Kodiaq probleempjes.....

Canon-Eye

Forumguru
vanwege de mist heb ik de verlichting eenmalig even op handmatig gezet (voor de achterlichten).
Toch ook voor de koplampen, neem ik aan?
Achterlichten zijn belangrijk om niet van achteren te worden aangereden (reden genoeg voor mij om ze standaard altijd aan te hebben, maar dat terzijde), maar de verlichting vóór zorgt dat anderen je zien aankomen en dus bv. even wachten met de kruising oprijden, of oversteken.
 

CDK

Forumguru
Gisteren tijdens het rijden in de mist op de Veluwe iets raars ontdekt. Normaliter rij ik altijd met de verlichting op de auto-stand, maar vanwege de mist heb ik de verlichting eenmalig even op handmatig gezet (voor de achterlichten).
So far, so good. Maar zodra de verlichting op handmatig wordt gezet branden alleen de naalden van de tellers en is verder alle info van het klokkenhuis uit.

Gisteravond in het donker nogmaals gecheckt en alles blijft donker op de naalden na...

En je weet zeker dat je dimlicht ingeschakeld hebt? Stand 1 is standlicht en stand 2 dimlicht neem ik aan? Als bij stand 1 alleen de naalden zouden branden vind ik dat wel een goede zaak, want dan ga je jezelf afvragen wat er niet klopt :)
 

Base77

Senior Member
Ben er wel achter dat koud weer en m'n Amundsen geen vrienden zijn.
Afgelopen weken al een aantal keren gehad dat bij een koude start het scherm zwart bleef, alle functies werkten overigens wel. Pas als motor 5 minuten of langer uit was geweest kwam het scherm terug. Kort motor uitschakelen, vergrendelen en weer openen, aansluitend direct starten boodt geen soelaas.

Heb vanavond hetzelfde probleem gehad. Tevens de melding “SOS meldingen beperkt (of zoiets)” ga naar werkplaats!

@Japanese Power was jij hiermee al naar de dealer geweest? En zoja konden ze je helpen?

En heeft er iemand anders ook weleens de “SOS beperkt” melding gehad?
 

Japanese Power

Donateur
Nope, is nu keertje of 5 voorgekomen de afgelopen 14 maanden, meestal met koud weer.
Heb het gemeld maar heb er geen afspraak voor gemaakt.
 

johnboy

Donateur
Ja, een keer of 2 sinds mei 2017 de melding "SOS beperkt" gehad. Melding snel weg, lijkt dan te herstellen.
 

Base77

Senior Member
Ik heb het idee dat het te maken heeft met Apple CarPlay. Ik kreeg het toen ik de auto koud gestart had, gelijk CarPlay (waze,muziek) aangezet had en toen achteruit moest waardoor de parkpilot op het scherm te zien is. Toen ik daarna normaal weg reed bleef de muziek hangen en gelijk daarna kreeg ik het zwart scherm en de melding.
 

Adriano

Nieuw lid
Zijn er nog meer Kodiaq eigenaren die last hebben van uitvallende systemen zoals Blind Spot Assist en Park Distance Control? Na gebruik van een aanhanger was me bekend dat ik BSA weer handmatig moest aanzetten, maar het systeem schakelt zich zelf zo nu en dan uit helaas.


Sinds kort hebben wij de ene na de andere foutmelding. Frontassistent die het niet doet, de laneassistent die weigert, blindspot die zich uitschakelt. Keyless entree doet het niet en noem zo maar op. Helaas hebben we 2 keer al een lege accu gehad. Volgens de garage is de spanning okay echter je hoort dat de auto er 's morgens problemen mee heeft om te starten. Zouden alle computermeldingen met deze lage accu-stand te maken kunnen hebben? De auto is net anderhalf jaar oud. Hoe is het met jouw problemen afgelopen?
 

EdK

Forumguru
Leeftijd van accu hoeft zeker niet alles te zeggen.
Maar is de accu gemeten bij de garage buiten of nadat hij al tijd binnen stond ?
Onlangs collega met transporter en accu problemen.
Naar garage gebracht en die vertelde dat de accu gewoon goed was.
Staan eind van de dag een aanhanger te laden en te testen en collega wil starten en weer niets.
ANWB gebeld en die was er vrij vlot, die doet een meting op accu en toont aan dat accu rot is.
Uitdraai gekregen en naar VAG garage die ondanks de uitdraai er niet aan wilde om de accu te wisselen voor nieuwe.
En wilde binnen weer gaan meten, mar heer van de ANWB had ervoor gezegd, als ze niet geloven en weer gaan meten dan buiten laten meten, en ja ik weet het is sterfens koud, maar dan meten ze pas goed.
Affijn garage heeft buiten gemeten op aandringen collega en jahoor nu gaf ook hun meting aan dat de accu rot was..
Dus toen kreeg de transporter pas een nieuwe accu, hierna geen enkel probleem meer gehad en die week was het toch aardig koud ( ook in Belgie waar we bezig waren die week )
 

johnboy

Donateur
Toevallig vorige week vrijdag uit Duitslang terug rijdend waarschuwingsmelding dat Blind Spot Assist niet beschikbaar was. Auto in Roermond bij tussenstop uitgezet en later weer verder gereden: alles werkt weer, wel even via menu aanzetten. Sensoren leken schoon overigens. Daarna geen meldingen meer. Ff in de gaten houden. Auto is van mei 2017.
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb het onder meerdere omstandigheden gehad: sneeuw, hard rijden en met een zware regenbui. Het loste zich op de sneeuw na vanzelf op tijdens het rijden.
 
Bovenaan Onderaan