Wie heeft de Karoq besteld en wat is je uitvoering?

BramBam

Forumguru
Personalisatie maakt het mogelijk een groot aantal instellingen (o.a. instellingen elektrische stoel, buitenspiegels, radio, hulpsystemen, (sfeer)verlichting, climatronic, etc.) te koppelen aan een gebruikersprofiel. Een gebruikersprofiel kan je weer koppelen aan een sleutel.
 

Frenkie

Forumguru
Ok. Ik dacht dat alleen de stoel kon. Andere settings is natuurlijk ook wel handig, prijs is verwaarloosbaar.
 

Roderick82

Actief lid
Hallo allemaal.. besteld een Karoq 1.6TDI DSG Sportline Race Blue
Opties:
Panoramadak
Comfort pakket
Functie pakket
Navigatie plus pakket
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

De Stip

Forumguru
Het schrikt me toch wel een beetje af hoor, die lange levertijden. Wij willen namelijk prive een Karoq Sportline 1.5TSI DSG gaan bestellen...... :sterretjes:
 

Frenkie

Forumguru
Ondertussen formulieren getekend:
Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Greentech Style Business
Sunset
Elektrisch verstelbare buitenspiegels met geheugenfunctie
Driving mode select
Stoelbekleding Suedia / Leder
Trekhaak wegklapbaar
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie en lendesteunverstelling
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Travel pakket Pro
Personalisatie functie inclusief derde sleutel
Virtual Cockpit (digitaal instrumentenpaneel)
Quartz Grey metallic
Business Upgrade pakket
 

M@cer

Lid
Mijn Ecodiesel Golf mag vervangen worden en aangezien er bijtellingtechnisch geen enkele reden meer is om een bepaalde auto te rijden (elektrisch wachten we nog maar even mee), is op dit moment alles mogelijk..

Nadat ik bericht kreeg dat ik een andere auto mag uitzoeken had ik een shortlist van een VW T-Roc, Seat Ateca en een Skoda Karoq (ook in deze volgorde). Afgelopen donderdag eens naar de plaatselijk megadealer gereden om de auto's te bekijken.. Eerst naar VW, waar het gelijk opviel dat de T-Roc toch wel erg klein is voor de 3 pubers die we regelmatig achterin hebben zitten. De T-Roc is een hele mooie auto, maar wat ruimte betreft gaat dat hem niet worden.

Vervolgens naar mijn merk, Seat, ik heb er al aardig wat versleten en was eigenlijk wel overtuigd dat na het afvallen van de T-Roc het de Ateca moest gaan worden. Maar ik ga achter het stuur zitten en voel toch een beetje teleurstelling. Het is het net niet, ik zit naar een interieur van 5 jaar geleden te kijken, knoppen op het navigatiesysteem en teveel hard plastic. Mijn Golf is toch echt wel meer dan 1 stap beter.

Dan toch maar eens kijken naar mijn derde keuze de Karoq, misschien van buiten niet zo mooi als de Seat, maar ik ga erin zitten en zie gelijk dat dit echt wel een paar stappen hoger is dan de Ateca. Mooie materialen en een modern navigatiesysteem. In Purmerend stond alleen een standaard Karoq, dus ik was nog niet helemaal overtuigd, want ook de buitenkant moet naar mijn zin zijn. Ik had op de Skoda site al gezien dat er ook een Sportline beschikbaar is, welke net dat stapje extra heeft in vergelijking met de standaard Karoq. Maar zoals zo vaak met dingen die ik wil zijn die natuurlijk weer uiterst moeilijk te vinden. :)

Dus afgelopen vrijdag eens op zoek gegaan naar een dealer waar een Sportline zou staan, uiteindelijk gevonden in Tiel. Gisteren in de auto richting Tiel, want ik wilde de auto eerst even in real-life zien. Vanaf het moment dat ik de showroom in kwam was het gebeurd, daar stond een zwarte Karoq Sportline.. Wat een schitterende wagen, dat laatste stapje om me over te halen om voor de Karoq te kiezen was gelijk gezet.

Dus nu even met de baas in overleg of alles financieel ook gaat passen en dan hoop ik dat de bestelling snel geplaatst kan worden, waarna het wachten kan beginnen.
 

Jan O3EBL

Nieuw lid
Karoq 1.0 TSI Style business.Black magic,
18" Trinity antraciet incl wielkasten , bekleding style beige, sunset, panoramisch schuifdak, verwarmde voorstoelen en achterbank, trekhaak wegklapbaar, travelassist, digitaal instrumentenpaneel.

Na ruim 8 maanden wachten te kan ik hem aanstaande woensdag op halen. 4 weken eerder dan aangegeven.
 

wakkie

Senior Member
Bericht ontvangen van dealer: mijn Karoq wordt definitief gemaakt in week 12, bij dealer week 14, aflevering kan dan plaatsvinden 1e of 2e week april. Hopelijk komt er geen kink in de kabel.
 

De Stip

Forumguru
Ik ben bezig om een Karoq 1.5TSI DSG Sportline Business te gaan bestellen. Afgezonderd van de onduidelijkheid over het trekgewicht van die auto kwam ik weer achter een raadsel. Tot een paar weken terug zag ik bij het configureren van de auto op de Skoda site, dat er een verwarmd stuur mogelijk was. Nu is echter deze optie niet meer terug te vinden en bij navraag (via de chat modus op de site) en mijn dealer, heb ik te horen gekregen dat de combi sportstuur met verwarming niet mogelijk zou zijn. Afgezien dat ik het raar vind dat die combi niet zou bestaan, vind ik het minstens zo raar dat de optie verdwenen is als sneeuw voor de zon. Sowieso is het jammer (en raar) dat opties als een verwarmde achterbank, elektrische stoele en varioflex niet op deze Sportline te bestellen zijn.
 

CDK

Forumguru
Sowieso is het jammer (en raar) dat opties als een verwarmde achterbank, elektrische stoelen en varioflex niet op deze Sportline te bestellen zijn.

Dat komt omdat de Sportline een sportieve uitvoering van een Ambition is en niet van een Style. Sportief en luxe gaan bij Skoda helaas niet hand in hand.
 

Jan O3EBL

Nieuw lid
Lang wachten wordt beloond. Gisteren de Karoq opgehaald bij de dealer. Na de eerste 200km erg tevreden over deze auto. Wordt vervolgd ...
 
Ik heb ook een offerte laten maken voor een Skoda Karoq BusinessLine Sport 1.6 TDI met Comfortpakket, Functiepakket en Navigatiepakket, maar de prijs viel toch een stuk hoger uit dan verwacht / gehoopt. Ex brandstof komt deze op 960 euro p/m, bijna 100 euro p/m duurder dan een Octavia Style Business 2.0 TDI DSG. Nu maar eens gaan nadenken of ik de Karoq het extra geld waard vindt t.o.v. de Octavia
 
Bovenaan Onderaan