Kodiaq probleempjes.....

Arjann

Forumguru
Dus je wilt zeggen dat een aircosysteem waar bijv 500gr koudemiddel in moet zitten af fabriek gevuld word met 300gr? Want dan werkt die airco gewoon. Sorry maar daar ben ik het (in ieder geval is mjjn ervaring) niet mee eens. Doe regelmatig airco onderhoud bij auto's van 5 of 6 jaar oud waar dan nog steeds maar 100 of 150 gr minder koudemiddel uitkomt dan wat erin hoeft.
Je stelling dat een dealer een airco bij aflevering officieel verder moet afvullen klopt (in ieder geval bij vag) sowieso niet.
 
Vraagje zijn er meerdere die problemen hebben met de deurbumper/beschermer? Vanmiddag klapte die niet weg, gelukkig zie ik geen schade, maar nu blijf je horen dat ie niet lekker wegklapt, schraapt langs de achterdeur omdat hij niet snel ingetrokken wordt. Is dat zelf makkelijk te fixen... Of wordt dat een bezoekje Skoda.

Voor de rest nog heel blij met de Beer, wat een wagen. Qua zuinigheid had ik echter wel verwacht 800+km te kunnen rijden..

Groet.
 

CBreedijk

Donateur
[QUOTE="Thomass, post: 766740]
schraapt langs de achterdeur omdat hij niet snel ingetrokken wordt. Is dat zelf makkelijk te fixen...

Groet.[/QUOTE]

Aan de schanierzijde van de deur zit een zwarte “bout” van kunststof. Die Kun je gebruiken om de beschermer af te stellen.
Druk m maar eens een keer in dan nu je t zien.
Weet alleen noet of je links- of rechtsom moet draaien.

Succes
 

Japanese Power

Donateur
Mijn linkerachterportier beschermer ligt nu los in de auto. Hij viel de laatste tijd steeds vaker uit de houder, nu blijkt er een scheurtje in te zitten waardoor hij niet meer goed vast klikt. Een nieuwe is besteld en gaat er 30 mei op.
 
@CBreedijk gouden tip!!! Ik moest in dit geval naar de grond toe draaien maar idd dat zie je snel genoeg want eerst kan de deur helemaal niet dicht ;). Denk dat op denduur alle deuren bijgesteld moeten worden omdat de veer (?) kracht verliest..?

Voor nu gefixed!:thumbsup:
 

StefanLK

Senior Member
Mijn linkerachterportier beschermer ligt nu los in de auto. Hij viel de laatste tijd steeds vaker uit de houder, nu blijkt er een scheurtje in te zitten waardoor hij niet meer goed vast klikt. Een nieuwe is besteld en gaat er 30 mei op.
Ik heb rechtsachter al een keer een compleet nieuw binnenwerk gekregen.
Rechtsachter én linksachter liggen er nu beide af, aan de binnenkant van het "kozijn" schraapte de "bumper" steeds langs mn lak met rubber strepen/laagje tot gevolg (geen krassen gelukkig). 4 juni gaan ze het fixen, linksachter heeft de bumper klem gezeten en is de bevestiging afgebroken. Hopelijk krijg ik 4 juni ook een nieuwe speaker achterin want die is al sinds januari stuk. De onderdelen zijn helaas net zo goed en snel leverbaar als een nieuwe kodiaq ..
 

wdejong32

Actief lid
kan je die deurbeschermers er makkelijk afhalen ?? eerlijk gezegd heb ik ze er net zo lief niet op , en als ik dit alles zo lees .......
 

wdejong32

Actief lid
ik heb ook 2 kids (9 en 11 jaar) maar ik vrees juist dat ik meer schade krijg door de beschermers dan ze schade voorkomen , ik vind het idee wel goed en leuk maar heb al bij diverse kodiaq`s gezien dat ze soms niet goed in of uit gaan , kmoet wel zeggen dat mijn kids voorzichtig met onze spullen omgaan en ook met andermans spullen goed uitkijken
 

S. Visch

Nieuw lid
Ik ga in januari voor de 3de keer terug voor een SOS storing. Ze hebben 2 keer de software geupdate, klachten zijn minder geworden maar niet weg. Heeft iemand op de forum ook last van SOS functie?

@metinercan Ik ben inmiddels ook al 3x terug geweest voor storing in het noodoproepsysteem. Moet nu de 4e keer gaan inplannen bij de dealer.

Het is om gek van te worden.

Is het bij jou al verholpen en zo ja bij welke dealer hebben ze dit weten te fixen? Mss een idee dat mijn dealer dan contact opneemt met die van jou.

Ik hoor het graag van je.
 

Japanese Power

Donateur
Vandaag een nieuw deurrubber van het LV portier laten monteren. Telkens als ik mijn raam omhoog deed ging het rubber in het midden ook 2CM mee omhoog.

En ook zit de nieuwe deurrand beschermer LA erop. De vorige had een scheurtje en viel er telkens uit.
 

steege2

Senior Member
Zijn er meer mensen waarbij de paraplu bij het tweede gebruik al uit elkaar valt bij het handvat? Is afgebroken. Ook nog een snee in me hand van een scherp spijkertje wat er vervolgens in de stang zit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Japanese Power

Donateur
Vandaag voor de 2e keer binnen een week springt de Amundsen op volledig zwart. De 1e keer na het starten van de auto kwam hij niet verder dan de cirkel van het logo en daarna werd alles zwart. Uit -en aanschakelen leverde allemaal gekleurde strepen door het beeld en uiteindelijk startte hij weer op nadat ik auto volledig had afgesloten/geopend.

Zojuist voor de 2e keer zelfde euvel. Aan-uitschakelen van de Amundsen maakt niets uit. Bellen (via je telefoon nummer kiezen) werkt wel en het scherm heeft een lichte zwarte gloed waaraan je kunt zien dat hij aanstaat. Tijdens het rijden aantal keren geprobeerd op te starten, geen soelaas, maar zowaar na een klein halfuurtje kachelen: hij start weer op...

Komende tijd eens in de gaten houdt wanneer dit euvel nu optreed en tevens een melding maken bij de dealer.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Vandaag erachter gekomen dat de AB van m'n beer op dezelfde frequentie zit als de draadloze deurbel van de veranda achter ons huis. Afgelopen maanden al meerdere keren voor Jan met de korte achternaam naar de voordeur gesprint. Naar wat nu blijkt dat de jongste telg de AB te pakken had... ik overweeg toch ernstig een andere auto, uh deurbel aan te schaffen.
 
Van het een op het andere moment werkt het draadloos opladen van m'n iphone niet meer... De Amundsen werkt verder nog altijd prima, maar gek genoeg gebeurd er niks meer als ik de telefoon op het matje leg.. Meer mensen die hier last van hebben?
 

Rayzman

Actief lid
Bij mij is het laad bakje vervangen omdat hij stuk was gegaan en foutmeldingen gaf op mijn Columbus scherm.
Het draadloos laden kan dus stuk gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: 907
Bovenaan Onderaan