Het grote AliExpress forum

Mistraller

Senior Member
Ben zelf meer te spreken over WSKEN kabels. Die zijn weliswaar niet draaibaar met wel met data. Het magneetje is gepolariseerd zodat ie altijd goed draait. Snel laden mét data, en ook micro usb, usb-c en lightning. Met name in de auto vind ik het ideaal. Ik heb de kabel ook mijn houder zitten, dus inklikken en hij laad meteen. En straks ook handig met Android Auto.
zie http://wsken.my/WSKEN-X-Cable/WSKEN-Micro-USB-Lightning-Type-C-2.4A-Mini2-Magnetic-X-Cable

Ik koop ze zelf via ebay. Ik heb een aantal kabeltjes en kwalitatief ben ik er ook erg over te spreken.
 

VAG-man

Forumguru
Het voordeel van de kabel van Floveme is dat de aansluiting rond is waardoor het niet uitmaakt hoe je koppelt.
Ik zie niet echt het voordeel van de door jou genoemde kabel @Mistraller.
 

Spector

Forumguru
Het voordeel is dat je deze ook kunt gebruiken om data uit te wisselen.
Daarmee kun je ze dus ook in de auto gebruiken icm carplay (om maar een toepassing te noemen)
Ik wissel op kantoor en naast mijn bed geen data uit, dus daar heb ik er niet veel aan. In de auto icm met Carplay kan handig zijn, maar ik merk dat ik de Carplay steeds minder gebruik. Ik verbind m'n telefoon dmv de hotspot met de Columbus en draai dan Waze en/of Flitsmeister gewoon op het scherm van mijn telefoon onder het mom 2 weten meer dan 1. Ik ben benieuwd naar de Floveme draadjes ( hoop morgen geleverd ) en kijk wel of het werkt voordat ik iets anders ga bestellen.
 

Mistraller

Senior Member
@VAG-man en juist omdat ie zo mooi klein en plat is, steekt de plug niet uit, als je een hoesje gebruikt dan valt de plug keurig in het gat. Vond ik toch een stukje netter eruit zien.
Wel opletten met vallen; dit soort magneetjes zijn namelijk wel breekbaar. Mijn plugje valt netjes in mijn hoesje dus zit aardig beschermd.
Ik heb mijn toestel ook nog wel eens aan de pc hangen om met android te rommelen, en dan vind ik het handig dat ik het plugje er niet uit hoef te peuteren. Dus ook daarom een kabeltje met data.
Als ik overigens nooit data zou gebruiken zou ik een draadloos laden ontvanger achter mijn hoesje steken trouwens.
Dat kost ook vrijwel niks.
https://www.ebay.com/itm/Qi-Wireles...or-Iphone-USB-Android-Cell-Phone/292772703770
Laadt wel niet zo snel maar in de nacht boeit dat toch niet.
 

kwillems

Donateur
@HarrieSkoda De lens blockers zijn inmiddels binnen. Op mijn Macbook Pro (model 2012) gaat het prima. Zie de bijgevoegde foto. Je plakt het erop en het is ongeveer 1 mm dik.
Op mijn iMac is het uiteraard sowieso geen probleem.

20190119_182537.jpg
 

Mistraller

Senior Member
@kwillems Bij mij op de zaak loopt er een discussie. Want iedereen krijgt daar ook zo'n lensblocker. Ik heb die niet opgeplakt. Ik ben namelijk van mening dat geluid oneindig veel interessanter is voor een hacker dan beeld. In elk geval zakelijk. En er is niemand in het hele bedrijf die zijn microfoon afplakt, (dat heeft ook geen zin want de behuizing laat het geluid ook door) maar daar speelt exact hetzelfde risico. Thuis vind ik het ook niet nodig, omdat ik geen enkele reden kan bedenken wat iemand voor interessants met mijn beeld zou kunnen doen. Bovendien zit er een led aan gekoppeld bij mij die aangaat als de cam ingeschakeld is. Om mijn laptop hardware matig te hacken om die led uit te krijgen terwijl het beeld aan staat, die moeite neemt een hacker niet. Op een mac is de kans dat er malware op komt overigens nog veel kleiner. Vind je het afplakken echt nodig? Ben gewoon nieuwsgierig hoor :)
 

kwillems

Donateur
Och, bij mij is het meer een kwestie van "baat het niet, dan schaadt het niet". Ik ben het met je eens dat geluid afluisteren waarschijnlijk veel interessanter is. Maar ik zou eigenlijk niet weten hoe ik mijn microfoon succesvol zou kunnen afschermen.
 

