Android-radio inbouwen, waar rekening mee houden?

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door Highway, 26-10-2015.

1. gbbosma

gbbosma Forumguru

@VAG-man Beetje late reactie . Maar Dit is de goede adapter. https://www.ebay.de/itm/SKODA-Octav...168569?hash=item2ece08a4b9:g:QxMAAOSwXXxZXACt
    Heb deze een paar jaar terug ook gekocht en werkt perfect.

Bakkertje vindt dit leuk.

2. VAG-man

VAG-man Forumguru

@gbbosma bedankt voor je reactie.
    Bij welke radio heb je deze gebruikt? Zou elke Android radio bedoelt voor S2 hierop aangesloten kunnen worden en dat ook de Sound System het doet?

3. gbbosma

gbbosma Forumguru

@VAG-man weet zo het merk niet meer. Maar het is een Chinees . Heb deze radio nog naar volle tevredenheid in gebruik. Even op je vraag terug komen. Deze stekker werkt op elke aftermarket radio. Stuurt het signaal naar het sound systeem.
    Hier even een link naar mijn radio. Bij post #34 zie je mijn radio. https://www.skodaforum.nl/forum/i/r...r-radio-navigatie-multimedia-rns.19726/page-2
    Echt, je kan deze stekker met een gerust hart kopen. Maar ja het is duur. Die van mij toen ook 90€

VAG-man vindt dit leuk.
  4. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ha wat stom, ik heb jou topic zelfs gelezen! Zie laatste reactie. Was het glad vergeten.
    Er is weer hoop op mijn lang gekoesterde wens voor een 10" scherm.

gbbosma vindt dit leuk.
  5. gbbosma

gbbosma Forumguru

@VAG-man Mocht je een radio kopen en inbouwen wil ik wel graag horen of alles werkt:tegek:. En een foto is ook altijd leuk.
    Ali staat vol met mooie Android radio's. Mijn ervaring met Ali is zeer goed. Wat ik al eerder vertelde mijn radio heb ik bijna 7 jaar en voldoet naar alle tevredenheid. Velen zullen zeggen dat een Chineese radio niets is maar daar kan ik mij niet in vinden.
    Succes met winkelen en evt inbouwen:thumbsup:

6. VAG-man

VAG-man Forumguru

@gbbosma Hoe zit het met de bediening van het stuur van de canbus stekker? De verkoper geeft aan dat het €20,- extra kost om Chinese radio's te ondersteunen. :pieker:

Of moet ik lezen dat het €20,- extra kost voor de stekker om het stuurwiel te bedienen?

De verkoper heeft een erg positieve waardering, maar erg duur.
    In Zwitserland heb ik een andere verkoper gevonden die de kabel voor €55,- verkoopt.

Screenshot_20200122-202929_Chrome.jpg

Laatst aangepast: 22-01-2020
  7. EdK

EdK Forumguru

Dat chinees is bullshit !
    Heb een JVC en een Kenwood unit gehad in verleden en ook daar had ik met die modules evengoed nog problemen dat bepaalde dingen het gewoon niet deden terwijl er werd gezegd dat dit wel het geval zou zijn...

8. VAG-man

VAG-man Forumguru

Daarom neem ik ook Chinese bullshit.
    Dat is in ieder geval goedkoper dan die Japanse bullshit.

gbbosma vindt dit leuk.
  9. gbbosma

gbbosma Forumguru

@VAG-man Zou dan voor de Zwitserse gaan. Bij mij werkt de stuurwielbediening perfect zonder dat ik
    destijds daarvoor extra moest betalen.

VAG-man vindt dit leuk.
  10. subdivision

subdivision Forumguru

Ik had zelf een zenec in mijn superb .
    Alles werkte perfect . Stuurwielbediening climax , maxidot. Ik had er 2 versterkers op aangesloten. Ook zit er een hpf en lpf op zodat je het helemaal naar wens kan afstellen.

Mijne is te koop mocht je interesse hebben

VAG-man vindt dit leuk.
  11. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ik heb contact met de leverancier van de adapter die ervoor zorgt dat ook het Sound System werkt.

In hun advertentie geven ze weer dat het verstandig is aan te geven welke Android-radio je wilt aansluiten op hun adapter. Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Ik heb ze 5 links van voornamelijk 10" radio's. Eén daarvan werd afgewezen, omdat deze sowieso niet gaat werken met hun adapter.
    Het komt er op neer dat als je een radio koopt je deze naar hun moet opsturen, zodat ze de adapter aanpassen aan jou auto. Kosten €195,- uiteraard zonder de radio.

Dit vind ik te duur, te omslachtig en heb ze gevraagd naar 10" radio's die gaan werken op de S2.
    Heel slim ze kwamen met een radio die ze zelf verkopen en de adapter alsnog aanpassen op de S2. Kosten bij elkaar ca. €500,-.

Ik vind het veel geld en twijfel.

Wat vinden jullie van de radio die zij aanbieden? De radio komt uit het dashboard te staan, waardoor je de hoek het scherm kunt aanpassen.

https://www.ebay.de/itm/10-1-Androi...233967?hash=item2d0314f72f:g:F-4AAOSw-uheMv0u

https://www.ebay.de/itm/VW-Caddy-2K...312195?hash=item2ca4cac143:g:-XUAAOSwkAxeKZ4J

Iemand op het forum heeft het een keer gehad over dit merk radio en dat beviel goed.

Laatst aangepast: 01-02-2020
  12. Eemspoort

Eemspoort Forumguru

Geen kijk, die jij (en ik ook) op het oog hebt is vele malen fraaier, netjes in het dashboard.
    Ik snap eigenlijk ook niet waarom het niet zou gaan werken. Dat kastje van hun genereert toch enkel een CANbus signaal voor de versterker? Of denk ik nu toch te simpel?
    Wel een groot nadeel, dat eigen spul van VAG, waar je dus niets anders op aan kan sluiten (zonder dure omwegen).

VAG-man vindt dit leuk.
  13. EdK

EdK Forumguru

Misschien veel geld , maar op maat gemaakt voor je wagen dus als goed is geen ergenis !
    Dus uitendelijk is het niet duur dan !
    Zou voor mij een aanbieding zijn waar ik uiteindelijk voor zou kiezen

VAG-man vindt dit leuk.
  14. Eemspoort

Eemspoort Forumguru

Over de prijs wil ik ook niks zeggen, maar dan wel met de radio van mijn keuze, niet zo'n aangehangen tablet...

15. EdK

EdK Forumguru

Wen daar maar vast aan, zie bv de Scala !!
    ook zo'n opgehangen tablet.....:koffie:

16. Eemspoort

Eemspoort Forumguru

Voor mij al reden genoeg om dus niet voor een Scala te gaan dan. :maakmegek:
    Maar ik wil nog iet van mijn Superb af, dat scheelt ook al. ;)

EdK vindt dit leuk.
  17. EdK

EdK Forumguru

Dus je blijft rijden met zo'n oubollig scherm met oud kaartmateriaal ??? :D

18. Eemspoort

Eemspoort Forumguru

Nee, gewoon tzt zo'n 10" chinees erin met een custom audio-installatie, heb ik ook geen adapter nodig. :D

19. EdK

EdK Forumguru

Wat heeft BEN er nu weer mee te maken ?

20. Eemspoort

Eemspoort Forumguru

Welke Ben? :tongue::D

EdK vindt dit leuk.

Deel deze pagina