Het grote AliExpress forum

MY00

Senior Member
Levertijden van Verweggistan bestellingen?
Het ene moment helemaal top, het andere moment weer KMP.
Het is en blijft een loterij; die levertijden bij BG/AE. :pieker:

Op bestellingen van begin november 2018 zit ik nog te wachten.
Maar een onderdeel wat ik op oudejaarsdag besteld heb, op 1-1-2019 verzonden vanuit China, is nu al binnen! :jaja:

Hier precies dezelfde ervaring. Sommige spullen zijn er erg snel anderen duurt wat langer. Maar als ik echt iets nodig heb dan bestel ik het net al anderen niet bij Ali/BG of een andere leverancier verweg.
 

TurboT

Forumguru
Jongens het ligt eraan via welk transportbedrijf het verstuurd wordt.

Als het via China Post gaan dan kan het maanden duren. Gaat het via Aliexpress selected dan gaat het max 2 weken duren. TNT heeft met Alie een dealtje gesloten. Nadeel is wel dat deze pakketjes vaker opengetrokken kunnen worden door TNT voor de douane.

Als je een bestelling doet dan kan je voor meerdere carriers selecteren. Wil je snel, ga dan voor Aliexpress selected. Kan wel iets duurder zijn.
 

Captain Hook

Forumguru
Jongens het ligt eraan via welk transportbedrijf het verstuurd wordt.
Klinkt plausibel, is het echter niet. :nono:

Diverse bestellingen, met DEZELFDE transportmethode, leveren totaal verschillende levertijden op!
Ditto bij BG. De ene bestelling is er <10 dagen, de andere na 2 maanden nog niet. Ook hier weer dezelfde transportmethode.
Zo ook eBay bestellingen uit China. De ene keer 1-2 weken, de volgende keer 2 maanden.

Bovendien kun je niet altijd kiezen welke verzendmethode er wordt toegepast.
(ja, via een per express levering, maar dan bedragen de verzendkosten het tienvoudige van de productwaarde :fool:)
 

TurboT

Forumguru
Wat ook scheelt is wanneer de verkoper het geld krijgt. Daar zit namelijk ook verschil tussen. Je kan wel via Ideal betalen, maar de verwerking wanneer de gelden bij de verkoper ligt kan ook verschillen. Kennelijk betaalt de verkoper hoe en hoe snel ze het geld ontvangen.

Vaak ligt het product ellendig lang bij de Douane. Met name bij grote bedragen van plus 22 euro.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik betaal nooit via iDEAL, altijd via een cc. Zo doe ik al sinds 2006 (!), m'n allereerste eBay bestelling uit China. :cool:

Heb nog nooit meegemaakt dat het product bij de Douane zou liggen. Bestel ook eigenlijk nooit iets wat überhaupt ingeklaard/BTW over betaald zou moeten worden.
 

TurboT

Forumguru
Verwerking met de CC duurt altijd langer dan via Ideal :-).

Ik had laatst xenon lampen besteld en ja hoor. Ik mocht bijlappen. Met Track and Trace lag het pakketje een week bij de douane. Pakketje was netjes open gemaakt met een briefje kostenspecificatie. TNT vraagt 10 euro voor de behandeling :greedy:. Makkelijk geld verdienen zo.
 

Rallye

Forumguru
Niet dat ik per sé het grootkapitaal wil verdedigen, maar bij een bedrijf dat gericht is op massa een pakketje uit die massa laten halen en daar de belasting over moeten afdragen (met alle risico’s van dien) geeft best veel kosten. Dat tientje zou wel eens ter nauwernood kostendekkend kunnen zijn.....
 

MY00

Senior Member
Verwerking met de CC duurt altijd langer dan via Ideal :-).