Handige Harry

Forumguru
@kwillems Bij mij op de zaak loopt er een discussie. Want iedereen krijgt daar ook zo'n lensblocker. Ik heb die niet opgeplakt. Ik ben namelijk van mening dat geluid oneindig veel interessanter is voor een hacker dan beeld. In elk geval zakelijk. En er is niemand in het hele bedrijf die zijn microfoon afplakt, (dat heeft ook geen zin want de behuizing laat het geluid ook door) maar daar speelt exact hetzelfde risico. Thuis vind ik het ook niet nodig, omdat ik geen enkele reden kan bedenken wat iemand voor interessants met mijn beeld zou kunnen doen. Bovendien zit er een led aan gekoppeld bij mij die aangaat als de cam ingeschakeld is. Om mijn laptop hardware matig te hacken om die led uit te krijgen terwijl het beeld aan staat, die moeite neemt een hacker niet. Op een mac is de kans dat er malware op komt overigens nog veel kleiner. Vind je het afplakken echt nodig? Ben gewoon nieuwsgierig hoor :)
Led gaat al jaren niet meer aan voor je webcam, dus daar kun je niets aan afleiden.
 

Mistraller

Senior Member
Misschien, en als je het echt nodig vindt, kun je de microfoon uitschakelen door het stuurprogramma daarvoor te de-installeren.
Maar ook dat zal niet altijd mogelijk zijn, denk ik.
(Het is ook wel een paardemiddel dan.)
Dat is het hem nu net, dat is software. Precies de reden waarom mensen hun camera hardwarematig afplakken, omdat ze die software niet vertrouwen. Ik ben zelf van mening dat mijn bedrijf de laptops moet modificeren en de speakerkabeltjes intern moet loshalen als ze echt bang zijn voor afluisterpraktijken. Bovendien, plak dan AL de camera's op je apparaten af. Dus ook op de spelcomputer, tablet, telefoon etc etc.

Led gaat al jaren niet meer aan voor je webcam, dus daar kun je niets aan afleiden.
Ken jij mijn type laptop dan? Laat hem maar even knipperen dan, dan weet ik dat jij het bent :laugh:
 

Bakkertje

Forumguru
Als de informatie die je hebt maar interessant genoeg is, dan stelen ze het toch wel.
Daar gaat een plakbandje niets aan veranderen helaas.. Daarnaast gebruik ik zelf de camera en microfoon van mijn laptop ook om te communiceren met mijn collega's ... (ik miste de functionaliteit in het verhaal)
 

Spector

Forumguru
Vorige week ook maar eens 3 besteld, 1 voor kantoor, 1 voor in de auto en 1 voor thuis. Ben benieuwd, pakketje is al in Nederland volgens de tracking dus neem aan dat deze voor vrijdag wel bezorgd word.
Vrijdag de kabels ontvangen. Plug in je telefoon, kabel aan de oplader en opladen maar. Ik vind het ideaal op deze manier en ga er nog een aantal bestellen voor de overige iPhones en iPads thuis. Voor de eventuele dataoverdracht hou ik wel een standaard Apple kabel bij de hand.
 

Henrik

Forumguru
Ik maak al een tijdje gebruik van dergelijke kabels. Vind het superhandig en zou niet meer anders willen.
Heb een houder in de auto gemaakt voor mijn telefoon en de kabel netjes achter het paneer voor de climate control weggewerkt.
Het handig is dat de houder van metaal is en het stekkertje magnetisch. Dus als ik 'm niet gebruik voor m'n telefoon blijft hij mooi achter de houder "plakken":


En met de telefoon erop ziet het er zo uit:


Werkt echt perfect voor mij, ook i.c.m. bijv Apple Carplay werkt de kabel gewoon goed, dus data wordt prima doorgegeven.

Enige nadeel is dat je een adaptertje in je telefoon moet steken, waardoor je bijvoorbeeld geen oordopjes meer kunt gebruiken.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Welk steuntje heb je daar voor gebruikt? Samen met de magnetische houder ziet het er wel mooi uit :thumbsup:
 

Spector

Forumguru
Dat is een erg nette oplossing @Henrik ik heb zelf gekozen voor een houder van Ali en aangezien ik de telefoon los wil gebruiken van de Car-Play ivm met Waze en Flitsmeister laadt hij op via de usb stekker in de houder. Image 15.jpeg
 
Bovenaan Onderaan