Mijn Skoda App issues

Mistraller

Senior Member
Handrem melding is er alleen bij elektrische handrem. Zakelijk of Privé kun je instellen in de App. Niet kunnen exporteren is inderdaad erg raar. De hele optie lijkt weg te zijn? Dit was normaal toch een extra abonnement?
Dat is wel weer heel raar, want mijn dashboard kan me prima mededelen of de handrem erop staat of niet, dat is hetzelfde principe als deurtje open of dicht. Met name doordat mijn app een "remstoring" aangaf die er niet was, en die ik wegkreeg door met de handrem te rommelen, denk ik dat het de bedoeling zou moeten zijn dat de app dit wel degelijk weergeeft. En anders moeten ze de app zo bouwen dat niet bruikbare opties bij mij ook niet getoond worden.

Dat je zakelijk/prive kunt instellen dat weet ik. Maar de AVG stelt dat klanten op eenvoudige wijze persoonlijke data moeten kunnen exporteren. Dat is het recht op dataportabiliteit. De ritten administratie is nogal een ding wat fors onder de AVG valt, dus een exportfunctie is feitelijk verplicht. https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-dataportabiliteit

Bij het recht op dataportabiliteit moeten organisaties de gegevens verstrekken in een vorm die het voor betrokkenen makkelijk maakt om hun gegevens te hergebruiken en door te geven aan een andere organisatie.

Organisaties zijn daarom wettelijk verplicht om de gegevens in een gestructureerd, veelgebruikt en machineleesbaar formaat te verstrekken.
Toch werkt het nu wel, na een aantal dagen niet te hebben gewerkt. Bekijk bijlage 71827
Is dit nu met handrem eraf of erop?
Ik heb zelf de rem erop zitten en het icoon is grijs.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij houdt dat recht op dataportabiliteit in dat je op verzoek een bruikbaar bestand moet krijgen waarin de gegevens staan die men van je heeft. Maar dat houdt volgens mij niet in dat je het moet kunnen downloaden uit de app. Als je zo’n bestand kunt verkrijgen door een telefoontje naar Pon is dat ook goed zo te zien.
 
Laatst bewerkt:

Michel

Forumguru
@Mistraller: Met de handrem eraf is het symbool rood. Als het goed werkt en dat is in deze versie ook niet altijd het geval.

Nu wordt er weer aangegeven dat de auto niet op slot is, terwijl dit wel het geval is.
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Dat is wel weer heel raar, want mijn dashboard kan me prima mededelen of de handrem erop staat of niet, dat is hetzelfde principe als deurtje open of dicht. Met name doordat mijn app een "remstoring" aangaf die er niet was, en die ik wegkreeg door met de handrem te rommelen, denk ik dat het de bedoeling zou moeten zijn dat de app dit wel degelijk weergeeft. En anders moeten ze de app zo bouwen dat niet bruikbare opties bij mij ook niet getoond worden.

Dat je zakelijk/prive kunt instellen dat weet ik. Maar de AVG stelt dat klanten op eenvoudige wijze persoonlijke data moeten kunnen exporteren. Dat is het recht op dataportabiliteit. De ritten administratie is nogal een ding wat fors onder de AVG valt, dus een exportfunctie is feitelijk verplicht. https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-dataportabiliteit

Bij het recht op dataportabiliteit moeten organisaties de gegevens verstrekken in een vorm die het voor betrokkenen makkelijk maakt om hun gegevens te hergebruiken en door te geven aan een andere organisatie.

Organisaties zijn daarom wettelijk verplicht om de gegevens in een gestructureerd, veelgebruikt en machineleesbaar formaat te verstrekken.

Is dit nu met handrem eraf of erop?
Ik heb zelf de rem erop zitten en het icoon is grijs.
Grijs/wit betekent, niet op de rem. Rood is wel op de rem. Ik heb ook hetzelfde probleem dat mijn auto gewoon op slot is, maar hij geeft aan van niet.
 

Eppiegrande

Actief lid
Skoda app werkt nu bij mij wel. Maar sinds 3 dagen skoda connect niet meer....

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Mistraller

Senior Member
Volgens mij houdt dat recht op dataporatbiliteit in dat je op verzoek een bruikbaar bestand moet krijgen waarin de gegevens staan die men van je heeft. Maar dat houdt volgens mij niet in dat je het moet kunnen downloaden uit de app. Als je zo’n bestand kunt verkrijgen door een telefoontje naar Pon is dat ook goed zo te zien.

Dat hoeft niet persé zo te zijn, want het gaat om een makkelijke methode. Bij mij op het werk loopt nu ook een discussie dat men vindt dat er een download knopje ergens moet komen.

Maar buiten dat; het exporteren van een rapport was simpelweg één van de zaken die men in de app beschikbaar zou maken voor belastingdienst etc! Dan moeten ze niet doen alsof de app nu af is, want buiten de onbetrouwbaarheid, exporteren van ritten info is gewoon beloofd.
 

