Hilox LED dimlichten

Danielbnl

Nieuw lid
Heb sinds een aantal dagen ook de XTR Blacks en mijn lichtbeeld tegen de muur aan is naja zie plaatje. Ik zie geen cutoff line? Ik verblind overigens niemand op de weg.
 

Bijlagen

  • AEFEA443-74B4-4A03-B51B-81E4B82DB574.jpeg
    AEFEA443-74B4-4A03-B51B-81E4B82DB574.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 60

Rallye

Forumguru
@dirk27 Volgens Europese regelgeving kan kentekenverlichting dus geen LED zijn als ik je goed begrijp. Maar een typegoedkeuring kan dit overrulen? Hoe kan anders af-fabriek LED-kentekenverlichting wel toegestaan zijn?
 

Rallye

Forumguru
Ah, juist en LED’s die zijn gestoken in een standaard fitting voldoen niet aan de R128 en zijn geen H of T en dus (in principe) niet toegestaan....
 

AiKoiN

Senior Member
Jeetje hier een Fabia III met Projector koplampen, het is dat de zon schijnt... maar wat een ellende.
Je hebt;

- de Hilox Lampen nodig (XTR)
- Adapters voor VW
- geduld...
- skodaforum...
- een extra kapje voor de lamp want een projector heeft (/) van 65mm en die is niet te bestellen.

Het is me uiteindelijk niet gelukt, het eruit halen van de originele lamp was 1 minuut.

Als iemand de tip heeft hoor ik het graag, de adapter en de lamp hoe je die "vast krijgt" het is het allemaal net niet in mijn beleving.

en ik heb alleen de passagier geprobeerd omdat bij de bestuurderskant er nog een accu voorzit...
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
@AiKoiN Je kunt de Philips XtremeVision (130%) of RaceVision (150% lichtopbrengst t.o.v. standaard halogeenlampen) proberen. Verschil is goed merkbaar.
 

Zirx

Lid
Jeetje hier een Fabia III met Projector koplampen, het is dat de zon schijnt... maar wat een ellende.
Je hebt;

- de Hilox Lampen nodig (XTR)
- Adapters voor VW
- geduld...
- skodaforum...
- een extra kapje voor de lamp want een projector heeft (/) van 65mm en die is niet te bestellen.

Het is me uiteindelijk niet gelukt, het eruit halen van de originele lamp was 1 minuut.

Als iemand de tip heeft hoor ik het graag, de adapter en de lamp hoe je die "vast krijgt" het is het allemaal net niet in mijn beleving.

en ik heb alleen de passagier geprobeerd omdat bij de bestuurderskant er nog een accu voorzit...

Hier hetzelfde probleem. Ik heb het vandaag ook geprobeerd in de Fabia III van mijn vrouw.
Hopelijk kan ik alles retourneren, want dit past gewoonweg niet op een Fabia.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Niet lullig bedoeld, maar wellicht even meten vóór je bestelt? Ik heb mezelf hier ook mee gefopt, en kwam er ook pas nadien achter. Weer een leer voor de volgende keer. Gelukkig kon ik alles retourneren. Dit kan meestal wel, als je de spulletjes gewoon netjes behandelt en weer terug stopt hoe het origineel verpakt zit.

De maten van de LED lampen staan volgens mij gewoon op de site vermeld.
Ik vond het erg jammer dat de H15 lampen de lang waren om in mijn armaturen te steken.

Hilox heeft overigens ook veel adapters en stofkappen beschikbaar, wellicht dat dit uitkomst biedt.

Met de weersomstandigheden die we hebben gehad, heb ik zalig genoten van de Hilox (black) dimlichten.

Afgelopen tijd toch veel op de weg geweest en geen enkel seintje gehad van een medeweggebruiker.
Over verblinden gesproken; de originele LED armaturen van Peugeot kunnen er wat van, ik heb daar pas écht last van in een bepaalde hoek!
 

Zirx

Lid
@HarrieSkoda
Ik ben het grotendeels met je eens. Op voorhand even checken of het past is een must.
Ik schrok overigens wel redelijk van de afmeting van de LED en CANBUS drivers, dat krijg je gewoonweg niet kwijt in de unit.

Dat er voor een Fabia adapters nodig waren, wordt niet duidelijk vermeld mijns inziens. En als er dan adapters worden voorgesteld die niet eens blijken te passen, gaat er iets mis.

Evengoed ben ik ervan overtuigd dat het goede lampen zijn, maar helaas niet voor een Fabia III met projectorlampen.
Ik heb daarnet al een nette mail gehad dat ik alles kan retourneren. Er had gisteren blijkbaar nog iemand gebeld met hetzelfde probleem (@AiKoiN denk ik ;) )
 

Phoenix2149

Senior Member
Niet lullig bedoeld, maar wellicht even meten vóór je bestelt? Ik heb mezelf hier ook mee gefopt, en kwam er ook pas nadien achter. Weer een leer voor de volgende keer. Gelukkig kon ik alles retourneren. Dit kan meestal wel, als je de spulletjes gewoon netjes behandelt en weer terug stopt hoe het origineel verpakt zit.

De maten van de LED lampen staan volgens mij gewoon op de site vermeld.
Ik vond het erg jammer dat de H15 lampen de lang waren om in mijn armaturen te steken.

Hilox heeft overigens ook veel adapters en stofkappen beschikbaar, wellicht dat dit uitkomst biedt.

Met de weersomstandigheden die we hebben gehad, heb ik zalig genoten van de Hilox (black) dimlichten.

Afgelopen tijd toch veel op de weg geweest en geen enkel seintje gehad van een medeweggebruiker.
Over verblinden gesproken; de originele LED armaturen van Peugeot kunnen er wat van, ik heb daar pas écht last van in een bepaalde hoek!
Mee eens, ik heb alvorens een beslissing te maken of ik het zou kopen, gemaild welke set er in mijn auto zouden passen (focus c-max 2006)

Netjes een mail terug van een set zonder canbus die past. Uiteindelijk niet gedaan vanwege het feit dat de prijs ten opzichte van gebruik en ouderdom en plan om binnenkort te wisselen van auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zirx

dirk27

Forumguru
Als je een H7 set neemt heb je eigenlijk heel veel kans dat je volgende auto het ook heeft tenzij deze standaard xenon of led heeft. Mijn set heeft ongeveer 15.000 km gehangen in mijn vorige Octavia als proef (een 4 maanden maar) en ondertussen heb ik al bijna 30.000 km ermee in mijn nieuwe Octavia.
 

Brutus12

Actief lid
Ter informatie. ANWB kampioen. Staat een stukje over LED-vervangingslampen dat er afgeraden wordt om deze te voeren.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Dat staat bij hilox zelf op de website, maar dan de korte versie.
“Niet geschikt voor de openbare weg”
maar als we al onze gechipte autos met meer dan 25% extra vermogen laten type goedkeuren komt er ook geen OK stempel op.
:shutup:
 

Bakkertje

Forumguru
maar als we al onze gechipte autos met meer dan 25% extra vermogen laten type goedkeuren komt er ook geen OK stempel op.
:shutup:

Stelen mag ook niet en gebeurd ook, mag ik dan ook stelen?
Maar goed, we dwalen nu wel erg af.

Persoonlijk ben ik van mening dat als je er verder niemand mee hindert je prima andere lampen kunt plaatsen.
 
Bovenaan Onderaan