Het grote AliExpress forum

Henrik

Forumguru
Top @VAG-man
Zelfs principe. Doe vier euro betreffen het ijzeren hoekje en de magnetische kabel. Diender je wel meerekenen om het zuiver te houden he ;)
 

Mistraller

Senior Member
uni30 mm.jpg
smartphonehouder.jpg

Ik heb met deze dashmount (carkitstunter.nl universeel) die ik al bijna 15 jaar gebruik en een deel van de telefoonhouder van de aldi, in combinatie met een stukje schakeldraad, mijn magneet kabel en een stukje textieltape een houder gemaakt. Toestel kan je er met 1 hand in en uit halen, wordt direct opgeladen, en zit ook volledig trillingsvrij. Hij ligt nog in de garage omdat ik nog geen tools heb om mijn amundsen in de O3 los te halen. In de O2 zat de beugel (beetje gezaagd en in juiste hoek gebogen uiteraard) achter een van de torx schroeven. Zodra het er weer in zit zal ik een foto posten. Een magneethouder had ik ook geprobeerd, maar de metalen plaat die op je telefoon geplakt moet worden, hechtte niet voldoende op mijn hoesje, en erachter geplakt, dan had de magneet niet genoeg kracht. Bovendien vraag ik me af of dit geen gekke dingen doet met de ontvanger voor draadloos laden, indien aanwezig in je toestel?
 

Rallye

Forumguru
Het is je eigen keuze, natuurlijk, maar Brodit zorgt ervoor dat zijn houders stevig vastzitten en op plekken zitten waar ze de werking van de airbags etc. niet kunnen verstoren. Voor de beperkte besparing die het oplevert zou ik niet met houders uit andere auto’s gaan knutselen, maar gewoon voor elke andere auto een nieuwe houder kopen.
 

Mistraller

Senior Member
Mijn houder is universeel en heeft eerst in een Opel Astra gezeten, vervolgens de O2, O2FL en nu in de O3. De Brodit proclips zitten op heel lelijke plekken tegenwoordig en vaak ook nog te veel bij de voorruit dus visuele afleiding. Pal naast, of iets schuin-onder de Amundsen is absoluut geen probleem met de airbag. Hier kan je precies zien hoe deze zich ontvouwt:


Op basis daarvan heb ik destijds besloten dat het een veilige plaats is en dat vind ik nog steeds.
Ik heb met Brodit gedoe gehad met schrammen op toestellen, slecht passende stekkers, kapotte lader etc, en het is gewoon ernstig overpriced. Je kunt bovendien geen hoesje gebruiken met een Brodit houder!
Ik wil gewoon instappen, toestel met hoesje erin kunnen "smijten" en dan moet ie in één keer trillingsvrij zitten, aan de lader/usb poort van de amundsen hangen, en gaan! Dat lukt mij wel met zelfbouw, niet met Brodit :)
Ben het overigens geheel met je eens dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.
Overigens, als voor de SmartLink geen usb nodig was, dan had ik wellicht een toestel met draadloos laden gekocht tzt. Dan was de kans groter dat ik hem in het vakje zou leggen.
 

Rallye

Forumguru
@Mistraller Ik heb niet anders dan goede ervaringen met de dashmounts van Brodit. Als jij goed over jouw oplossing hebt nagedacht, gaat het voor jou prima werken. Ik zoek wat extra zekerheid door te vertrouwen op de professionals van Brodit en ben bereid daarvoor te betalen, ook prima, toch?
 

Mistraller

Senior Member
@Rallye tuurlijk is dat prima, dat moet iedereen immers voor zichzelf bepalen. Bovenal, ik vind het ook leuk om er zelf mee bezig te zijn, en dat telt voor mij ook sterk mee. Als bereider steek je enorm veel tijd in je eigen persoonlijke voorkeur. Brodit heeft te maken met enorm veel variatie in types en zal daarom mogelijk eerder kiezen voor een ietsje generieker oplossing. Ik denk dat daarom veel dashmounts ook op het ventilatierooster zitten, dat is bij elke auto meestal wel mogelijk. Ik vind dat persoonlijk te hoog.
@kwillems Zodra het erin zit post in een foto. Ik zag dat de foto's van voor de forummigratie, van mijn carkit inbouwtopic, allemaal niet meer werken. Die zal ik nog wel eens een keer in een PDFje gooien, wellicht handig voor een O2 rijder.
 

VAG-man

Forumguru
Heeft iemand ervaring met dit product?
https://s.click.aliexpress.com/e/bKibQkuY

Ik wil deze gebruiken voor mijn dashcam in de S2. Stuk duurder dan andere aanbieders die rond €3 aanbieden, maar deze kun je ook op tijd inschakelen en heeft meer keuzes als het gaat om de voltage van je accu
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan