Trekvermogen Karoq 1.5 TSI 1200 kg?

Jrtt

Forumguru
Ik heb er achteraf een trekhaak onder laten zetten. Enige wat ik weet is dat de kabels al getrokken zijn en in de kofferbak liggen. Met een originele Skoda kabelset is een trekhaak eenvoudig te monteren. Echter dient de trekhaak achteraf nog ingeleerd te worden (bij mij was de dealer 1,5 uur bezig met het inleren).
 

CDK

Forumguru
@Jrtt 1.5 uur inleren? Op de factuur dan zeker, want dat is een handeling die maar enkele minuten duurt inclusief computer opstarten ;)
 

064harry

Forumguru
Ik heb er achteraf een trekhaak onder laten zetten. Enige wat ik weet is dat de kabels al getrokken zijn en in de kofferbak liggen. Met een originele Skoda kabelset is een trekhaak eenvoudig te monteren. Echter dient de trekhaak achteraf nog ingeleerd te worden (bij mij was de dealer 1,5 uur bezig met het inleren).
. Dat bedoelen ze met trekhaak voorbereid. In een Clever Edition is dit wsl niet aanwezig
 

EdK

Forumguru
@Corné de Kluijver: Zonder gekheid.. Ze hadden er veel moeite mee. Durfden het eerst ook niet aan omdat ze al slechte ervaringen hadden met trekhaken onder de SuperB.
Maw je hebt voor programmeren een rekening voorgeschoteld gekregen van 1,5 uur ?
En dat alleen vanwege dat ze het eigenlijk niet weten hoe te doen.?
Tsja ik zou toch echt maar een half uur max betalen.
Dat zei niet weten hoe te doen hoef ik niet te betalen lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda rene

Nieuw lid
Gisteren trekhaak laten monteren door de Skoda dealer. PRijs in de webshop Euro 668,-, rekening Euro 666,-. Totale montagetijd inclusief inleren 1,5 uur.
Keurig alles weer hersteld en gewassen en schoongemaakt terug gekregen. Ik ben zeer tevreden.
 

De Stip

Forumguru
Als het goed is niet @hemi24 , maar heb er weinig vertrouwen in. Kijk maar even naar de configurator van Skoda, daar heeft zowel de 1.0 als de 1.5 TSI een maximaal trekgewicht van 1200. Maar goed, die site is wel vaker abuis. Geeft overigens weinig vertrouwen aan de consument, maar dat is mijn bescheiden mening.....
 

Skoda rene

Nieuw lid
Ik heb de vaste kogel genomen. We hebben er regelmatig een fietsendrager of een aanhanger achter hangen en dan werkt dit toch makkelijker.
Maximaal toelaatbaar gewicht is conform kenteken 1500 kg. Dit is wel een auto welke al in januari 2018 is geproduceerd en op 4 januari 2019 op kenteken gezet. We hebben er bij het onder laten van de trekhaak nog naar gevraagd waarom er zoveel discussie is over het maximaal trekgewicht. Volgens de monteur wil Skoda dat het totaal gewicht onder de 3500 kg blijft en dan ga je met de nieuwe regels en de extra kilo's van een panoramadak al snel naar toe. Kenteken gewicht is bij ons nu maximaal 1969 kg en met het trekgewicht blijf je dan net onder de magische grens.
 
Hallo,

Ik heb nu ook offerte liggen voor de Skoda KAROQ 1.5tsi handgeschakeld Business Edition met een trekhaak achteraf plaatsten. Is er er al meer duidelijkheid over het trekgewicht? Op bijna alle site staat trekgewicht gered op 1200 kg. En de adviseurs bij de Skoda dealers weten het kennelijk ook niet meer. Gaat ook om het 2020 model. Hierboven lees ik gewoon met de 1.5 tsi dat gewoon 1500kg getrokken mag worden. Nu weet ik het niet meer.
 

