Kodiaq probleempjes.....

johnboy

Donateur
Niet harder dan 150 in Duitsland :-), alleen beetje miezerregen en stuk met pekel (daar niet hard gereden...).

Niet afwijkend tov eerder, we gaan vaker naar Duitsland.

Maar, je weet maar nooit. Wellicht als ik even was gestopt en opnieuw gestart had het al gelijk opgelost was.
Verder wel ok dat systeem zichzelf test zodat je er niet onterecht op vertrouwd.
 

Witte Yeti

Actief lid
Gisteren tijdens het rijden in de mist op de Veluwe iets raars ontdekt. Normaliter rij ik altijd met de verlichting op de auto-stand, maar vanwege de mist heb ik de verlichting eenmalig even op handmatig gezet (voor de achterlichten).
So far, so good. Maar zodra de verlichting op handmatig wordt gezet branden alleen de naalden van de tellers en is verder alle info van het klokkenhuis uit.

Ik heb al in de instellingen zitten kijken en ook de manual kan ik niets vinden.
Heb ik een probleempje of zie ik een instelling die ik over het hoofd.

Gisteravond in het donker nogmaals gecheckt en alles blijft donker op de naalden na...
Ik heb bij mijn Karoq via de dealer de achterlichten laten activeren zodat ze aan zijn op auto-stand. Vooral bij mist is dit handig. Dit kan bij de Kodiaq ook.
 

CBreedijk

Donateur
Klopt, i know. Heb het laten rusten maar laat het nu denk ik toch maar even aanpassen via VCDS.

Ik heb t ook laten aanzetten.
De schakelaar staat altijd op AUTO stand, nooit meer nadenken of je zelf bij moet schakelen ivm mist of schemer of regen.

Daarbij heb ik de 0-stand ook alles uit. Ook geen DRL. Als ik ergens geparkeerd sta met draaiende motor dan hoeft mijn verlichting niet te branden hoor.
 

CDK

Forumguru
Sinds kort hebben wij de ene na de andere foutmelding. Frontassistent die het niet doet, de laneassistent die weigert, blindspot die zich uitschakelt. Keyless entree doet het niet en noem zo maar op. Helaas hebben we 2 keer al een lege accu gehad. Volgens de garage is de spanning okay echter je hoort dat de auto er 's morgens problemen mee heeft om te starten. Zouden alle computermeldingen met deze lage accu-stand te maken kunnen hebben? De auto is net anderhalf jaar oud. Hoe is het met jouw problemen afgelopen?

Jouw klachten zijn vrijwel zeker te wijten aan de lage accuspanning óf het verkeerd gebruik van een startbooster of startkabel. Gisterenochtend stond mijn Kodiaq ook met lage accuspanning met uitval van systemen. Dat was voor ons de 3e accu in 1 maand tijd die vervangen moet worden gelukkig wel bij 3 verschillende voertuigen, maar de oudste was toch slechts 3 jaar.... De hedendaagse accu’s zijn kennelijk van een zeer matige kwaliteit.
 

Eppiegrande

Actief lid
Jouw klachten zijn vrijwel zeker te wijten aan de lage accuspanning óf het verkeerd gebruik van een startbooster of startkabel. Gisterenochtend stond mijn Kodiaq ook met lage accuspanning met uitval van systemen. Dat was voor ons de 3e accu in 1 maand tijd die vervangen moet worden gelukkig wel bij 3 verschillende voertuigen, maar de oudste was toch slechts 3 jaar.... De hedendaagse accu’s zijn kennelijk van een zeer matige kwaliteit.
Hier ook probleem. Melding dat accu niet meer oplaad. Eerste gedachte accu, vervangen. Maar daarna wederom. Blijkt de dynamo kapot. En dat binnen 2 jaar. Alleen jammer dat het in het buitenland gebeurt en maandag pas een nieuwe besteld kan worden.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