Michel

Forumguru
Sinds mijn iPhone op IOS 12.2 draait heeft de app weer een andere nieuwe eigenschap: het toetsenbord verschijnt niet meer als de app wordt geopend. Want die heb je nodig om die, in mijn ogen overbodige, pincode in te kunnen voeren. Drukken op de sterretjes resulteert ook niet in het verschijnen van het toetsenbord.

Sloop gewoon die stomme pincode eruit, PON. Het voegt helemaal niets toe.
 

Skodiak

Senior Member
Ja, 2 verschillende systemen. Skoda Connect is af fabriek. Mijn Skoda is van Pon en wordt bij binnenkomst in NL ingebouwd. Ik heb beide, behalve kun je met de Skoda Connect weinig in de Karoq.

Weet iemand toevallig wat “mijn skoda” na een jaar gaat kosten? Voor skoda connect is dit wel vrij duidelijk.

Heb daarom voor nu connect gekozen, volledig af fabriek geintegreerd en helder kostenmodel. PON achteraf kosten zijn mij niet duidelijk en zie ook geen voordeel tov connect.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Hier in ieder geval de link naar de kleine lettertjes voor de geïnteresseerden.
Over de kosten voor verlenging staat helaas niets in.
Kon ik ook zo snel nergens vinden. Maar ik merk dat wss in april wel als de auto voor het eerst APK en een beurt krijgt.
De huidige appppp werkt redelijk wel. Ik kreeg een melding van de remmen, en het bleek praktisch gelijktijdig met een bandenspanningsmelding. Wordt dat dan ook gedetecteerd en doorgezonden? Of is er -toevallig- ook wat met de remmen aan de hand?

grtss

https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app/app-tc-20
https://www.skoda.nl/over-skoda/veelgestelde-vragen/mijn-skoda-app
Het privacy statement vind je hier: https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app/privacy-statement

www.autohaas.nl/mijn-skoda-app - is dit wel recent??
vertelt dat er na aanschaf 3 jaar connectiviteit is. Maar ook hier geen prijsje betr. verlenging
 
Laatst bewerkt:

lsp

Forumguru
Sinds mijn iPhone op IOS 12.2 draait heeft de app weer een andere nieuwe eigenschap: het toetsenbord verschijnt niet meer als de app wordt geopend. Want die heb je nodig om die, in mijn ogen overbodige, pincode in te kunnen voeren. Drukken op de sterretjes resulteert ook niet in het verschijnen van het toetsenbord.

Sloop gewoon die stomme pincode eruit, PON. Het voegt helemaal niets toe.

workaround (bij mij niet meer nodig na update IOS gisteravond) open bv kladblok app en op toetsenbord de cijfers. Wissel naar de MijnSkoda app en daar is het toetsenbord.
 

Michel

Forumguru
Vandaag is er een update van de app beschikbaar. Hierin heeft men dit probleem opgelost. Eerlijk is eerlijk: PON heeft dit snel gedaan.
 
Mensen met de nieuwe app? Bij mij wordt de VIN niet herkend. (zegt dat wagen al in garage staat of niet over connect beschikt)
 

Pendragon

Forumguru
Mensen met de nieuwe app? Bij mij wordt de VIN niet herkend. (zegt dat wagen al in garage staat of niet over connect beschikt)
Dat is de Skoda Connect app. Is een andere app dan Mijn Skoda app. In veel gevallen heb je niks aan de Skoda Connect app, omdat Pon zijn eigen Mijn Skoda gebruikt ipv het origineel van Skoda
 

anoppe

Actief lid
Ik had de app vanwege issues verwijderd van mijn telefoon, en hem laatst weer opnieuw proberen te koppelen: “Er is een onverwachte kilometerstand ingevoerd”. (Of iets van die strekking)
Afgelopen maandag toch maar eens bij de dealer binnengestapt omdat ik in de buurt was en zij hebben ‘iets’ nagevraagd en de mail die ik later kreeg van de dealer terug schreef:

Goedemiddag,

Ik heb contact gehad met de leverancier van dit systeem.
Ze hebben op af stand instellingen veranderd van het systeem in uw auto.
Het regelapparaat in de auto heeft 2 a 3 dagen nodig omzichzelf opnieuw in te leren en bepaalde instelling over te nemen.
Na woensdag zou u de app kunnen aanmelden met de recente km stand.

Mochten er dan alsnog problemen zijn als waarschijnlijk het regelapparaatje vervangen worden.

Met vriendelijke groet,

Morgen het advies maar eens opvolgen en hopen dat hij dan wel werkt....
 

Rallye

Forumguru
Wat voor radio heb je in de Karoq dan? In de Amundsens en Columbi met ingang van 2017 zit volgens mij Skoda Connect, dus in de Karoq had ik dat ook verwacht.....
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Wa voor radio heb je in de Karoq dan? In de Amundsens en Columbi met ingang van 2017 zit volgens mij Skoda Connect, dus in de Karoq had ik dat ook verwacht.....
Columbus. Heb ook connect, maar is alleen de online diensten binnen de columbus. Je kunt verder niks in de App.
 
Bovenaan Onderaan