Kodiaq probleempjes.....

Topic in 'Kodiaq' gestart door DeNnZ, 28-06-2017.

  1. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Toch ook voor de koplampen, neem ik aan?
    Achterlichten zijn belangrijk om niet van achteren te worden aangereden (reden genoeg voor mij om ze standaard altijd aan te hebben, maar dat terzijde), maar de verlichting vóór zorgt dat anderen je zien aankomen en dus bv. even wachten met de kruising oprijden, of oversteken.
     

  2. Japanese Power

    Japanese Power Forumguru Donateur

    Klopt, met handmatig bedoel ik de gewone ouderwetse manier om je verlichting in te schakelen, dus voor èn achter.
     
    Canon-Eye vindt dit leuk.
  3. Corné de Kluijver

    Corné de Kluijver Forumguru Donateur

    En je weet zeker dat je dimlicht ingeschakeld hebt? Stand 1 is standlicht en stand 2 dimlicht neem ik aan? Als bij stand 1 alleen de naalden zouden branden vind ik dat wel een goede zaak, want dan ga je jezelf afvragen wat er niet klopt :)
     
  4. Japanese Power

    Japanese Power Forumguru Donateur

    Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  5. Japanese Power

    Japanese Power Forumguru Donateur

  6. Corné de Kluijver

    Corné de Kluijver Forumguru Donateur

  7. steege2

    steege2 Senior Member

    Waarom zit dat eigenlijk nog op auto’s ? Je mag er niet eens mee rijden toch?
     
  8. Corné de Kluijver

    Corné de Kluijver Forumguru Donateur

    Overdag zal niemand daar iets van zeggen, maar het is standlicht in de volksmond verbasterd tot stadslicht.
     
  9. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Overdag wel, maar bij duisternis inderdaad niet. Dan mag je er alleen mee stilstaan, bv. op wegen buiten de bebouwde kom waar geen straatverlichting is.
     
    steege2 en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  10. Base77

    Base77 Senior Member

    Heb vanavond hetzelfde probleem gehad. Tevens de melding “SOS meldingen beperkt (of zoiets)” ga naar werkplaats!

    @Japanese Power was jij hiermee al naar de dealer geweest? En zoja konden ze je helpen?

    En heeft er iemand anders ook weleens de “SOS beperkt” melding gehad?
     
  11. Japanese Power

    Japanese Power Forumguru Donateur

    Nope, is nu keertje of 5 voorgekomen de afgelopen 14 maanden, meestal met koud weer.
    Heb het gemeld maar heb er geen afspraak voor gemaakt.
     
  12. johnboy

    johnboy Forumguru Donateur

    Ja, een keer of 2 sinds mei 2017 de melding "SOS beperkt" gehad. Melding snel weg, lijkt dan te herstellen.
     
  13. Base77

    Base77 Senior Member

    Ik heb het idee dat het te maken heeft met Apple CarPlay. Ik kreeg het toen ik de auto koud gestart had, gelijk CarPlay (waze,muziek) aangezet had en toen achteruit moest waardoor de parkpilot op het scherm te zien is. Toen ik daarna normaal weg reed bleef de muziek hangen en gelijk daarna kreeg ik het zwart scherm en de melding.
     
  14. Japanese Power

    Japanese Power Forumguru Donateur

    Die vlieger gaat niet op. Heb CarPlay 2 dagen gebruikt om het daarna te bannen.
     
  15. Base77

    Base77 Senior Member

    Waar ik zojuist achter kom is dat de mijn Skoda app ook helemaal van slag is en niets meer bij houdt sinds gisteren. Zou het daar mee te maken hebben?
     
  16. Adriano

    Adriano Nieuw lid


    Sinds kort hebben wij de ene na de andere foutmelding. Frontassistent die het niet doet, de laneassistent die weigert, blindspot die zich uitschakelt. Keyless entree doet het niet en noem zo maar op. Helaas hebben we 2 keer al een lege accu gehad. Volgens de garage is de spanning okay echter je hoort dat de auto er 's morgens problemen mee heeft om te starten. Zouden alle computermeldingen met deze lage accu-stand te maken kunnen hebben? De auto is net anderhalf jaar oud. Hoe is het met jouw problemen afgelopen?
     
  17. EdK

    EdK Forumguru

    Leeftijd van accu hoeft zeker niet alles te zeggen.
    Maar is de accu gemeten bij de garage buiten of nadat hij al tijd binnen stond ?
    Onlangs collega met transporter en accu problemen.
    Naar garage gebracht en die vertelde dat de accu gewoon goed was.
    Staan eind van de dag een aanhanger te laden en te testen en collega wil starten en weer niets.
    ANWB gebeld en die was er vrij vlot, die doet een meting op accu en toont aan dat accu rot is.
    Uitdraai gekregen en naar VAG garage die ondanks de uitdraai er niet aan wilde om de accu te wisselen voor nieuwe.
    En wilde binnen weer gaan meten, mar heer van de ANWB had ervoor gezegd, als ze niet geloven en weer gaan meten dan buiten laten meten, en ja ik weet het is sterfens koud, maar dan meten ze pas goed.
    Affijn garage heeft buiten gemeten op aandringen collega en jahoor nu gaf ook hun meting aan dat de accu rot was..
    Dus toen kreeg de transporter pas een nieuwe accu, hierna geen enkel probleem meer gehad en die week was het toch aardig koud ( ook in Belgie waar we bezig waren die week )
     
  18. johnboy

    johnboy Forumguru Donateur

    Toevallig vorige week vrijdag uit Duitslang terug rijdend waarschuwingsmelding dat Blind Spot Assist niet beschikbaar was. Auto in Roermond bij tussenstop uitgezet en later weer verder gereden: alles werkt weer, wel even via menu aanzetten. Sensoren leken schoon overigens. Daarna geen meldingen meer. Ff in de gaten houden. Auto is van mei 2017.
     
  19. VanBokhoven

    VanBokhoven Actief lid

    Toevallig erg hard gereden in Duitsland? Ik heb dit ook een keer gehad, s'ochtends met hoge snelheid.
     
  20. Japanese Power

    Japanese Power Forumguru Donateur

    Ik heb het onder meerdere omstandigheden gehad: sneeuw, hard rijden en met een zware regenbui. Het loste zich op de sneeuw na vanzelf op tijdens het rijden.
     

Deel deze pagina