19" of toch 20" onder mijn Karoq Sportline Business?

De Stip

Forumguru
@Henrik , ik heb zeker iets aan jullie meningen en adviezen. Aanstaande vrijdag ga ik naar Waalwijk om de 19" Suzuka onder de Karoq te laten plaatsen. Dan kan ik goed bekijken hoe dat eruit ziet. Ik zal er foto's van maken en in dit topic plaatsen. Aansluitend ga ik naar banden XL In Dordt, om er de GMP Atom in 19" en 20" onder te passen.
Beslissen doe ik uiterlijk eind maart, want dan gaan de wintersloffen eronder uit en gepoetst in de berging.
 

De Stip

Forumguru
Vandaag een rondje gereden om de diverse velgen te passen onder m'n Karoq. Hierbij de 19" Suzuka, welke ik bij een prima kerel (ben even zijn naam kwijt) van Bandenhandel Waalwijk had geregeld. Hij had het gewenste wiel keurig klaar staan en binnen no time, netjes onder de auto geplaatst. Inmiddels weten jullie wellicht wel dat ik van de details ben en zuinig op mijn spullen. Ik werd blij van de manier waarop deze monteur met alle spullen omging. Geen haast klusje tussendoor dus. En met het juiste gereedschap, zoals de beschermde doppen set, welke je velgen niet kunnen beschadigen bij montage. Geen idee hoe je die dingen noemt, maar ik heb ze zelf ook, sinds ik met @Corné de Kluijver aan het klussen ben geweest. Voor de vorm zat er een Dunlop band om, maar ik wil zelf liever een Michelin of Continental. Het VW logo kan vervangen worden door een Skoda logo, maar was niet op voorraad.
Ik ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_8861.jpg
    IMG_8861.jpg
    63,6 KB · Weergaven: 307
  • IMG_8860.jpg
    IMG_8860.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 331
  • IMG_8859.jpg
    IMG_8859.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 308
  • IMG_8858.jpg
    IMG_8858.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 328
  • IMG_8857.jpg
    IMG_8857.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 319
  • IMG_8856.jpg
    IMG_8856.jpg
    121,9 KB · Weergaven: 299
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
Aansluitend ben ik naar Banden XL gegaan in Dordt en daar kwam de ware vakman naar boven, in de persoon van Adam. Hij hielp me keurig en luisterde geduldig naar mijn wensen.
Omdat ik er nog niet uit ben of ik 19" dan wel 20" neem, ging hij meteen voor de full monty en prepareerde een 20" GMP Atom wiel voor me. Met banden in 245/35 ZR 20
Ik moet eerlijk zeggen, dat het er best vet uit ziet. En ja, dan zou een verlaging door @Antera het allemaal nog mooier kunnen maken.
Het GMP logo vind ik niet zo mooi, maar daar ga ik dan wel mee aan de slag. Wellicht heeft iemand van jullie en idee? Het mooiste vind ik de zwarte Skoda logo's zoals ik die nu op de 18" winterset heb, alleen zijn die helaas qua diameter te klein voor de GMP's.

Nu nog maar eens rustig wikken en wegen. Looks vs comfort en uiteraard de nodige euro's prijsverschil. Niet alleen nu, maar ook bij vervanging van de banden.

Overigens adviseert men bij Banden XL de Michelins ipv Continental en dat heb ik inmiddels vaker terug gelezen op ons forum. Heeft oa te maken met het verschil in opbouw van de band in dezelfde maat. Dan schijnt de Michelin het mooist te ogen.
 

Bijlagen

  • IMG_8872.jpg
    IMG_8872.jpg
    71,7 KB · Weergaven: 315
  • IMG_8866.jpg
    IMG_8866.jpg
    77 KB · Weergaven: 333
  • IMG_8867.jpg
    IMG_8867.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 325
  • IMG_8871.jpg
    IMG_8871.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 313
  • IMG_8865.jpg
    IMG_8865.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 316
  • IMG_8864.jpg
    IMG_8864.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 295
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Ik sluit me bij @EdK aan. Vind het mooie velgen, maar het zwart glimmende vind ik toch wat te. Ik zou dan voor mat zwart gaan... Maar hé, als jij het mooi vind, dan is het toch top.
 

De Stip

Forumguru
Wat vind je zelf ???
Wat wij vinden is niet relevant, gaat er om dat je hetzelf mooi vind !!

Voor mij glimmen ze teveel en tsja man van detail en dan een VW logo ??

Natuurlijk beslis ik zelf. Maar heb jullie mening gevraagd en beloofd om wat plaatjes te posten. Je was me voor qua reactie op de VW logo's en heb mijn berichtje aangepast ;)
 

De Stip

Forumguru
Het glimmend zwart komt bij de Sportline Business bij vele details terug en dan vind ik het mooier om daarop aan te sluiten dan er mat zwarte velgen bij te kopen. Overigens zijn de glimmende varianten na een paar ritjes wel iets minder glimmend.....
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb zelf ook zwarte wintervelgen, die zijn misschien niet zo zwart, maar meer een beetje richting antraciet. Is net wat anders. Wanneer beslis je? 7 maart zijn we in Nuenen, ben heel benieuwd.
 

EdK

Forumguru
Ook bij de tweede set , ze glimmen mij te erg !
Denk dat een mat zwarte velg er beter bij staat !

Maar goed dat blijft een kwestie van smaak ! En de jouwe is de mijne niet en visa versa !
 

De Stip

Forumguru
Ik heb zelf ook zwarte wintervelgen, die zijn misschien niet zo zwart, maar meer een beetje richting antraciet. Is net wat anders. Wanneer beslis je? 7 maart zijn we in Nuenen, ben heel benieuwd.

Ik beslis eerdaags, maar de set gaat er pas op z'n vroegst eind maart/begin april op. Dus ik heb nog even en ze zitten er dus op 7 maart nog niet onder.
 
Als ik het zo zie zou ik voor de 19 inch Suzuka gaan.
Zelf zie ik graag nog wat band... zeker bij een SUV. Naar mijn mening neigt de 20 inch hier al naar een karrenwiel.
 
Bovenaan Onderaan