Het grote AliExpress forum

verhulstr

Forumguru
Jaaa.....op Wish is het druk...veel verkopers en veel verschillende prijzen voor het zelfde product....wel effe opletten daar.
Ik vind Wish wel goedkoper dan ome Alie om eerlijk te zijn....nu diverse dingen al laten komen via Wish, voor zowel voor me zelf als voor mijn vrouw.
Mijn vrouw maakt enorme borduur werken waar veel verschillende kleuren in zitten( ze heeft er 1 waar er ruim 240 kleuren zitten :sterretjes:) , dus heeft ze een pakket gekocht van 447 kleuren....wel onder de €22euro blijven ivm douane....dat is haar gelukt...3weken later een enorm pakket met gekleurde draad klosjes binnen.

Ik koop nog wel eens dingetjes voor mijn hobby...dat is een RC auto van 1:8, ik heb wel eens stekkers nodig voor de batterijen die ik er voor gebruik.....

AC96D6D6-F65F-4DA5-84D9-43EC56FB1271.jpeg
 

Hakar

Donateur
Gaaf!

Valt me op dat er velen zijn die de maxiscan als afbeelding gebruiken.
Zullen wel allemaal kloontjes zijn.
Ik dacht dat toen ik naar de foto van jouw scanner keek, ik verborgen in de hoek ook een ms309 aanduiding zag staan, maar dan geen maxiscan boven het display.
 

verhulstr

Forumguru
Het zijn ook kloontjes, eigenlijk had mijn scanner een Autel moeten zijn....het zal ook wel een Autel zijn maar dan een “B” product...dus merk eraf en typenummer laten staan.
Bij mij werkt ie naar behoren, en als ik de reviews er van gelezen heb van diverse mensen die em ook hebben gekocht....kan je voor zo weinig geld eigenlijk geen buil aan vallen.

Ik kan wel een originele Autel bestellen, maar daar is de prijs ook naar.....maar voor die enkele keer dat ik een auto mag/moet uitlezen gaan ik geen honderden euro’s neerleggen als het met “een cloon van” ook gaat.
Tuurlijk...kan ook mis gaan zoals met jou scanner....maar je kan ook geluk hebben...

Mijn RC.......een beest van een machien....maakt wheelies, 4wd, top ergens van 60 a 70 km/h......met de goeie batterijen er in moet 100km/h mogelijk zijn :jaja:
 

Bakkertje

Forumguru
@verhulstr komt die RC truck ook van wish / aliexpress? If so, heb je daar een link van?

Edit, laat maar, ik heb de kraton al gevonden, die komt niet van Aliexpress hahaha
 

verhulstr

Forumguru
Haha, nee die komt zeker niet van ome Alie vandaan...deze heb ik gewoon in Nederland gekocht. Maar vele upgrade parts voor de Kraton zijn wel te vinden via Alie of Wish te vinden/krijgen.
Zo heb ik via Wish wel mijn inbus schroevendraaier set gevonden en gekocht....dat zijn inbussen van 1,5 ..2..2,5 en 3 mm.

75C8FED7-CF76-4867-A57A-1D75132D38D5.jpeg




Ik ben blij dat ik deze nu heb...schroefjes eruit pielen met de originele sleuteltjes die bij het gereedschap setje zaten is geen doen...je doet er dan 10 minuten langer over om 1 schroefje eruit te krijgen en dan maar hopen dat je ook het kopje van het boutje niet sloopt ( passing sleutel/kop is niet altijd even goed)
Maar wat ik al wel in diverse winkels heb gezien is dat hun ook Wish en ome Alie goed weten te vinden.....zo vond ik dezelfde schroevendraaier set in de winkel voor ruim €20,- .....bij Wish was ik de helft kwijt.
Zo ook met mijn “lipo checker” ....das een klein metertje zodat je batterijen (LIthium POlimeer) kunt bekijken hoe vol die nog zitten en hoeveel spanning er nog in zit...en dat nog per cel.


1D468E3C-5E4E-4D20-84EA-1F1D225E6C36.png

Zo zie je hier dat ie bij Conrad goed €20 euro kost.....ik heb em via Wish voor €5,- thuis....en dat is precies het zelfde metertje in de zelfde verpakking.

Dus als ik weer iets nog heb voor mijn hobby....ik struin Wish of ome Alie eerst af voor ik als een kip zonder kop naar een winkel rijd....die overigens ook voor mij nog niet eens in de buurt zijn...
Ik woon in de provincie zeeland....ik moet moet voor mijn RC spulletjes diep Brabant in...de dichtst bij zijnde is Kaatsheuvel...anders door naar Uden.
 

