Topsnelheid

2015a3

Lid
306 km/h, bizar!

Ooit in een RS3 8v naar Oostenrijk mogen rijden, 277 km/h kwam de begrenzer er in en wat is dat al hard! Reed die rit samen met m'n vorige auto (A3 8v limousine 2.0 tdi 150pk H6) die verbruikte ongeveer de helft van de RS, en topte op vlakke weg 238 op de digitale teller! Denk dat deze zo hard liep door de gunstige aerodynamica, was echt een hele leuke auto! Niet te vergelijken met de RS qua emoties, maar vond de verschillen niet eens zo heel erg groot qua plezier tijdens zo'n rit.
 
Laatst bewerkt:

Neptukker

Forumguru
Gisteren rijvaardigheid training gehad in de nieuwste Porsche 911 (992) Carrera 2S. De instructeur heeft maar even een fotootje gemaakt met 294 km/h op de teller. Gelijk maar getraind om met zulke snelheden vol in de ankers te gaan met handjes losjes rond het stuur. Ja, dan voel je wel dat het hard gaat.

3533328.jpg
 

rudolfi

Forumguru
Laatst wel in een Porsche 911 mijn PR scherper gezet, nu 306 op teller.[/QUOTE]

Mijn PR staat op 290 op de teller in de een Audi S8.

Een ander PR wat ik nog op naam heb is Berlijn Groningen in 3 uur en 50 minuten van huisdeur tot huisdeur.
 

Peterson

Actief lid
196km/h in een Lancia ypsilon met 875cc motor :D

Met de Skoda alleen maar met dakkoffer in Duitsland geweest. Niet harder dan 160km/h geprobeerd :pardon:
 

Canon-Eye

Forumguru
topte op vlakke weg 238 op de digitale teller
De digitale weergave in de maxidot is gebaseerd op hetzelfde signaal (van de auto zelf) als de analoge wijzeraanduiding en heeft dus ook dezelfde afwijking t.o.v. de werkelijkheid. Digitale weergave suggereert wel een grotere nauwkeurigheid, maar dat zit alleen in de aflezing en niet in de waarde zelf.

Voor een nauwkeurige(r) meting kun je beter vertrouwen op de extern gemeten verplaatsing per tijdseenheid, bv. door middel van een gps-systeem of een gps-gestuurde app. op je telefoon.
Wel jammer trouwens dat veel inbouwnavi's dat gegeven niet laten zien...
 

SuperBeeb

Forumguru
Met de Skoda rond de 230 op de teller gehaald meen ik, met de Porsche 249 op de TomTom (dus rond de 265 op de teller). Dat laatste in NL :D.
 

2015a3

Lid
De digitale weergave in de maxidot is gebaseerd op hetzelfde signaal (van de auto zelf) als de analoge wijzeraanduiding en heeft dus ook dezelfde afwijking t.o.v. de werkelijkheid. Digitale weergave suggereert wel een grotere nauwkeurigheid, maar dat zit alleen in de aflezing en niet in de waarde zelf.

Dat begrijp ik! Maar was volgens de GPS toch 231 km/h, dat is ruim boven de opgegeven 224 km/h.
 

laagvlieger

Forumguru
Pfff wat een snelheden komen hier voorbij. Ik houd het nog steeds bij 200 km/u op de teller tijdens een lange afdaling, hard zat voor een Fabia. Het engste was echter 155 km/u in een Nissan Serena diesel, een hoog en smal busje met middenmotor (je zit er bovenop) en bladveren. Gevaarlijker dan die 306 km/u in de Porsche hierboven.
 
D

Deleted member 26486

Terug van vakantie:

175 op de GPS op een vlakke Autobahn.

Niet echt snel natuurlijk, maar met 4 personen en de achterbak nokkievol vind ik het niet slecht:

1.2 TSI 90pk F3C, 215/45 16 Bridgestone Turanza.

Waar kon voetje op de vloer gereden, maar natuurlijk ook voldoende Baustellen..

6,4l/100km over 700km.
 

philippe bakker

Forumguru
Gisteren rijvaardigheid training gehad in de nieuwste Porsche 911 (992) Carrera 2S. De instructeur heeft maar even een fotootje gemaakt met 294 km/h op de teller. Gelijk maar getraind om met zulke snelheden vol in de ankers te gaan met handjes losjes rond het stuur. Ja, dan voel je wel dat het hard gaat.

3533328.jpg
ja zalige auto ! (later als ik groot ben ....)
 

leon-cupra

Forumguru
Pfff wat een snelheden komen hier voorbij. Ik houd het nog steeds bij 200 km/u op de teller tijdens een lange afdaling, hard zat voor een Fabia. Het engste was echter 155 km/u in een Nissan Serena diesel, een hoog en smal busje met middenmotor (je zit er bovenop) en bladveren. Gevaarlijker dan die 306 km/u in de Porsche hierboven.
Alles heeft te maken met het type wagen. 200 met een octavia RS voelt "veilig" aan. Deze kan dit perfect aan, maar 200 met een fabia en dan nog het vorige model .... :nailbiting::nailbiting:
Madam heeft ook nog het vorige model fabia gehad maar ik zou er geen 200 mee gereden hebben ...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gek he, het boeit me totaal niet. Ook nu niet met de GTI die rond de 240 zou komen. Het zal wel.
Misschien in het verleden teveel verpest door take offs met fighter jets ;)
Zonder gekheid, geen enkele behoefte het te gaan doen. Vind de tussensprintjes e.d. af en toe leuk, maar topsnelheid geloof ik wel.
 

philippe bakker

Forumguru
Alles heeft te maken met het type wagen. 200 met een octavia RS voelt "veilig" aan. Deze kan dit perfect aan, maar 200 met een fabia en dan nog het vorige model .... :nailbiting::nailbiting:
Madam heeft ook nog het vorige model fabia gehad maar ik zou er geen 200 mee gereden hebben ...
Ik had tussen 2002 en 2006 de fabia RS 130 TDI en daar heb ik geregeld topsnelheid 235 km/u op de teller mee gereden. Ik heb mij nooit onveilig gevoeld
 
Bovenaan Onderaan