Topsnelheid

JeSko

Forumguru
140, toen begon de neus te zoeken als een malle in de gietende regen, met dank aan de getrokken banden:nailbiting:
 

JeSko

Forumguru
@Corné de Kluijver

De bandencentrale is de beste in omstreken, mijn hand in het vuur dat het niet aan die mannen ligt. Banden zijn A merk Yokohama's, dus daaraan ligt het ook niet vrees ik, dat de banden te klein zijn voor de velg maakt dat ik gewoon veel te weinig raakvlak heb met de weg. Leuk om eens zot te doen, maar niet echt veilig, zeker niet in de regen, en dan vind ik dat de auto zoekerig/onrustig stuurt.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Afgelopen zondagmiddag tussen Emmerich en Rees 230 km/u gedurende 1 minuut op navigatie. Vlakke weg, windkracht 1, temp 10 graden, droog en zonnig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
dat de banden te klein zijn voor de velg maakt dat ik gewoon veel te weinig raakvlak heb met de weg
Een groter raakvlak met de weg bij hetzelfde wagengewicht betekent een lagere druk per cm2 en dat betekent weer minder grip.
Bij gietende regen vergroot dat de kans op aquaplaning bij hogere snelheden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

bert44

Senior Member
Met gechipte citigo met ASG 182km vlakke weg
In België heuvel af over de 200:cool:
Allemaal gps gemeten, moet wel zeggen 200 in een citigo wordt niet alleen de bestuurder nerveus van :D
Maar reactie van ingehaalde auto,s is wel :geek::deuk:
 

CDK

Forumguru
@WhiteSuperB, je bewering klopt echt niet naar mijn mening. Bij een gestretchte band is alleen de hoek van de wang van de band anders ten opzichte van het loopvlak namelijk.
Hoe breed zijn je velgen en welke breedte hebben je banden?

Edit: als ik Google op Yokohama en klachten krijg ik dit te zien....

cce6b5e0c4633b9081475a5e788195f0.jpg
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
@WhiteSuperB
Onze S2 ligt als een blok op de weg.
Tijdens de zomervakantie hele stukken ruim 220 gereden zonder onveilig gevoel. Ik heb er 235 breed 17 inch Bridgestone onder liggen.
 

dirkie996

Forumguru
Heb er ook geen flauw idee van. Ik heb wel al eens 220 op de teller zien verschijnen, en had zeker nog over, maar de franse gendarmes, vinden dit niet leuk:nono:
 

Eemspoort

Forumguru
Ach, er is een topic voor topsnelheid, wat geinig!
Afgelopen zomer de Superb even los gelaten op de Autobahn.
Met 3 man aan boord, prachtig weer, vlakke weg. 258 km/u op de teller. Dat gaat best rap!

Het snelste wat ik daar voor ooit gereden had was zo'n 15 jaar eerder met mijn Opel Senator 2.6i.
Op de Afsluitdijk, storm mee, alleen in de auto, 252 km/u op de teller. De Senator had wel 110 pk minder dan de Superb, maar zo'n storm in de rug helpt dan wel, hahaha.
 
Bovenaan Onderaan