Kodiaq probleempjes.....

SD81

Nieuw lid
Een van die deurbeschermers vooraan is afgebroken. De auto is nog geen jaar oud, maar de garage wil het niet onder garantie vervangen? Wat kost dat eigenlijk?
 

StefanLK

Senior Member
Een van die deurbeschermers vooraan is afgebroken. De auto is nog geen jaar oud, maar de garage wil het niet onder garantie vervangen? Wat kost dat eigenlijk?
Bij mij zijn ze al 3x vervangen onder garantie. In mei nog, toen had ik de auto al 13 maanden.
 

Japanese Power

Donateur
Bij mij is de vervangen LA beschermer alweer gescheurd. Met de 30K beurt in oktober mogen ze deze gelijk weer vervangen. Net als het rechterraam afdekrubber die telkens mee omhoog gaat met het sluiten van het raam. Links is vervangen en nu is het rechterportier aan de beurt. Wat de kosten van een beschermer zijn, geen idee: LM betaald.
 

VanRoyal

Forumguru
Typisch, na ruim een jaar is bij mij de deurbeschermer rechtsvoor er ook afgevallen. Kon weer worden vastgezet bij de dealer, maar hij vond dat hij iets minder goed vastzat dan zou moeten. Als het weer voorkomt moet hij worden vervangen, weet niet of dat onder garantie zou gebeuren, zou persoonlijk denken van wel.

Oh, en ik heb al sinds aflevering een krakende rechter buitenspiegel bij in- en uitklappen, daar moet ook maar eens naar worden gekeken.

En er zit een gekke kraak / tril / ratel ergens rechtsvoor in het dashboardkastje, luchtrooster of waar dan ook. Ben er nog niet achter waar dit door komt.
 

CDK

Forumguru
Zijn er nog meer Kodiaq eigenaren die last hebben van uitvallende systemen zoals Blind Spot Assist en Park Distance Control? Na gebruik van een aanhanger was me bekend dat ik BSA weer handmatig moest aanzetten, maar het systeem schakelt zich zelf zo nu en dan uit helaas.
 

CBreedijk

Donateur
Nee dat is mij niet bekend.

Wat ik af en toe wel heb,
Actieve lane assist die geen raad weet met “van 3 naar 2 baans wegen”
Als de linkerhand “samenvalt” met de middenbaan, dan “leest” de auto de linkerbaan en corrigeert naar rechts, en dus de rechterbaan. Waar meestal ook nog wel verkeer rijdt.
Dit heeft betrekking op snelweg situaties. Maar heb t ook wel gehad op provinciale wegen, bv voor een 2-baans rotonde.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

krikke5150

Senior Member
Park distance assist weigert te werken wanneer de auto langere tijd met de kont in de volle zon geparkeerd staat... na een tijdje wachten uit de zon, en een herstart is het terug ok...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

krikke5150

Senior Member
Heu... er staat een melding in het rood op de display (hetzelfde symbool als de auto een noodstop doet denk ik...)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Toet toet

Senior Member
Hallo medeforumleden,

Geheel de instructies gevolgd hebbende lukt het niet om mijn Columbus te updaten via het uitgepakte bestand op de SD kaart.

Iemand anders hier ook problemen mee?

Ik heb bestand gedownload op de MacBook en daarna uitgepakt naar class10 SD schijf van 32G. Lijkt alsof de navigatie het bestand niet ziet. Getest met mp3, maar media kan kaart gewoon lezen. Dus lijkt niet aan de kaart te liggen.

Iemand advies?

Alvast bedankt!
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Zet eerst is iets van muziek op die SD kaart om te zien of je auto dat wel leest en afspeeld. Dan weet je dat het niet aan het type kaartje ligt.
 

CDK

Forumguru
@Toet toet, heb je de speciale instructies opgevolgd voor Mac gebruikers? Doordat je Mac een verborgen bestand schijnt te plaatsen op de SD kaart loopt het zoals het gelopen is. Er staat hier ergens een instructie hoe je dan moet handelen. Heb je die instructies al opgevolgd, dan weet ik het ook niet....
 

VanBokhoven

Senior Member
Ik heb uiteindelijk een Windows laptop gebruikt aangezien het bestand uitgepakt moet worden. Dit gaat volautomatisch met een applicatie die alleen op Windows werkt. Met mijn Mac kreeg ik het niet voor elkaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Toet toet

Senior Member
Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips. Ga het draadje even opzoeken over updaten via mac: bedankt Corne!
Zag wel een extra bestandje trouwens, maar toen ik dat eraf haalde deed de update het nog niet.
Even wachten wellicht tot de Windows pc weer in orde is na een crash.

Afgelopen dagen heeft het system de NL kaarten al online geüpdate, maar wil rest ook updaten.

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties !
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

massis

Senior Member
weer een vervelende: sinds enkele weken kraakt de linker raamstijl aan de vooruit onder het rijden. Af en toe een tik er tegen geven en dan zit't weer vast lijkt het, maar toch bijzonder storend onder het rijden...

Benieuwd of ze daar wat aan kunnen doen...
 

steege2

Senior Member
Heb ik ook af en toe zit gewoon los dat ding wat erop zit. Even een duwtje aan geven en dan klemt ie weer.... zal het morgen bij het onderhoud ook even doorgeven.

Bij mij laat ook soms het deurpaneel los van de deur.
 
Vorige week mijn dynamo laten vervangen nadat is stil stond met een lege accu. Hij was net een jaar :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan