid en minder comfort. Dat laatste verschilt overigens wel per auto maar ik kan me voorstellen dat je dit op een Karoq wel gaat merken.

Mijn advies: lekker 19 inch, ook omdat de Karoq niet perse een auto is die de extra uitstraling nodig heeft. Het is en blijft een op het oog vrij degelijke (lees: tikje saai) Skoda.
 

Pendragon

Forumguru
Mijn advies: lekker 19 inch, ook omdat de Karoq niet perse een auto is die de extra uitstraling nodig heeft. Het is en blijft een op het oog vrij degelijke (lees: tikje saai) Skoda.

Huh, de Karoq tikje saai? Smaken verschillen, maar vind de Karoq verre van saai. Zeker met een paar mooie 18 if 19" velgen is het echt een mooie auto. Vandaag in Amsterdam stond ik bijvoorbeeld voor een verkeerslicht, kwam er een caddy naast me staan, reed een stukje achteruit, keken, kwamen weer naar voren, duim omhoog, raampje naar beneden... Mooie auto hoor zeiden ze. Dus, nee, niks saai.
 
Bovenaan Onderaan