Frup

Forumguru
Het bloed kruipt ... en een ervaring rijker.
Ik kon het niet laten een custom rom op mijn PX30 van Isudar te zetten. Net als vroeger op mijn smartphones, toen de roms brakker waren dan tegenwoordig. :laugh:
Kortom ik heb Hal9K v4 rom mod erop gezet. Opgehaald van XDA-Developers. Installeren ging gemakkelijk via een sd-card. Ik moet zeggen dat deze rom goed beviel. Er valt veel te customizen en hij werkt net even wat vlotter (snappier) dan de stock rom. Echter merkte ik dat GPS wat traag was in mijn TomTom navigatie app. Maar of dat aan de plaatsing van de GPS muis ligt of aan de rom is onduidelijk. Duidelijk is wel dat er meer users zijn die gps problemen meldden. Daarom eerst maar even terug naar stock rom om te testen.
Helaas, bij het flashen direct een error! Shit. Ik heb uren zitten klooien met verschillende rom's (steeds weer traag downloaden en op sd-card zetten). Ik vermoed dat de (standaard) root de oorzaak was of de niet-stock rom.
Uiteindelijk heb ik een eenvoudige methode gevonden, waardoor ik de stock rom terug kon flashen. Hehehe.
Nu de gps maar weer proberen. De auto staat al een week stil: thuis werken. Niet elke dag 2x een uur autorijden vanuit Friesland naar Zwolle. Ik hou nog tijd over ...

p.s. de radio ontvangst met een nieuwe fantoom dubbel-fakra kabel (zie enkel posts terug) lijkt veel beter. Maar ik heb nog niet langs Zwolle kunnen rijden, waar de ontvangst altijd slecht werd.
 

Frup

Forumguru
Misschien moest ik zeggen: relatief eenvoudig. Je moet er wat wat voor doen...
Je hebt nodig: 2 sd kaartjes, de SD Firmware tool en een PC.
De methode staat beschreven op deze site. Scroll naar beneden naar de Hal9k sectie. In mijn geval:
Hal9k v4.0 auf Basis von Android 9.0 für Radios mit PX5/PX6/PX30
Ik heb alleen nieuwere versie van de sd-tool gebruikt (2.13)
Als je deze stappen volgt zul je de Rom kunnen installeren, zonder een error (signature verification).
Als je de 1e sd hebt geladen, dan lijkt het of er niets is gebeurd. Maar als je dan de 2e in het slot steekt (waarop de stock rom staat) zal de installatie starten.

SD-firmware-method.md.png
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Mooi stukje werk! Doet hij ook netjes, goed gereedschap erbij en gelijk weer vastzetten waar je niet meer bij hoeft. Zij-bekleding achterklep is zo te zien het meest lastige om los te maken. Wel jammer dat hij die 2 draadjes aan elkaar draait en alleen met een stukje tape omwikkelt. Voor de rest ziet er allemaal netjes uit.
 

EdK

Forumguru
Wel jammer dat hij die 2 draadjes aan elkaar draait en alleen met een stukje tape omwikkelt.
Dat is juist het grootste knoeiwerk wat er is !
Hoe moeilijk om er even een soldeerapparaat overheen te halen.
En als het vulcaniseer tape is dan isoleer je de draden verder goed af !
 

Frup

Forumguru
Mooi filmpje @catch me !
Hierdoor geïnspireerd heb ik vanmiddag mijn gps muis ook maar eens netjes gemonteerd. I.p.v. in de holle ruimte net boven de radio. OOk de usb stekkers nu aangesloten en in het opbergkastje van mijn Yeti. Betere ontvangst nu.
Zo makkelijk als in de video ging het bij mij niet. Ik moest eerst een opening maken vanuit het opbergkastje om de kabel/stekkers door te voeren. En in één keer een trekveer naar de radioruimte om de gps kabel te trekken, dat lukte mij ook pas na meerdere pogingen. Maar het resultaat is goed! Dus bedankt voor het delen!
 

Cars076

Forumguru
Even een vraag aan de inmiddels android bezitters.
Geeft het display bij jullie ook bijvoorbeeld de parkeersensoren weer?
Bij activeren uiteraard ;)
 
Ja die worden weergegeven, maar let op ik heb 2 jaar geleden een android radio geïnstalleerd uit joekietjoekie bij ome ali, maar de kwaliteit kan absoluut niet tippen aan de originele rns315 of rns510die ik onlangs weer terug geplaatst heb.
Dus weet waar je aan begint, android radio is leuk zolang je een goede kwaliteit radio hier koopt en geen chineese rommel!
 

Highway

Forumguru
Hier een xtrons android radio in de superb 2. Kwalitatief gezien ik ik zeker tevreden. Snel, betrouwbaar en ik ben erg tevreden.

Parkeer sensoren functioneren zonder problemen. Ook toont het display de aircon gegevens als je daar iets aan veranderd, wanneer de deuren open staan enzo.

Het enige wat niet functioneert, is de navigatie op de maxidot.
 

Highway

Forumguru
Is de navi aangemeld met VCDS in de BC.
Is namelijk wel nodig kwam ik toendertijd achter met de Zenec in de Yeti

Ja, die is aangemeld geweest. Stoor me er niet veel aan. Zou het zelfs raar vinden als dit zou werken, gezien ik een willekeurig navigatie pakket kan gebruiken en er dus geen terugkoppeling vanuit de app komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Cars076

Forumguru
Voor de Android gebruikers :
Gebruiken jullie buiten een eventuele navigatie app ook nog andere apps?
Kom namelijk ook Windows de apparaten tegen en begrijp dat alle navi opstarten vanaf Windows.
Zie door de bomen het bos niet meer
 

Maxdb

Senior Member
Heeft iemand met deze combinatie? Ik moet na Bluetooth gebruik steeds mijn foon inloggen, met als gevolg dat ik het niet vaak meer gebruik. Mijn Columbus is ook al uit 2012, dus mischien dat BT wat verouderd is?
Nou heb ik de auto net dus ik doe het er voorlopig mee, maar ik zie op termijn wel iets als een Android radio aankomen..
Met de trage opstart als voornaamste reden.
 
Bovenaan Onderaan