Het grote AliExpress forum

Japanese Power

Donateur
Heb je toch pech als dit 24/7 doorgaat en jouw pakketje onderop in de hoek ligt. Verklaart ook de enorme verschillen in levertijd ;)
 

kwillems

Donateur
Die magnetische USB-kabel: ik wil niet meer zonder!
Er zit een lampje op zodat je hem in het donker goed ziet. Een klein plugje gaat in je device en het snoer met de connector kun je er dan zo aan "plakken".
Het is alleen voor power (en dus niet voor data), maar ik wil onderhand niet meer zonder. Sterker nog: met Kerstmis heb ik iedereen hier thuis zo'n ding gegeven.
Inmiddels zit op al mijn devices zo'n plugje en heb ik overal (thuis, werk en auto) van die snoertjes. elk device kun je er dan zo aan "vastplakken" (ongeacht Android, iOS, etc.)

Die lens blocker is primair voor op mijn iMac desktop computer. Maar als hij binnen is zal ik hem ook op mijn Macbook Pro testen.
 
Laatst bewerkt:

MY00

Senior Member
Kan de magnetische USB-kabel ook goed omgaan met snel laden? Mijn Oneplus laad nu in minder dan 50 minuten van 5% tot 100%.
 

kwillems

Donateur
Overigens, de plaatselijke computershop alhier vraagt maar liefst 17,50 euro voor zo'n kabeltje. Dat is dus exact dezelfde.
 

Bakkertje

Forumguru
Interessant die magnetische kabels @kwillems

Kleine vraag zijn ze ook mfi (Made for iPhone) gecertificeerd? Anders loop je de kans dat het na de volgende iOS update niet meer werkt ..
 

kwillems

Donateur
Ik heb het niet gecheckt, maar ze zijn alleen voor charging en níet voor data. Alleen daarom al zijn ze niet made for iphone lijkt me. Dat neemt echter niet weg dat je volgens mij niet bang hoeft te zijn dat het na een update van IOS niet meer werkt. Dat zou immers impliceren dat de constructie van een lightning-connector wordt aangepast en dat gaat nu eenmaal niet lukken met een software update (lijkt mij).

<edit>
Ik heb ook nog even op hun website gekeken, https://www.floveme.com/, maar daar zie ik er ook niks over staan.Ga er maar vanuit dus dat ze dat "certificaat" niet hebben.
</edit>
 
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
@kwillems de constructie van de lightning kabel wordt niet aangepast idd, het probleem zit hem in de chip van de originele lightning kabel. Dat is de reden dat veel immitatie kabels na een iOS update niet meer werken, daarin zit die chip niet. Onder andere foxconn kabels (ook via ali te bestellen) hebben een soort gelijke chip in de kabel en die blijven na iOS updates werken, die zijn ook iets duurder dan de '5 voor 1 euro kabels'
 

Sk_Hans

Forumguru
Eind vorig jaar leken de leveringen van bestellingen bij Ali een stuk sneller te gaan. Sommige dingen werden al na zo'n anderhalve week bezorgd. Beter dan 5 weken wachten.

Nu heb ik een bestelling waarbij op het moment van bestellen duidelijk vermeld werd dat bij directe betaling binnen 15 dagen in Nederland afgeleverd zou worden. Eind vorig jaar dus daarom besteld, omdat ik het voor Sinterklaas wilde hebben. Beloofde tijdstip van afleveren is intussen al meer dan 6 weken geleden. Bij Ali een dispute geopend. Ik heb in het dispute aangegeven dat ik de bestelling wil weigeren/retourneren en mijn geld terug wil. Verkoper geeft aan dat hij geen refund wil geven. In het verleden werd een dispute meestal bliksemsnel afgehandeld en kreeg je direct je geld terug als iets niet klopte. Nu is het al drie keer verlengd, telkens met de mededeling dat ik nog maar weer eens 10 of 15 dagen extra moet afwachten. Ali geeft aan dat ik een tegenvoorstel kan doen, maar de button daarvoor ontbreekt. Service van Ali lijkt minder te worden. Of is dat alleen mijn ervaring?
 

Bakkertje

Forumguru
Geen idee @Sk_Hans ik bestel bij Ali geen dingen die ik perse op tijd nodig heb.
Laatst LED lampen besteld en die waren binnen 2,5 week binnen. Andere dingen lijken inderdaad langer te duren.

Mijn ervaring is dat de levertijden in de Ali-app vrij aardig kloppen. De RFID zakjes bijvoorbeeld staan op 8 - 27 januari (25 december besteld).
 

Captain Hook

Forumguru
Levertijden van Verweggistan bestellingen?
Het ene moment helemaal top, het andere moment weer KMP.
Het is en blijft een loterij; die levertijden bij BG/AE. :pieker:

Op bestellingen van begin november 2018 zit ik nog te wachten.
Maar een onderdeel wat ik op oudejaarsdag besteld heb, op 1-1-2019 verzonden vanuit China, is nu al binnen! :jaja:
 
Bovenaan Onderaan