CDK

Forumguru
Hier ook probleem. Melding dat accu niet meer oplaad. Eerste gedachte accu, vervangen. Maar daarna wederom. Blijkt de dynamo kapot. En dat binnen 2 jaar. Alleen jammer dat het in het buitenland gebeurt en maandag pas een nieuwe besteld kan worden.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Dat is zwaar balen :cry:
 

DeNnZ

Forumguru
Ook bij mij is er al een keer een accu vervangen, en de huidige leek een poosje terug ook weer te gaan haperen, maar doet het tot nu toe weer zoals het hoort..
Lijkt toch wel écht een Kodiaq kwaaltje..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Jouw klachten zijn vrijwel zeker te wijten aan de lage accuspanning óf het verkeerd gebruik van een startbooster of startkabel. Gisterenochtend stond mijn Kodiaq ook met lage accuspanning met uitval van systemen. Dat was voor ons de 3e accu in 1 maand tijd die vervangen moet worden gelukkig wel bij 3 verschillende voertuigen, maar de oudste was toch slechts 3 jaar.... De hedendaagse accu’s zijn kennelijk van een zeer matige kwaliteit.

Ik heb hier met koude in de Superb ook last van, en heb dit laten controleren door de dealer. Die gaf aan dat er verbruik was als de auto geparkeerd staat.

Nu had ik een OBD-II dongle aangesloten en standaard een 12V-adapter voor de TomTom.
De TomTom zelf haal ik er uiteraard uit, maar de dealer gaf aan dat als er dingen aangesloten zijn (ook al is dat een adapter), het systeem 'aan' blijft en blijft pollen wat dat is en dus zo langzaamaan de accu belast.

Bij een OBD-II dongel kan ik me daar nog iets bij voorstellen, dus die heb ik er nu alleen inzitten bij ritten waarbij ik die ook echt gebruik.

De 12V-adapter echter heb ik in de afgelopen 14 jaar in 5 auto's aangesloten gehad en dit is de eerste keer dat dit problemen zou geven. Het is nu enkele weken geleden dat ik bij de dealer ben geweest en zij de accu hebben bijgeladen en nu beginnen de systemen weer uit te vallen na een nacht parkeren.

Ik vind dat toch niet horen.
 

907

Senior Member
@OttoR
Je zou met een stroommeettang kunnen meten of er verbruik is, en zo ja dan steeds extra accesoire van de 12v aansluiting afhalen, de auto weer opslot zetten en weer meten. Omdat de auto een computer is die ook moet afsluiten zou ik steeds pas na 1 minuut meten.

Je hebt stroommeettangen die je met een kabeltje op een normale multimeter kunt aansluiten. Dan heb meteen de benodigde afstand tussen meetpunt bij de accu (stroommeettang) en het afleesvenster (multimeter).
 

BramBam

Forumguru
Hmmmm....vanmorgen de 1e rariteiten met de Colombus. Navigatie wilde geen route plannen. Na selecteren adres ging hij route plannen om naar enige tijd weer terug te keren naar navigatiescherm, zonder de route gepland te hebben.

DAB had er ook geen zin in. Als ik DAB als band selecteerde (wat normaal de default is) op de radio ging hij weer terug naar FM. Met geen mogelijkheid DAB te selecteren.

Auto 2x helemaal uit gezet (contact uit, deur open, minuutje wachten en weer op contact en starten). Mocht niet baten.

Al meer mensen die dit hebben ervaren ?
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Heb ik ook pas gehad. Auto uit en weer aan hielp niet. Columbus gereset door de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Ik heb het model zonder draaiknoppen.
 

BramBam

Forumguru
Aan/uit door knop ingedrukt te houden had ik ook gedaan. Heb ook het “nieuwe” 9.2inch model zonder draaiknoppen. Toen ik vanmiddag naar huis reed was alles weer ok. Hopen dat het eenmalig was.
 

MennoW

Forumguru
Gebeurde in mijn Superb ook regelmatig dat die vast liep op audio.
Even aan/uit knop ingerukt houden tot die opnieuw opstart. Dan is het zo klaar.
 
Bovenaan Onderaan