HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

eriktv

Forumguru
Ik vind de offertes van beide poetsers niet gek. Ik kan zo niet inschatten hoeveel er gepolijst moet worden, maar ik ben met m’n eigen auto al makkelijk 40 uur bezig geweest. Da’s dus nog geen tientje per uur incl. al het verbruikte materiaal. Volgens mij kun je je hier geen buil aan vallen dus. Geen ervaring met lakcoating, ik ben nog zo’n gekke hobbyist die dit 2x per jaar uitgebreid zelf doet (en tussendoor af en toe bijwerkt).

Qua DRL vind ik optie 2 mooier staan. De stadslichten zijn wat minder strak, iets meer strooierig imho.
 

TurboT

Forumguru
Sommige mensen begonnen al te klagen dat ik zo weinig actief was... althans, dat er zo weinig berichten werden gepost in dit topic. Dus bij deze zal ik weer eens wat toevoegen :D.

Ik had 2 kleine deukjes op de O3, waarvan één door eigen toedoen. Dit was namelijk tijdens de montage van de vRS bumper gebeurd. Een klein bultje op het spatscherm, door het met de ratel afschieten van de torx schroef aldaar.

Nadat de restyler de deukjes had verwijderd, kon hij me ook helpen met een aantal krasjes weg te werken.

Bleek een behoorlijke kras te zijn. Er was zelfs een lichte vervorming (deuk) zichtbaar, dus ook deze heeft hij verwijderd, en de kras zo goed mogelijk weggepoetst.
1k0.jpg


Je ziet nog een heel klein krasje, maar ben zeer blij met het resultaat!
1k0.jpg


1k0.jpg


En als jullie goed kijken zien jullie dat er een embleem mist :D. Vandaag even bezig geweest om de 'standaard' emblemen te verwijderen.

Beginsituatie.
1k0.jpg


Embleem verwijderd mbv. verfstripper + visdraad.
1k0.jpg


Overtollige lijmresten verwijderd met verfstripper & doekje met wasbenzine.
1k0.jpg


Afgewerkt en strak gemaakt met wat polijstpasta.
1k0.jpg


Dit kunstje ook met het embleem van de motorkap gedaan.
1k0.jpg


Zelfde stappen doorlopen.
1k0.jpg


En toen kwam de grote afweging... Wat zal ik nou doen met die typeaanduiding :pieker:.