19" of toch 20" onder mijn Karoq Sportline Business?

De Stip

Forumguru
Eind maart wil ik mijn winter set gaan vervangen door een zomer set. De huidige set bestaat uit de originele 18" zwarte Mytikas en gebruik daar 20 mm H&R spacers bij, om de wielen net even wat lekkerder uit de wielkast te laten komen.

De zomer set moet net zover als de winter set uit de wielkasten steken, maar de banden mogen wel wat breder. Nu staan de winterbanden (Conti Wintercontact TS 850 P (SUV) 215/50 R18) toch wel wat iel onder de auto, maar accepteer dat omdat winterbanden sowieso niet te breed dienen te zijn. Dit laatste ook, omdat er nog kettingen omheen moeten kunnen ivm de wintersport.

Ik moet dus op zoek naar een ET waarde die aan bovenstaande wensen voldoen.

Als bijlage de 2 typen velgen die in aanmerking komen en dat zijn de GMP Atom, of de MAM RS3. Beiden in zwart, net zoals de Mytikas. Waarbij de lichte voorkeur naar de MAM RS3 gaat, omdat hierbij de originele Monte Carlo zwarte Skoda logo's passen.

Onder jullie zijn er vast die ervaring hebben met een Karoq op 19" en op 20" wielen. Graag zou ik jullie adviezen willen horen, voordat ik een besluit neem. Ervaring over looks, comfort etc. Maar ook over de genoemde velgen qua kwaliteit. Niet over smaak, want daarover valt niet te twisten. Tenzij ik een geweldige velg van hetzelfde type over het hoofd zie, want in dat geval laat ik me graag informeren.

De band die ik wil nemen is de Conti Sportcontact 6, gewoon omdat ik daar onder de Octavia ook goede ervaringen mee had.

Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_7219.JPG
    IMG_7219.JPG
    38,9 KB · Weergaven: 101
  • IMG_7220.JPG
    IMG_7220.JPG
    19,2 KB · Weergaven: 101

Adibo

Actief lid
Ik heb in begin 19 inch gehad. Zeer slechte ervaring maar dat lag aan de aflevering van de auto. 19 inch icm zachte compound band voelde de auto prima. Karoq is zeer comfortabel dus 20' zou ook moeten kunnen vind ik.

32854295_176791716339055_1796178232542756864_n.jpg
 

Rofffel

Forumguru
Zo bekijkende denk ik dat 19 duims echt genoeg is onder de Karoq. Als je groter gaat, krijgt het zo snel een patserige uitstraling.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb nu 18", origineel zou ik 19" krijgen, maar toen kwam wltp om de hoek kijken. Ik vind 19" heel mooi staan onder de Karoq, 20" zou ik denk ik niet doen, daar is de Karoq net niet 'groot' genoeg voor. Wel vind ik zwart mooi onder de Karoq. Denk er ook nog over na of ik niet mijn velgen wil poedercoaten naar zwart/antraciet
 

Henrik

Forumguru
Persoonlijk vind ik de MAM minder mooi dan de Atom. MAM velg heeft nog een soort knik/draai in de spaken, waardoor die een stuk onrustiger oogt. Ik zou zelf voor de BBS gaan die @ertromp suggereert. Dat is een mooie kwaliteitsvelg. Qua looks kan 20” wel, maar is 19” ook ruim voldoende. Hou je nog iets meer comfort over ook. Maar goed, dat blijft een kwestie van smaak.
 

De Stip

Forumguru
Ik vind die GMP Atom ook erg mooi, maar dat er geen zwart Skoda logo op de naaf kan, vind ik wel jammer. Is net even die finishing touch.

Of er genoeg "wang" bij de 20" is, vind ik ook wel een dingetje. Het moet natuurlijk wel goed smoelen. Jammer dat je bij de bandenhandel niet zonder al teveel tegenstribbelen, beide maten onder de auto kunt zetten. Pas dan kun je een weloverwogen keuze maken.

Daarom ook dit topic en ben blij met jullie input tot zover!
 

De Stip

Forumguru
Ik heb in begin 19 inch gehad. Zeer slechte ervaring maar dat lag aan de aflevering van de auto. 19 inch icm zachte compound band voelde de auto prima. Karoq is zeer comfortabel dus 20' zou ook moeten kunnen vind ik.

Dit is toch 19"?
 

De Stip

Forumguru
De aanbieding die ik nu heb liggen is €1495,- inclusief BTW en montage voor de volgende set;

GMP Atom in Glossy Black, met Conti Sportcontact 6 in de maat 235/40 R19.

Ik heb echter geen idee van de ET waarde die hier gebruikt word. Dat zal ik moeten navragen.
 

CDK

Forumguru
wel erg belangrijk dat je de voor jou juiste J en ET krijgt. je wil tenslotte een wat bredere setup hebben tov origineel.
 

De Stip

Forumguru
Je bedoeld gewoon een set bestellen in de genoemde maatvoering, bijvoorbeeld 235/40 R19. En dan de spacers gebruiken. Komen ze dan niet te ver onder de wielkasten vandaan ten opzichte van hoe het nu zit?
 

CDK

Forumguru
@De Stip, je noemt geen J maat (= breedte van de velg) en geen ET waarde (positie van het hart van de velg) dus op bovenstaande vraag is geen antwoord te geven.
 
Bovenaan Onderaan