Canon-Eye

Forumguru
olgens de monteur wil Skoda dat het totaal gewicht onder de 3500 kg blijft en dan ga je met de nieuwe regels en de extra kilo's van een panoramadak al snel naar toe. Kenteken gewicht is bij ons nu maximaal 1969 kg en met het trekgewicht blijf je dan net onder de magische grens.

Dat is de eerste verklaring die hout snijdt.

Alleen verklaart dit niet waarom er dan ineens 300 kilo af zou moeten. Het is toch niet zo ingewikkeld om het trekgewicht te laten variëren met het feitelijke gewicht van de auto aan de hand van al of niet aanwezig panoramadak - en dan zou 100 kilo vermindering al dik voldoende moeten zijn om bij de 3500 kg vandaan te blijven en toch een iets zwaardere caravan te kunnen trekken.
 
Alleen verklaart dit niet waarom er dan ineens 300 kilo af zou moeten. Het is toch niet zo ingewikkeld om het trekgewicht te laten variëren met het feitelijke gewicht van de auto aan de hand van al of niet aanwezig panoramadak - en dan zou 100 kilo vermindering al dik voldoende moeten zijn om bij de 3500 kg vandaan te blijven en toch een iets zwaardere caravan te kunnen trekken.

De auto die ik aangevraagd heb heeft geen Panoramadak, gewoon basic. Frappante is dat mijn collega een maand geleden zijn Karoq ontvangen heeft waar op het kenteken gewoon staat 1500 kg geremd, en dit met een 1.5tsi handbak.
 

Skoda rene

Nieuw lid
Het is dus geen gegeven dat het maximaal 1200 kg is. Dat kan per configuratie voor de 1.5 TSI verschillen. Ik heb een 1.5 TSI met DSG in de Ambition Business uitvoering met volwaardig reservewiel. De Style Business met Panorama dak met dezelfde motor en versnellingsbak, welke er ook stond, mocht maar 1200 kg trekken. Dealer kon het in september niet uitleggen. Helemaal niet toen die Clever modellen op 0 kg stonden.
Het blijft een lastig verhaal. Dealer stuurt nu de mensen die zekerheid willen naar Seat, daar minimaal 1500 kg bij de 1.5 TSI.
 

De Stip

Forumguru
Ik heb zwart op wit, dat mijn nog te leveren configuratie 1500kg mag trekken. Puur door de truc toe te passen, niet de af fabriek trekhaak te bestellen, maar dezelfde achteraf (tegen meerprijs, dat dan weer wel) te monteren voordat de auto afgeleverd word.
 

rogierl

Senior Member
Ik heb zwart op wit, dat mijn nog te leveren configuratie 1500kg mag trekken. Puur door de truc toe te passen, niet de af fabriek trekhaak te bestellen, maar dezelfde achteraf (tegen meerprijs, dat dan weer wel) te monteren voordat de auto afgeleverd word.
Ik heb exact hetzelfde; heb functie pakket (canton subwoofer, dus reservewiel) besteld, dus GEEN trekhaak. Want -zo zei de Skoda dealer- als je twee van de drie features hebt, dan wordt het trekvermogen op 1200 gezet. Dus de volledige lijst van cruciale features:

  • trekhaak
  • reservewiel
  • panorama dak
  • Varioflex stoelen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zwart op wit, dat mijn nog te leveren configuratie 1500kg mag trekken. Puur door de truc toe te passen, niet de af fabriek trekhaak te bestellen, maar dezelfde achteraf (tegen meerprijs, dat dan weer wel) te monteren voordat de auto afgeleverd word.

Ik laat ook de trekhaak achteraf erop zetten, maar moet wel zekerheid hebben dat hij 1500kg mag trekken. Heb vandaag op de RDW site gekeken betreft de auto van mijn collega, is het 2019 model en daar staat 1500kg geremd. Dus ga er vanuit dat mijn 2020 ook dit mag trekken.
 
Bovenaan Onderaan