Ik had laatst xenon lampen besteld en ja hoor. Ik mocht bijlappen. Met Track and Trace lag het pakketje een week bij de douane. Pakketje was netjes open gemaakt met een briefje kostenspecificatie. TNT vraagt 10 euro voor de behandeling :greedy:. Makkelijk geld verdienen zo.
Het pakketje ligt dus ook niet bij de douane maar gewoon bij de pakket bezorger. Er is een afspraak met hun dat deze de inklaring doen. Heb pas 1x iets te hoeven bij betalen. Maar dit was een pakket uit Amerika en ik wist al dat ik zou moeten gaan betalen. Heb er ook geen moeite mee als ik het zou moeten betalen. Dit zijn de regels en daar dienen we ons gewoon aan te houden. Is het niet fijn moeten we betalen ach ja. Het komt niet zo heel vaak voor.
 

greenlinediesel

Senior Member
Leuk speeltje gekocht voor in de Faab: https://nl.aliexpress.com/item/Duitsland-magazijnen-9-Android-8-0-autoradio-GPS-Navigatie-voor-VW-Skoda-Octavia-golf-5-6/32892062056.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4e7b4c4dOGBF2H

Android 8 9" radio/gps met ook leuke CAN-bus functies. Komt uit hun nieuwe warenhuis in Duitsland, vrijdag besteld en wordt (volgens de track&trace) morgen(!) al geleverd met DHL. Ik ben benieuwd! Totale kosten €113,95 incl. verzenden. Omdat de levering gedaan wordt vanuit Duitsland dus geen gezeur met importkosten/BTW.

Ik heb een dergelijke radio in een van mijn vorige auto's gehad en was daar zeer tevreden over. Dat schermpje van die Amundsen+ is toch wel priegelig klein....

Ik zal mijn bevindingen delen in een post die ik aanmaak in 'Mijn auto' :-)
 

Mistraller

Senior Member
Interessant die magnetische kabels @kwillems

Kleine vraag zijn ze ook mfi (Made for iPhone) gecertificeerd? Anders loop je de kans dat het na de volgende iOS update niet meer werkt ..

Ik gebruik zelf voor Android in elk geval WSKEN X-Cable mini.
Die zijn mét data, en geschikt voor micro-usb, USB-C en lightning. Hoe het zit met Apple updates durf ik niet te zeggen.
Bijv:
https://www.ebay.com/itm/WSKEN-Mini...ing-Data-Sync-For-iPhone-Android/183593749646
Maar er zijn meer shops, Ali zal ze ook wel hebben. WSKEN als merk bevalt me in elk geval heel goed.
 

oco1979

Forumguru
Betaal via PayPal. bij wish.
Ali kan je jammer genoeg niet mee betalen.
Al veel besteld en paar die niet goed waren,mailke gezonden met foto en alles is direct behandeld en overgemaakt op de rekening.

Ali kan je meer vinden dan wish.

Wish komt bij ons altijd met Bpost.

Soms eens handtekening moeten zetten anders niet(moet zeggen bij handtekening zetten,de kwaliteit va product veel beter is)

Maak wel dat niet meer dan 20euro kost.

Op de pakjes sta er meestal gift of een zeer lage kost op :jaja:.
 

VAG-man

Forumguru
Ik zal je topic volgen.

Momenteel heb ik deze op het ook voor de Superb.

€ 271,27 20%OFF | Auto Multimedia 1 din GPS voor Skoda Superb Radio 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Android 8.1 Navigatie Gratis kaart WIFI RDS HDMI
https://s.click.aliexpress.com/e/cZaQX0dE
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mistraller

Senior Member
Jammer... volgens de post nl app ligt het pakketje bij de douane, en een briefje is onderweg van de afdeling inklaring. Andere duurdere pakketjes zijn er nooit uitgepikt. (Betreft een Sinosmart cam dus wordt procentueel wel ineens veel duurder nu.)
Als het via Ebay kan, heeft dat altijd mijn voorkeur; daarvan is nog nooit iets bij de douane blijven plakken.
 

bobbl

Forumguru
Vorige week ook maar eens 3 besteld, 1 voor kantoor, 1 voor in de auto en 1 voor thuis. Ben benieuwd, pakketje is al in Nederland volgens de tracking dus neem aan dat deze voor vrijdag wel bezorgd word.
Ben benieuwd of die goed werkt, lijkt me wel handig!
 
Bovenaan Onderaan