Mijn Skoda App issues

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door PatrickBo, 31-01-2018.

1. Spector

Spector Forumguru

Ik zou toch meer de auto vertrouwen dan een app, die nog niet goed functioneert. Dat het irritant is dat de melding erin blijft staan daar kan ik mij iets bij voorstellen maar zolang de auto geen melding geeft zou ik die eerder vertrouwen. Bij mij was het trouwens andersom, de auto gaf maandag drukverlies in de banden aan waar uiteindelijk 1 van de banden lek bleek, maar in de app stond hiervan geen melding en was de bandenspanning in orde.

2. Mistraller

Mistraller Senior Member

Het betreft hier de officiële dealer. Maar aangezien de app niet van de dealer af komt, is dat al gauw een discussie. Waarom vind PON ineens dat mijn auto een remmen probleem heeft... Schijnbaar heeft niet iedereen de melding immers.

Mbt de parkeerstand, dat ziet er zo uit als het goed is. Ik heb eens her en der gelezen, en bij hellingen is het inderdaad wel beter denk ik om hem te gebruiken. Mijn oprit helt iets, maar in de winter gebruik ik ook liever geen handrem, in mijn O2 is ie wel eens vastgevroren. Dus dan blijft in die gevallen toch de P stand over.

3. Mistraller

Mistraller Senior Member

Hmm.... da's dan toch wel weer opmerkelijk. Een paar testjes gedaan met en zonder handrem parkeren, deuren open deuren dicht en steeds de app refreshen....en ja hoor. Melding weg!

Het lijkt er op dat de remsysteem storing, in werkelijkheid een melding op een heel andere plek in de app had moeten zijn dat ik de handrem er niet op heb staan of zo. (op de eerste tab van de app dus) Enfin.
    Het handrem icoontje heeft tot nu toe helemaal niets gedaan, de remstoring melding is weg, en heb ik niet meer teruggekregen. De app laat dus verder nu niets meer zien van de toestand van de handrem, zoals het in het begin ook was.

Kortom, ik heb geen idee waarom de melding erop zat, maar het lijkt me duidelijk dat het inderdaad ook weer een probleem is tussen de box van pon, de database en de app.
    Ik ben gerustgesteld in elk geval, ik weet nu zeker dat er inderdaad niks mankeert aan de auto zelf.

Laatst aangepast: 06-02-2019
    Spector vindt dit leuk.
  4. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

Nou, alles moet nu opgelost zijn, want er is een nieuwe App en we krijgen allemaal een kop koffie voor de hulp [​IMG]

Phoenix2149 en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  5. Stitch15

Stitch15 Forumguru Donateur

Zou mij niks verbazen als je straks bij de Shell komt met je app en ze dan zeggen: "dat werkt zo niet". Kan je dus mooi fluiten naar je koffie :-)

Phoenix2149 en Pendragon vinden dit leuk.
  6. Michel

Michel Forumguru

Gezien alle ellende met die app en het feit dat deze versie ook nog niet goed werkt - ondanks dat handrem er bij mij nu niet op zit, krijg ik daar geen melding over - zal het waarschijnlijk uitdraaien op een "koffie verkeerd"...

7. Fabia 123

Fabia 123 Forumguru

Moet je die koffie met de app bestellen?

8. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Hoop het niet @Fabia 123 want dan kun je lang wachten op je bakkie pleur... ;)

Fabia 123 vindt dit leuk.
  9. Mistraller

Mistraller Senior Member

Hier ook geen handrem melding. En de ritten worden als zakelijk gelogd. Bovendien ontbreekt nog steeds de export functie. Iets dat zelfs vanwege de wetgevingen verplicht is geworden!

10. Pendragon

In email uitleg gekregen [​IMG]

Fabia 123 vindt dit leuk.
  11. Pendragon

Handrem melding is er alleen bij elektrische handrem. Zakelijk of Privé kun je instellen in de App. Niet kunnen exporteren is inderdaad erg raar. De hele optie lijkt weg te zijn? Dit was normaal toch een extra abonnement?

12. Fabia 123

Fabia 123 Forumguru

Shell helpt (Pon)

13. jongetje

jongetje Senior Member

Pon helpt Shell door mensen op de snelweg naar zo'n dure shop te sturen.

Ik krijg nog elke keer een bericht dat de portieren nog openstaan terwijl dat niet zo is. Dus in hoeverre de app na een jaar al af is....

14. Spector

Spector Forumguru

Dan krijg je in ieder geval nog meldingen, die krijg ik al een half jaar niet meer :D

15. Stuiver

Stuiver Senior Member

Ik doe nog even een duit in het zakje: de app werkt bij mij, met de reguliere problemen en zo. Ik kan een route zien, krijg een score over de rit en kan zien waar de auto nu staat.
    Als ik inlog op de website van skoda-connect zegt het systeem dat mijn licenties verlopen zijn.

Dus waarom komt er dan nog data door in de app???

16. Spector

Spector Forumguru

De afgelopen licentie is voor Skoda Connect, de app van Skoda icm met je Columbus Connect voor live verkeers updates en dergelijke. Deze staat als ik het goed heb los van de Skoda app van PON.

Pendragon vindt dit leuk.
  17. Stuiver

Stuiver Senior Member

Bij skoda can ik online-entertainment kopen, en care connect. Die laatste “ Houd controle over uw wagen, altijd en overal wanneer u onderweg bent.” Als ik die licentie niet heb, waarom stuurt deze dan informatie door naar de app van Pon?

Of denken jullie dat er twee systemen in de auto zitten die via een SIMkaart informatie doorsturen??

18. Pendragon

Ja, 2 verschillende systemen. Skoda Connect is af fabriek. Mijn Skoda is van Pon en wordt bij binnenkomst in NL ingebouwd. Ik heb beide, behalve kun je met de Skoda Connect weinig in de Karoq.

Laatst aangepast: 12-02-2019
  19. wakkie

wakkie Senior Member Donateur

Wat bedoel je hiermee?

20. Pendragon

Skoda Connect is in de Karoq alleen 1 jaar online diensten bij navigatie. Bij een. Kodiaq bijvoorbeeld kun je ook je auto bedienen. Dat kan bij de karoq niet.

Deel deze pagina