HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

Horkje

Forumguru
@HarrieSkoda, dan zou ik voor een aanpassing gaan als @Tuulster bij zijn Superb ooit heeft laten doen.

Dat is inderdaad wel heel dik een ECHT dubbele uitlaat met én links én rechts rookpluimpjes. Misschien optioneel vlammen eruit zou echt helemaal superdik zijn :D

Maar denk als je ook qua performance nog wil investeren een dubbele uitlaat sowieso ook geen verkeerde beslissing is.

Qua spiegelkappen denk ik dat als je een standaard / basic Octavia met zwarte spiegels ziet, het er misschien “cheap” uit zou kunnen zien. Als ik echter @HarrieSkoda zijn Octavia zie, geloof ik nooit dat dat “cheap” gaat ogen.

Maar goed, misschien is het “to much” dat zal per persoon maar ook auto verschillen.
 

H@RM

Senior Member
origineel-vs-verlaagd-1-jpg.65607


Misstaat hem absoluut niet
 

MaxN

Donateur
Kan zeker goed in combinatie met de overige zwarte accenten van de dakrails en de raamlijsten. Als die van Chrome waren was het minder mooi denk ik.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nogmaals dank allen :D.

@Leonneke73 heeft inderdaad de foto geplaatst van zijn vRS samen met die van iemand anders, waar die van mij gruwelijk op lijkt qua styling. Had deze nog niet eerder gezien voordat ik deze foto in je topic tegenkwam.
Dus heb een goed voorbeeld voor ogen! Sprak je hem ook aan als @HarrieSkoda :maakmegek:?

Ik wil eigenlijk geen ‘grote’ (motorische) aanpassingen meer verrichten. Zeker omdat het een 1.2 is en daar weinig mee te bereiken is. Ik zou die uitlaatstukjes dan ook puur voor de looks plaatsen.

Wat je zegt @Horkje , misschien wordt het allemaal ‘too much’, maar dat is persoon afhankelijk.

@MaxN zeker mee eens over de raamlijsten! Tegenwoordig komt het zogenaamde ‘blackpack’ echt weer terug!

Even wat anders.. tijd terug probeerde ik die deurcovers toch te monteren die spontaan afbraken?
Nou toen even contact opgenomen met de verkoper op Ali, welke kosteloos een vervanger op zou sturen.

2 maanden later, en met de gedachte het pakketje niet meer te krijgen, lag dit plots op de deurmat;

IMG_3730.JPG

De verkoper heeft dus de volledige set (2 x 4) covers opnieuw opgestuurd. Super!
 

Rallye

Forumguru
Ik heb ze bij mij weer verwijderd. Zaten los. Nu metalen besteld en ontvangen, maar nog niet gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Even zomaar een foto, omdat ik toch moest wachten in de rij.
Hij was weer dorstig genoeg met dit weer, net zoals zijn baasje.

1:13,31 welke weer toegevoegd mag worden aan SpritMonitor.
Afgelopen tank (á 623 km) 1 snelweg ritje gehad, en de rest enkel en alleen stadsverkeer.

Wat vinden jullie van zo'n verbruik?

1k0.jpg
 

eriktv

Forumguru
Is maar net hoe je het bekijkt. Ik haal het ook wel eens met m’n TDI. Maar dat is dan net andersom geredeneerd ;)
 

Jasper-RS

Forumguru
Even zomaar een foto, omdat ik toch moest wachten in de rij.
Hij was weer dorstig genoeg met dit weer, net zoals zijn baasje.

1:13,31 welke weer toegevoegd mag worden aan SpritMonitor.
Afgelopen tank (á 623 km) 1 snelweg ritje gehad, en de rest enkel en alleen stadsverkeer.

Wat vinden jullie van zo'n verbruik?

1k0.jpg

Ik doe 1:12.8 met mijn gechipte 1.2 tsi met 6 handbak. Eigenlijk 90% stadsgebruik en op euro 95. Vorigjaar wel eens een week lang elke dag lange afstanden gedaan toen met gemak 1.18. Korten afstanden is funest voor het verbruik ;))
 

innocenti

Forumguru
Is je auto af? Het is stil hier, en je had zo'n leuk blog om te volgen.
Al xenon of led in je koplampen gebouwd?
En Milotec uitlaatsierstukjes gemonteerd?
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Maartenvds Maar dat scheelt ook wel even inderaad.. een 1.2 of een 2.0 :D.

