Kodiaq probleempjes.....

Een slecht exemplaar kan altijd voorkomen.....toch?
Enneh, na hoeveel kilometer was dit?
Want als jij meer dan een ton per jaar rijdt is het nog wel vroeg, maar niet onmogelijk;).

45k dus dat valt wel mee. Garantie idd, maar kost wel weer een dag met wachten, vervangende auto regelen, etc. Niet wereldschokkend maar wel een kodiaq probleem dus het melden waard dacht ik zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

KeesvE

Lid
Vrijdag j.l. heeft mijn zoon, automonteur, de banden gewisseld. Dacht daarna weg te rijden maar hij kreeg een foutmelding en de Kodiaq ging in noodloop. Geprobeerd uit te lezen maar de software in hun garage is niet up to date voor zulke nieuwe auto's. Daarom zaterdag naar Skoda Versluis gebracht en daar bleek dat het gasklephuis defect was.
Vandaag is er een nieuwe in gegaan. Garantie, want de beer is net anderhalf jaar oud. Dat is geluk hebben, maar toch wel vrij snel, zo'n mankement :pieker:
 

Japanese Power

Donateur
Enkele weken geleden compleet nieuwe loopwerk laten monteren in m'n portier LA voor de deurbeschermingsrand.
De rand was al 2 x eerder vervangen (garantie) maar de 3e klapte niet helemaal correct om het portier heen. Juist op het punt waar de rand het hardste nodig is als je het portier volledig opengaat. Er bleek uiteindelijk een knik in het kunststof deel aan de binnenzijde van het portier te zitten. Alles is netjes opgelost door Hoogenboom Barendrecht.
 

CDK

Forumguru
Mijn portier rechts achter sloot minder soepel dan de andere 3. Ook hier het complete binnenwerk van de portierbeschermer vervangen omdat deze defect geweest zou zijn. Uiteraard garantiewerk en netjes opgelost.
 

VanRoyal

Forumguru
Apart, hier is portierbeschermer rechtsvoor er spontaan afgevallen en komt linksachter er niet heel goed uit. Volgens mijn dealer wordt dat alleen binnen 6 maanden na aanschaf en/of 10.000 KM onder garantie vervangen. Reparatie zou 300+ euro gaan kosten, ik heb het maar zo gelaten. Zaten jullie binnen de 6 maanden / 10.000 KM?
 

coolrunnings

Actief lid
Apart, hier is portierbeschermer rechtsvoor er spontaan afgevallen en komt linksachter er niet heel goed uit. Volgens mijn dealer wordt dat alleen binnen 6 maanden na aanschaf en/of 10.000 KM onder garantie vervangen. Reparatie zou 300+ euro gaan kosten, ik heb het maar zo gelaten. Zaten jullie binnen de 6 maanden / 10.000 KM?

Ik zou daar toch echt geen genoegen mee nemen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, ik ook niet, je hebt gewoon de wettelijke garantie op een goed product. Theoretisch verandert er in die wettelijke garantie wel iets na 6 maanden, namelijk bij een probleem binnen de eerste 6 maanden moet de verkoper bewijzen dat het probleem de schuld van de koper is, na 6 maanden moet de koper bewijzen dat het niet zijn schuld is. Maar onderdelen die spontaan van een nieuwe auto afvallen, dan kun je denk ik toch wel stellen dat er iets aan die auto mankeerde, moet gewoon onder garantie (en deze keer goed) gefixed worden. Bij een dealer die beweert dat reparatie 300 euro kost zou ik eerlijk gezegd niet meer teruggaan.
 

VanBokhoven

Senior Member
Bijzonder om te lezen. Mijn portier rechtsachter sluit namelijk ook niet goed. De 20e wordt een nieuw scharnier geplaatst. Blijkbaar geen uitzondering. Overigens 19 maanden / 61.000 km..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Habelstaf

Nieuw lid
Ik wilde net een bericht plaatsen over problemen met de deurbeschermers en lees de zelfde problemen hier boven. Zwak punt in ontwerp dus...

Ik heb mijn auto geïmporteerd uit Duitsland en nu bleek bij aankomst in Nederland dat bestuurdersportier beschermer afgebroken en systeem niet goed meer in en uit klapte met nieuwe beschermer. Dat gaan ze woensdag bij mijn, voor mij nieuwe, Skoda-dealer bekijken. Nu is alleen bij portier linksachter het zelfde aan de hand. Spontaan klapt hij niet meer naar binnen en zat klem bij dicht doen van de deur...

Nu is de auto van juli 2018 en 8000 km op de teller dus als ik de verhalen hier boven lees mogelijk garantie. Maar werkt dat ook zo als de auto in Duitsland gekocht is (wel bij Skoda-dealer)? Duitse dealer is bij Frankfurt dus daar rij je niet ‘even’ langs....
 

Japanese Power

Donateur
In principe zit garantie op de auto. Niet op dealer of land. Maar zoals hierboven blijkt worden er door NL dealers ook verschillende criteria qua termijn gehanteerd.
 

Captain Hook

Forumguru
Volgens mijn dealer wordt dat alleen binnen 6 maanden na aanschaf en/of 10.000 KM onder garantie vervangen. Reparatie zou 300+ euro gaan kosten, ik heb het maar zo gelaten. Zaten jullie binnen de 6 maanden / 10.000 KM?
Dat is echt onzin.
Waar staat, nog afgezien van of dat wettelijk is toegestaan, dat dit soort functionele onderdelen van je auto een beperkte garantie zouden hebben?

Slijtage onderdelen, zoals banden of remmen; dat is een ander verhaal. Maar dan nog gaat het over slijtage; niet over defecten.

https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ntwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-onderhoud/klachten-na-aankoop/klachten-na-aankoop
https://www.consuwijzer.nl/vervoer/garantie-op-uw-vervoermiddel-auto-motor-scooter-fiets

M.a.w: laat je niet afpoeieren!
 

Rainesh

Forumguru
Apart, hier is portierbeschermer rechtsvoor er spontaan afgevallen en komt linksachter er niet heel goed uit. Volgens mijn dealer wordt dat alleen binnen 6 maanden na aanschaf en/of 10.000 KM onder garantie vervangen. Reparatie zou 300+ euro gaan kosten, ik heb het maar zo gelaten. Zaten jullie binnen de 6 maanden / 10.000 KM?
Reinste oplichterij! Als dit zo is, waar staat dit zwart op wit? Daarnaast is het geen slijtage onderdeel zoals een band of remblok. Gewoon naar een andere dealer toe gaan.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Habelstaf

Nieuw lid
Indien de garage (dorps “Skoda service punt”) daar dan moeilijk over gaat doen ga ik voor de rest natuurlijk ook daar niet meer na toe. Het leken me schappelijke kerels dus ben benieuwd.
Ik ben expres niet naar “Van Udenhout” in Veldhoven gegaan omdat op mij overkwam als een grote onpersoonlijke fabriek.
 

s-line

Forumguru
Het is fabrieks garantie, en als jij niet tevreden bent over een dealer kan je ook overstappen naar een andere dealer. Klant is klant voor mij..
 
Bovenaan Onderaan