Trekvermogen Karoq 1.5 TSI 1200 kg?

hemi24

Forumguru
Waar ik nog benieuwd naar ben, is of de optie trekhaakvoorbereiding ook verschil maakt voor de registratie bij het RDW..?!?

Aangezien de dealers het antwoord bij een trekhaak al niet weten, hoef je deze vraag al helemaal niet te stellen...
 

De Stip

Forumguru
Dat weet niemand. Wat dat aangaat is het een onduidelijk zooitje bij Skoda. Als je op hun sites kijkt, zie je bij alle landen verschillende benaderingen en gegevens. Ook de dealers weten het niet en ja, ook die paxen bij de importeur weten het vaak niet......
 

rogierl

Senior Member
Klopt, exact ook mijn ervaring tijdens het bestellen. Ze weten het simpelweg niet. Skoda niet, maar ook de dealers niet. Ik heb nu de gok maar genomen. Geen vavioflex, geen glazen dak, wel reservewiel en de trekhaak doe ik nadien.


De dealer heeft me wel overtuigd dat de optie "voorbereiding trekhaak" sowieso op de business editie zit. Er zijn namelijk ook versies (ik dacht de clever) waar de "optie voorbereiding trekhaak" NIET op zit. Naast een beetje schakelmateriaal schijnt hier de KOELING ook anders te zijn.

Yep... erg verwarrend allemaal.
 

064harry

Donateur
Waar ik nog benieuwd naar ben, is of de optie trekhaakvoorbereiding ook verschil maakt voor de registratie bij het RDW..?!?

Bij mijn exemplaar (Clever Edition) zit geen trekhaakvoorbereiding.

Op mijn kentekenbewijs staat:
Techn. max. massa AHW (geremd) O.1 -
Techn. max. massa AHW (ongeremd) O.2 -
 

rogierl

Senior Member
Precies; wat volgens mij dus inhoudt dat er OOK een andere koeling moet worden gemonteerd als je een trekhaak laat plaatsen.
 

064harry

Donateur
Je zult de Karoq vast niet in 2-en trekken. Maar het mag gewoonweg niet.
En de politie hoeft alleen maar de gegevens na te trekken als ze je met een AHW zien rijden.
En als er iets gebeurt ben je natuurlijk helemaal de Sjaak
 

Canon-Eye

Forumguru
Totaal bezopen natuurlijk. Moet je voor aanschaf van een tweedehandswagen eerst via kentekenbewijs controleren wat het mag trekken.
Dat lijkt me nou juist geen enkel probleem. Sterker, zodra je een kenteken weet kun je dat op de RDW-site al natrekken en dan weet je meteen of je 'm moet laten staan. Zo heb ik dat met mijn huidige auto ook gedaan: die heeft 1100kg, er rijden er echter ok rond met dezelfde configuratie die maar 1000kg mogen trekken en dat had ik voorheen met de Fabia ook.
Het probleem (=de onzekerheid) zit 'm bij het bestellen van een nieuwe auto, als je niet weet wat je nou uiteindelijk krijgt voor je goeie geld. Dát is pas bezopen...
 

Bakkertje

Forumguru
Totaal bezopen natuurlijk. Moet je voor aanschaf van een tweedehandswagen eerst via kentekenbewijs controleren wat het mag trekken.

Dat doe ik sowieso, ook om te kijken wat het gewicht (en dus de belastingschaal) van de betreffende auto is..
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
Nee, maar dat geldt tegenwoordig voor meer modellen met op het eerste gezicht dezelfde hoofdkarakteristieken.
Gewoon altijd goed checken bij jong-gebruikte auto's, dat spreekt voor zich en is ook niet moeilijk.
En bij een nieuwe bestelling: goede afspraken maken en die goed vastleggen, iets anders zit er helaas niet op... :pardon:
 

064harry

Donateur
Gisteren stond mijn Clever Edition langs een Sportline maar die Sportline staat echt een stuk hoger.
Dus daar zit een ander veerpakket onder.
 
Hallo, vandaag aangekocht demo Karoq 1.5TSI, DSG Style bwj 2018 met
  • trekhaak
  • reservewiel
  • panorama dak
  • Varioflex stoelen
Max 1500kg geremd, 680kg ongeremd.
 
Wegklapbare trekhaak van fabriek af.
Eenmaal per jaar trek ik een ongeremde aanhanger (2 motoren, +/- 650kg) naar Spanje verder hier enkel de "gewone" lasten. De 1500kg was voor mij belangrijk om in geval van ... mijn caravan, die in Spanje blijft overwinteren, er zelf te kunnen verplaatsen.
Door al de commotie hier i.v.m. het toegestane eerst gelijkvormigheidsattest erop nagelezen. Dealer was zelf niet op de hoogte van de verschillen hier allemaal aangehaald.
Toch nog een opmerking: gelden i Nederland dan andere regels t.o.v. België? Zo ja wat dan met het Europese gelijkvormigheidsattest?
Meet en greet volgt volgende week na levering kunnen er onmiddellijk wat foto's bij.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als een auto goedgekeurd is in het land van registratie, dan wordt die goedkeuring overal erkend. Er zouden in enig ander land best aanvullende of afwijkende keuringseisen van kracht kunnen zijn, maar die hebben dan v.z.v. ik weet uitsluitend betrekking op voertuigen die in het betreffende land geregistreerd zijn. Normaal gesproken heb je daar dus niks mee te maken, tenzij je bv. naar dat land verhuist en je auto daar wilt importeren.
 

hemi24

Forumguru
Nu ben ik “lost”..!

:sterretjes:

Alle opties die volgens de folders niet zouden kunnen en toch 1500kg trekgewicht..!
 
Bovenaan Onderaan