@Peter-036 Ik vul de tank altijd hetzelfde, dus maximaal, totdat de pomp afslaat en dan nog een beetje extra.

Maar gelukkig gisteren nog op een ritje van 30 kilometer 1:16,5 kunnen halen, met af en toe echt wel even doortrekken. Viel me weer alles mee! Zeker als je dagelijkse ritjes van 7 km per rit gewend bent, waar ik max 1:14 haal.

@Jasper-RS Korte ritjes zijn zeker funest! Hij is amper op temperatuur als ik op plaats van bestemming aan kom.

@innocenti Klopt helemaal wat je zegt, even stil vanuit HarrieSkoda.
Waarom? Momenteel heb ik wat andere projecten in/aan het huis en zijn we naar een nieuwe 2e auto aan het kijken waardoor er gewoonweg geen tijd voor de O3 overblijft.

Daarbij klopt het ook dat de O3 'zo goed als af is' voor me.

Paar dingetjes die ik nog wel op korte termijn wil doen zijn:
Full exterior detail beurt
SuperSkoda powerled mirror verlichting
SuperSkoda powerled interieurverlichting
Led verlichting voor de achterste zitrij (Hypercolor.de? vind die foto in het LED itnerieur topic errrruggg fel)
2 x SuperSkoda emblemen in kleur van auto
Typeaanduiding achterklep volledig verwijderen
Zwarte spiegelkappen (lichte twijfel)
 

heusinkveldb

Forumguru
@Maartenvds Maar dat scheelt ook wel even inderaad.. een 1.2 of een 2.0 :D.

@Peter-036 Ik vul de tank altijd hetzelfde, dus maximaal, totdat de pomp afslaat en dan nog een beetje extra.

Maar gelukkig gisteren nog op een ritje van 30 kilometer 1:16,5 kunnen halen, met af en toe echt wel even doortrekken. Viel me weer alles mee! Zeker als je dagelijkse ritjes van 7 km per rit gewend bent, waar ik max 1:14 haal.

@Jasper-RS Korte ritjes zijn zeker funest! Hij is amper op temperatuur als ik op plaats van bestemming aan kom.

@innocenti Klopt helemaal wat je zegt, even stil vanuit HarrieSkoda.
Waarom? Momenteel heb ik wat andere projecten in/aan het huis en zijn we naar een nieuwe 2e auto aan het kijken waardoor er gewoonweg geen tijd voor de O3 overblijft.

Daarbij klopt het ook dat de O3 'zo goed als af is' voor me.

Paar dingetjes die ik nog wel op korte termijn wil doen zijn:
Full exterior detail beurt
SuperSkoda powerled mirror verlichting
SuperSkoda powerled interieurverlichting
Led verlichting voor de achterste zitrij (Hypercolor.de? vind die foto in het LED itnerieur topic errrruggg fel)
2 x SuperSkoda emblemen in kleur van auto
Typeaanduiding achterklep volledig verwijderen
Zwarte spiegelkappen (lichte twijfel)

Ik mis nog een achteruitrijcamera:D
Spiegels zou ik doen bij jouw kleur.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik mis nog een achteruitrijcamera:D
Spiegels zou ik doen bij jouw kleur.

Das verrekte scherp opgemerkt :D.
Gaat jouw handleiding absoluut bij helpen.

Ik denk wel dat ik het net zoals jij op de 'originele' manier aan ga sluiten. Ben niet zo van het solderen, en dan voornamelijk het strippen van originele bekabeling.

Mate van VwModul staat me netjes te woord :thumbsup:.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Sommige mensen begonnen al te klagen dat ik zo weinig actief was... althans, dat er zo weinig berichten werden gepost in dit topic. Dus bij deze zal ik weer eens wat toevoegen :D.

Ik had 2 kleine deukjes op de O3, waarvan één door eigen toedoen. Dit was namelijk tijdens de montage van de vRS bumper gebeurd. Een klein bultje op het spatscherm, door het met de ratel afschieten van de torx schroef aldaar.

Nadat de restyler de deukjes had verwijderd, kon hij me ook helpen met een aantal krasjes weg te werken.