Bakkertje

Forumguru
Als OV forens staat een koptelefoon met Active Noise Canceling al een tijdje op mijn wensenlijst.
Nu heb ik geen 300+ euro over voor een Bose quitcomfort, ten eerste omdat Bose naar mijn smaak niet goed klinkt en daarnaast omdat je dan van grote oorwarmers krijgt en met mijn leeftijd is een bril redelijk noodzakelijk gebleken. Over ears en een bril is gewoon niet comfortabel ..

Eerder had ik al oordoppen van Xiaomi gezien met ANC, maar die zijn USB-C en dat werkt voor mij dus niet.. Gisteren kwam ik onderstaande tegen met gewoon een 3.5 mm aansluiting..
https://nl.aliexpress.com/item/Xiao...126.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5bb04c4dY3TTNo

Voor 36 euro en een beetje komen die hopelijk vlot binnen
 

Hakar

Donateur
Net voor mijn ontbijtje om 14.00 uur een werelddeal gesloten via Wish met verkoper World Deal 998.
Scanner ms309 kunnen bestellen voor €11,35

Met 1477 alleen maar positieve ervaringen wereldwijd moet dit goed gaan komen.
Fingers crossed.
 

Spector

Forumguru
Na een tip van @nietje72 volgende telefoonhouder besteld. Ik had een houder in mijn ventilatierooster, maar door de weerspiegeling van de voorruit was het scherm niet af te lezen wat redelijk irritant is met Waze en/of Flitsmeister. Ook kan ik nu weer genieten van een volle luchtstroom uit het rooster op de warme dagen...

Ik heb er nog niet mee gereden, dus weet niet hoe stabiel het is, maar het geheel ziet er stevig genoeg uit om een trillingsvrij beeld te houden.

Image 15.jpeg

Eventueel de link voor andere geïnteresseerden: https://nl.aliexpress.com/item/Car-...477.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7eaa4c4dxfvfK8
 

nietje72

Forumguru
Ben benieuwd naar je ervaringen @Spector! Omdat-ie vrij dichtbij staat ben je sneller afgeleid van de weg en geneigd ook andere toepassingen te gaan gebruiken. Oppassen dus

Voor een snelle blik op Google Maps hoe lang je nog onderweg bent of de file duurt, werkt het prima. En je hoort de meldingen in Flitsmeister tenminste duidelijk, ook als je geluid niet al te hard staat.

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
 

Spector

Forumguru
Buiten Waze of Flitsmeister heb ik nooit zo de behoefte om tijdens het rijden aan mijn telefoon te zitten, maar maar ik kon in de oude situatie ook de meldingen niet lezen dus dat scheelt al :D
Ik ben benieuwd :thumbsup:
 

Hakar

Donateur
Heb het scannertje van Wish binnen.
Uiterlijk toch weer anders dan die van @verhulstr
Bij mij staat er wel een Maxi Scan boven het display samen met typenummer ms309.
Bij de opstart in de auto ook Autel in beeld.
Geen foutcodes gevonden, dus ook niets te restten.
Buiten het niet ophalen van het VIN nummer werken in ieder geval alle menu's.
VIN nummer zou moeten kunnen, maar had daar het geduld niet voor.

Ben meer bezig met mijn vierpotige Pool van net een jaar oud met een vorm van elleboogdysplasie aan beide voorpoten, en een hernia.
Helaas bestaan daar geen scanners voor om dat even te resetten.
 

verhulstr

Forumguru
Leuk om te horen dat ie binnen is gekomen en redelijk tot goed werkt @Hakar ......ik ben benieuwd wat mijn metertje maandag bij Martin gaat aan gaat geven.....
 

Bakkertje

Forumguru
Deze is toch echt onmisbaar voor iedereen met een Kodiaq :deuk:
https://nl.aliexpress.com/item/1pc-...d5e7d06&transAbTest=ae803_1&priceBeautifyAB=0

HTB1mbXYwY5YBuNjSspoq6zeNFXaw.jpg
 

Spector

Forumguru
Ik heb nog een Maverick clone drone besteld die momenteel onderweg is. Ben benieuwd naar de kwaliteit :D
 

Bakkertje

Forumguru
Ik krijg deze week naafkappen en VW logo's binnen voor de TT wielen onder onze Beetle, ik ben erg benieuwd hoe die zullen zijn
 
Bovenaan Onderaan