Topsnelheid

bobbl

Forumguru
Dat laatste heb ik regelmatig mogen meemaken tijdens het beroepshalve meevliegen met jachtvliegtuigen (F5, F16). Acceleratie tijdens de start is echt fenomenaal, vooral met afterburner. Daar kan ik wel eens naar terugverlangen. Itt het G trekken

Dat lijkt me toch een belevenis!!
 

gossy

Actief lid
Mercedes W114 rally versie - 220km/u ging met gemak dus m'n pa deed dat ook graag bij elke gelegenheid.
Hij heeft een keertje meegereden in een custom Mercedes 300SL Gullwing.Ik meen dat ze in een krappe drie kwartier aan de Duitse grens zaten vanaf Amsterdam.. Enige keer dat hij bang was in een auto en het toegaf.
Elke keer dat ik zo een W115 zie - en dat is zo zelden tegenwoordig - denk ik hmm…

Zelf een 924 genoten een tijdje - die ging ook best rap maar het is niet leuk wanneer een of ander gti tje er hup uittrekt bij een stoplicht lol..
 

B.Stuurder

Forumguru
243 in mijn huidige auto met nog wel wat over. Echt comfortabel is dat niet, die snelheid, óók niet op de Autobahn, want ander verkeer en stoppen heb je wat ruimte voor nodig.
Ik moet nog proberen waar de echte grens ligt, maar snelheden van 230 zit je wel heel snel aan, daarna begint het langer te duren.
Update: Recentelijk in Duitsland nog eens geprobeerd. Het was vrij druk bij vlagen, rond de 200 kwam ik wat twijfelachtige medeweggebruikers tegen en ben ik toch even van het gas gegaan. Ook het pedaal niet helemaal op de bodem gehad, door de weerstand heen die je voelt bijna aan het einde als je volgas geeft. Hij bleef nog wel stijgen, maar het werd me te link om nog verder het gas erop te houden. Misschien een keer 's nachts proberen of hij de 250 haalt...

PS, ik heb continu beide handen aan het stuur gehad tijdens het filmen, voor de bezorgde mede-forummers.:D

Linkje:
 

haggard

Senior Member
205km/h op de GPS met 4 personen en vakantiebepakking... nog een heel klein beetje was er over...
Met een door TVS getunede Skoda Octavia 1.2TSI (150pk)
 

JurgenM

Forumguru
258 km/u op de teller maar helaas geen foto van. Denk overigens dat er veel meer niet in zit want dan loopt hij volgens mij tegen de begrenzer aan.
Wel deze foto, enkel tellen ervoor.
edit: doet hij in 5e

IMG-20180702-WA0009.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
261 gehaald met de baron.. deze zomer geen foto van :)

dan kickte de begrenzer erin.. denk dat er wel 270 a 275 uitgehaald kan worden :)
 

JurgenM

Forumguru
261 gehaald met de baron.. deze zomer geen foto van :)

dan kickte de begrenzer erin.. denk dat er wel 270 a 275 uitgehaald kan worden :)

Daaraan ziet ge dat die veranderingen van u toch al zijn nut hebben. 261 zal ik wel halen maar dan is het toch echt op denk ik. Zou het nog eens moeten proberen. Rij ondertussen al 3 maanden op 102 maar top niet meer geprobeerd.
 
Bovenaan Onderaan