Topsnelheid

sitechris

Donateur
Gisteren rijvaardigheid training gehad in de nieuwste Porsche 911 (992) Carrera 2S. De instructeur heeft maar even een fotootje gemaakt met 294 km/h op de teller. Gelijk maar getraind om met zulke snelheden vol in de ankers te gaan met handjes losjes rond het stuur. Ja, dan voel je wel dat het hard gaat.

3533328.jpg

Autoblog.nl rijtraining? Had je Dolf of Peter als instructeur?
 

rudolfi

Forumguru
Gek he, het boeit me totaal niet. Ook nu niet met de GTI die rond de 240 zou komen. Het zal wel.
Misschien in het verleden teveel verpest door take offs met fighter jets ;)
Zonder gekheid, geen enkele behoefte het te gaan doen. Vind de tussensprintjes e.d. af en toe leuk, maar topsnelheid geloof ik wel.

De sprintjes zijn inderdaad leuker. Als je een keer weet hoe hard hij kan is het ook klaar wat mij betreft, maar ik moet het altijd wel even proberen:D
 

laagvlieger

Forumguru
Alles heeft te maken met het type wagen. 200 met een octavia RS voelt "veilig" aan. Deze kan dit perfect aan, maar 200 met een fabia en dan nog het vorige model .... :nailbiting::nailbiting:
Madam heeft ook nog het vorige model fabia gehad maar ik zou er geen 200 mee gereden hebben ...

200 in mijn Fabia was dan weer niets vergeleken met die 155 in dat busje ...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Grappig. Dat heb ik dan weer met verbruikscijfers......
O die boeien me op zich ook niet zo zeer dat ik daarnaar mijn rijstijl ga aanpassen. Het is meer nieuwsgierigheid. Maar op een gegeven moment ligt het gemiddelde eigenlijk wel vast en kun je net zo goed ophouden met bijhouden
 

BramVRS

Forumguru
Van het weekend op de Duitse snelweg gezeten. Op de teller van mijn auto 263 gehaald en moest toen afremmen helaas. Had het vermoeden dat er nog wel een paar km extra inzaten :). Geen idee wat het op gps zou doen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij scheelde dat 6 seconden. Ik hoefde niet af te remmen, maar op het laatst gaan die laatste paar km zo tergend langzaam, dat ik het maar voor gezien hield
 

Tuner111

Forumguru
Van het weekend op de Duitse snelweg gezeten. Op de teller van mijn auto 263 gehaald en moest toen afremmen helaas. Had het vermoeden dat er nog wel een paar km extra inzaten :). Geen idee wat het op gps zou doen.

zal rond de 250 a 255 gezeten hebben :)


Deze zomer in duitsland op terug weg 290 aan getikt op de teller dus denk ik een 280 op gps :)
 

sitechris

Donateur
PR's (allemaal op teller)

BMW M5 Competition (reed bij 314 begrenzer in. 305 echt)
Audi RS3 Stage 2: 310
Porsche 992 Carrera S: 308
Seat Leon Cupra stage 2: 301

Die in de Seat was met afstand meest scary.
 

leon-cupra

Forumguru
Nog leuker is de boerebaantjes "onveilig" maken. Tegen 130 over zo'n baantje vlammen geeft een veel grotere kick dan 250 rijden op een lege autostrade.
 
Bovenaan Onderaan