Bleek een behoorlijke kras te zijn. Er was zelfs een lichte vervorming (deuk) zichtbaar, dus ook deze heeft hij verwijderd, en de kras zo goed mogelijk weggepoetst.
1k0.jpg


Je ziet nog een heel klein krasje, maar ben zeer blij met het resultaat!
1k0.jpg


1k0.jpg


En als jullie goed kijken zien jullie dat er een embleem mist :D. Vandaag even bezig geweest om de 'standaard' emblemen te verwijderen.

Beginsituatie.
1k0.jpg


Embleem verwijderd mbv. verfstripper + visdraad.
1k0.jpg


Overtollige lijmresten verwijderd met verfstripper & doekje met wasbenzine.
1k0.jpg


Afgewerkt en strak gemaakt met wat polijstpasta.
1k0.jpg


Dit kunstje ook met het embleem van de motorkap gedaan.
1k0.jpg


Zelfde stappen doorlopen.
1k0.jpg


En toen kwam de grote afweging... Wat zal ik nou doen met die typeaanduiding :pieker:.
Ach dacht ik, ik heb zowel de chrome als de zwarte variant nog, dus waarom niet?!

1k0.jpg


1k0.jpg


Goh, krijg ik toch nog direct een idee hoe het zal staan in het zwart :deuk:.
1k0.jpg


Na het verwijderen van de lijmresten blijft dit dan over.
1k0.jpg


1k0.jpg


Eventjes poetsen.
1k0.jpg


En uitpoetsen.
1k0.jpg


Best wel kaal zo! Voor nu blijft het even zo. Ik wacht namelijk met monteren van de emblemen totdat de O3 professioneel gepoetst is.

Hier gaat dan ook direct mijn volgende vraag over;
Ik heb bij @Tuner111 gezien dat een glascoating zeker voordelen biedt, maar ook aardig aan de prijs is.
Nu heb ik geïnformeerd bij 2 poetsers in mijn regio.

Poetser 1:
Full exterior detail (wassen, kleien, polijsten, aanbrengen van Chemical Guys Top Coat sealant).
Standtijd: +/- 1 á 1,5 jaar bij wassen volgens 2 emmer methode.
Kosten: +/- € 250,-.

Poetser 2:
Full exterior detail (wassen, kleien, polijsten, aanbrengen van Gyeon Cancoat) --> Cancoat blijkt geen glas maar gel coating?!
Standtijd: +/- 6 á 12 maanden/15.000 km bij wassen volgens 2 emmer methode en regelmatig voeden met Gyeon Cure.
Kosten: +/- € 390,-.

Zelf rijd ik gemiddeld 7.000 km op jaarbasis. Maar moet ik die standtijden met een korreltje zout nemen...?
Wat zou het verschil zijn tussen de Cancoat van Gyeon, en de Top Coat sealant van Chemical Guys?

Verder heb ik middels VCDS wat meetwaarden van de DSG gelogd. Dit op aanraden van TVS, aangezien ik niet 100% tevreden ben met het afgeleverde werk.

Ik heb nu 3 logs die ik met elkaar kan vergelijken;
- Log april 2017 - Tuning & optimalisatie TVS
- Log april 2018 - Bezoek TVS ivm. ontevredenheid
- Log juli 2018 - Zelf middels VCDS

Log 2 moet ik even digitaliseren, waarna ik deze 3 met elkaar kan gaan vergelijken. Ik ben erg benieuwd of hier een patroon in te zien valt.

Verder ook nog de vraag gesteld of de DRL middels de vRS mistlampen zou kunnen. Ja kreeg ik als antwoord, dus ook maar eens even gekeken hoe dat staat.

Optie 1 - Denk de mistlichten even weg. Situatie zoals deze normaal is, DRL via binnenste lampen van koplamp.
1k0.jpg


Optie 2 - DRL via de vRS mistlampen. Zodra dimlicht ingeschakeld wordt, schakelt de DRL via de mistlampen uit.
1k0.jpg


Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik nu het mooiste vind. Optie 2 is wellicht sportiever/oogt stoerder, maar optie 1 is opvallender gok ik zelf.

Dit was hem weer voor nu! Ik hoop dat ik een juiste keuze maak mbt. het laten poetsen, welke het beste bij mij past.
 
Bovenaan Onderaan