Topsnelheid

Canon-Eye

Forumguru
255 digitaal op mijn teller.
De digitale en analoge telleraanwijzing is bij dezelfde auto altijd aan elkaar gelijk (dus ook met dezelfde afwijking t.o.v. de werkelijke snelheid), want gebaseerd op hetzelfde signaal vanuit de auto zelf.
GPS-snelheid is altijd (veel) betrouwbaarder dan de telleraanwijzing, want wordt berekend uit de grootheden tijd en afgelegde weg die niet bepaald worden op basis van signalen uit de auto zelf.
 

CDK

Forumguru
Hoogste snelheid in een Superb die ik zelf vast heb kunnen leggen. Daarboven heb je 2 handen aan het stuur nodig ;)

b55524a7f689a9b67d01a666256c0604.jpg


Het beestje liep de analoge teller heel dik uit en op de digitale teller 300, vanwege de relatief grote wielen was de tellerafwijking zeer klein.
 

Cordoba

Forumguru
Interessant om te lezen! :tegek: Maar die snelheden hebben jullie op een baan gehaald of gewoon op de snelweg?:pieker:

Meestal op een rustige snelweg, pieksnelheid een paar km boven de snelweg (tijdens vrije val van parachutesprong). Overigens op een circuit kom je niet op zulke hoge snelheden, omdat je te weinig afstand hebt tussen de bochten. Alleen op een kombaan of een startbaan van een (oud) vliegveld kom je nog op echt hoge snelheden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat laatste heb ik regelmatig mogen meemaken tijdens het beroepshalve meevliegen met jachtvliegtuigen (F5, F16). Acceleratie tijdens de start is echt fenomenaal, vooral met afterburner. Daar kan ik wel eens naar terugverlangen. Itt het G trekken
 

Spector

Forumguru
245km/u Skoda OII FL RS (kon echt niet harder)
256km/u Skoda OIII FL RS (had nog een beetje over)
269km/u Cadillac STS (viel niet mee te rijden op hoge snelheid)
281km/u Audi S3 (getuned, zonder begrenzer)

o ja, nog een kleine 270km/u op een Yamaha R1 :fool::D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaxN

Donateur
227km/h met de O3C RS 2.0TDI(voor de tuning)
215km/h met de S2C 1.8TSI
270+ met een C AMG
250+ met een M5 en RS6

En om eerlijk te zijn reed de O3C het meest comfortabel tussen de 200 en 220.
De overige auto's waar veel gevoeliger de keren dat ik mee reed, overigens allen op de A31 tussen Leer en Enschede.
 

B.Stuurder

Forumguru
243 in mijn huidige auto met nog wel wat over. Echt comfortabel is dat niet, die snelheid, óók niet op de Autobahn, want ander verkeer en stoppen heb je wat ruimte voor nodig.
Ik moet nog proberen waar de echte grens ligt, maar snelheden van 230 zit je wel heel snel aan, daarna begint het langer te duren.
 

Canon-Eye

Forumguru
In 1990 of 1991 reed ik terug vanaf de Hannover Messe met de baas duttend naast mij in zijn BMW 735i (en nog 2 collega's achterin). Bij 215 km/u vond ik het welletjes, maar er was nog fut over.
 

dirkie996

Forumguru
225km/u met de RS 230. Nog geen gelegenheid/ goesting gehad om topsnelheid te rijden. Ik zal daarvoor eens naar de oosterburen moeten gaan.
300km/u op de teller van m'n getunde Ducati 1098
 

eriktv

Forumguru
Op de teller:
190km/h Nissan Sunny 1.4 1995 (87pk)
210km/h O1C 1.9TDI 2003 (110pk)
240km/h O1C 1.8T 20V RS 2003 (180pk)
230km/h S2C 2.0TDI 2012 (202pk)

Ze staan chronologisch maar ook direct op volgorde van meest spannende snelheid naar lekker relaxed cruisen. 190 met de Sunny was echt met verkrampte handjes in het stuur knijpen :D.

Wel frustrerend dat ik in de tijd van de Sunny regelmatig door veel snellere auto’s aan de kant werd gedrukt en dat er, nu ik een snellere auto heb, steeds gezapiger wordt gereden op de Autobahn. Het lukt echt nog maar zelden om een beetje boven de 160 te rijden :nono:.
 

MaxN

Donateur
Tja ga 160 rijden op de A31 en je rijdt meer links dan rechts.
Mijn ervaring is dat de Duitsers minder hard rijden tegenwoordig.
En er zijn uiteraard nog genoeg die wel knipperend op de linkerbaan rijden.
 

0ri0n88

Forumguru
248 op de teller met een mercedes e320 cdi, moest toen echt wel gaan afremmen voor de zwitserse grens :jaja: en veel meer zat er ook niet in vermoed ik.
Af en toe en daar waar het mag geraak ik nog wel boven de 200, maar vind in Duitsland juist zo lekker om constant 160/180 op de cruise te rijden dat ik het vaak daarbij laat. Er gaat of er wil altijd wel 1 harder ;)
 

bobbl

Forumguru
215 met men trouwe SuperB, maar zoals al eerder gezegd, topsnelheid rijdt ik niet, maar met optrekken en sprintjes trek ik de meesten eruit!:D:jaja::yeah:
 
Bovenaan Onderaan