Kodiaq probleempjes.....

Japanese Power

Donateur
Bij mij wordt de telefoon zo heet van het opladen dat deze op de thermische beveiliging spring na een half uurtje.
Toch eens bij de dealer melden als hij binnenkort zijn eerste service gaat krijgen.
Heb je meerdere processen draaien op je smartphone tijdens het rijden zoal Flitsmeister, Waze of bv. Spotify. Ik herken het probleem van warm worden wel. Zeker als je apps gebruikt die veel energie vragen wordt je toestel warm. En het laden gaat tergend langzaam. Maar het is zo makkelijk. Instappen en je telefoon in het Qi vakje leggen en wegrijden.
 

steege2

Senior Member
Als hij geen goed ‘contact’ maakt wordt hij heet en laadt niet tot slecht, heb ik op mijn thuislader ook wel eens. Misschien kan dat de oorzaak zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Als hij geen goed ‘contact’ maakt wordt hij heet en laadt niet tot slecht, heb ik op mijn thuislader ook wel eens. Misschien kan dat de oorzaak zijn?

Ik vermoed dat je daar gelijk in hebt :jaja:
Mijn vorige telefoon had een hoesje met een extra batterij die draadloos te laden was en die werd ook warm of zelfs heet, ook het laden ging vrij traag. Heb nu sinds enkele weken een toestel die zelf draadloos laden ondersteunt en een normaal hoesje er omheen, geen last van warmte ontwikkeling meer en het opladen gaat sneller.
 

BramBam

Forumguru
Misschien even erbij vermelden om welke telefoonmodel het gaat. KAn me zomaar voorstellen dat de problemen model afhankelijk zijn.

Bij mij in ieder geval geen warmte/traag laden probleem i.c.m. iPhone 8.
 

CDK

Forumguru
Misschien even erbij vermelden om welke telefoonmodel het gaat. KAn me zomaar voorstellen dat de problemen model afhankelijk zijn.

Bij mij in ieder geval geen warmte/traag laden probleem i.c.m. iPhone 8.

Ik had een iPhone 7 Plus, de QI batterycase was van Mophie, met deze combinatie was er warmteontwikkeling en traag opladen.
Nu een iPhone Xs Max en geen warmteontwikkeling en relatief vlot opladen voor QI begrippen.
 

Frenk21

Forumguru
Bij mij gaat het om de Sony Xperia XZ2 premium. Ik heb nog niet bij de prive-beer geprobeerd of hij dan ook warm wordt. In ieder geval wel bij de werk-beer
 

Kweetnie

Senior Member
Mijn 1e ervaringen na een maand rondtoeren in mijn beer, zijn louter positief op 2 dingen na:
* Met het koudere weer, vertoont de 1.5TSI een bokkerig rijgedrag met koude motor. Wanneer de motor op temperatuur is, is het probleem weg;
* Irritante rammel/kraak/trilling in het dekzeil van de kofferbak, wanneer je over een drempel of een ribbel/bobbel in de weg rijdt. Maakt niet uit of het dekzeil open of dicht is. Na verwijderen van de hele unit is het weg, dus het moet hier vandaan komen.

Klinkt dit bekend voor meer mensen ?

Hier dezelfde problemen mbt de DSG. Trillen is mij nog niet opgevallen, wel heb ik nog de volgende punten :

- bij het achteruit rijden gaat mijn spiegel mooi omlaag maar niet meer omhoog als de pook uit zijn achteruit wordt gehaald.
- ik heb al een aantal keren groot licht gehad in het donker. Het lijkt alsof mijn LED lampen te hoog zijn afgesteld. Helaas kun jet met LED niet zelf aanpassen. Daarnaast gaf een collega van mij aan dat de ene lamp scherper brand dan de andere alsof er 1 kapot is.

Komt iemand dit bekent voor?
 
Laatst bewerkt:

Eppiegrande

Actief lid
Van het een op het andere moment werkt het draadloos opladen van m'n iphone niet meer... De Amundsen werkt verder nog altijd prima, maar gek genoeg gebeurd er niks meer als ik de telefoon op het matje leg.. Meer mensen die hier last van hebben?
Ja. Ook last van af en toe werkt het plots wel weer, maar meestal niet. Samsung s6, s7 en s9. Eerder probleemloos. Dealer naar gekeken kon geen probleem vinden. Indien blijft (wat dus zo is) wordt er een nieuwe besteld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

coolrunnings

Actief lid
Ik heb 't zelf niet op de auto, maar meen gelezen te hebben dat de spiegels pas weer omhoog gaan als je weer enkele meters vooruit rijdt.

Ik had het aanstaan, maar bij weer wegrijden was ik al enkele honderden meters verder en zag in mijn rechterspiegel nog steeds alleen de straat.
Direct uitgezet.

(Moet ook zeggen dat ik het niet echt nodig heb aangezien ik rondom parkeersensoren en 360 Area View heb).
 

BramBam

Forumguru
Bij mij hetzelfde. Uitgezet, omdat de spiegel soms wel/soms niet terugkeerde in gewone positie. I.v.m. area view camera toch niet echt nodig.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Mijn telefoon, Note 8 geeft ook een melding dat hij te heet wordt als ik gelijktijdig de flitsapp van TomTom aan heb staan.
met het scherm uit gaat het goed.
 

Japanese Power

Donateur
Gisteren tijdens het rijden in de mist op de Veluwe iets raars ontdekt. Normaliter rij ik altijd met de verlichting op de auto-stand, maar vanwege de mist heb ik de verlichting eenmalig even op handmatig gezet (voor de achterlichten).
So far, so good. Maar zodra de verlichting op handmatig wordt gezet branden alleen de naalden van de tellers en is verder alle info van het klokkenhuis uit.

Ik heb al in de instellingen zitten kijken en ook de manual kan ik niets vinden.
Heb ik een probleempje of zie ik een instelling die ik over het hoofd.

Gisteravond in het donker nogmaals gecheckt en alles blijft donker op de naalden na...
 

Kweetnie

Senior Member
.....

- ik heb al een aantal keren groot licht gehad in het donker. Het lijkt alsof mijn LED lampen te hoog zijn afgesteld. Helaas kun je het met LED niet zelf aanpassen. Daarnaast gaf een collega van mij aan dat de ene lamp scherper brand dan de andere alsof er 1 kapot is.

Komt iemand dit bekent voor?

Iemand met deze klacht ervaring of een oplossing?
 

Canon-Eye

Forumguru
vanwege de mist heb ik de verlichting eenmalig even op handmatig gezet (voor de achterlichten).
Toch ook voor de koplampen, neem ik aan?
Achterlichten zijn belangrijk om niet van achteren te worden aangereden (reden genoeg voor mij om ze standaard altijd aan te hebben, maar dat terzijde), maar de verlichting vóór zorgt dat anderen je zien aankomen en dus bv. even wachten met de kruising oprijden, of oversteken.
 
Bovenaan Onderaan