Kodiaq bestel- en levertijdenlijst

Sk_Hans

Forumguru
Gisteravond kreeg ik een berichtje van de dealer. Mijn op 2 april gekochte Kodiaq wordt op 17 april afgeleverd. Dat is dus een levertijd van 2 weken. Hij stond dan ook op voorraad in de showroom van de dealer. Nadeel was alleen dat ik vrijwel de catalogusprijs betaal en dus bijna niks aan korting krijg.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij morgen afgeleverd zou worden. Zou makkelijk kunnen aangezien er alleen maar kentekenplaten en andere velgen op hoeven te komen. Dan zou de hele levertijd een week zijn geweest. Maar dat doet de dealer helaas niet.
 
D

Deleted member 25729

151 | @Bobbiedejong | Style Business | 1.4 TSI 150pk DSG 4x4 | juni 2018 | juli 2018 | 14-07-2017
Zojuist gebeld door de dealer met de vraag wanneer de Kodiaq afgeleverd kan worden. Eerst even met de leasemaatschappij om tafel in verband met de tijdelijk geleaste auto. Ik kan niet zeggen wanneer de auto is geproduceerd. Ik was eigenlijk vergeten dat ik een auto had besteld althans ik had het aardig verdrongen.
 

dePisang

Nieuw lid
Update:
| Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd
@dePisang | Style | 1.4 TSI 150pk DSG | week 18 | week 20 2018 | 19-05-2017 | Ja | Nee

Als deze levering dan ook echt doorgaat dan hebben we op een paar dagen na 12 maanden gewacht op deze auto en 5 maanden later geleverd dan in eerste instantie mondeling beloofd was. Op deze manier bestel ik echt nooit meer een auto zo.
 

Bakboord1

Forumguru
@dePisang Ik snap je frustratie volledig. Maar als je zometeen eenmaal in je bolide rijdt ben je deze ellende heel snel vergeten.

Ik rijd nu al vier maanden een Tiguan en had anders nog acht maanden moeten wachten.
Die auto’s zijn op veel punten tamelijk vergelijkbaar. Voor mij was de levertijd echt de dealbreeker en het zou tijdens die twaalf maanden (of meer) echt tot een boel frustratie hebben geleid.
M.i. is twaalf maanden levertijd te lang in de huidige markt met goede alternatieven.
 

wdejong32

Actief lid
ik krijg zeer sterk het idee dat Pon/ Vw zo de lease markt beïnvloedt om VW te kopen zodat Skoda de VW niet voorbij streeft
 

duoplus

Nieuw lid
08-09-2017 besteld en vandaag telefoontje gehad dat hij bij de dealer staat.
Dus van Week 20 werd het week 22 en nu toch week 12 (levering nog niet zeker omdat het leer nog via leaseplan erin moet)
Het mocht even duren, maar dan mag ik morgen hem dan eindelijk ophalen. Voor mij nooit leer meer via leaseplan :nono::banghead:
 
Laatst bewerkt:

RonaldSkodiaq

Donateur
Gisteren op de warmste 19 april ooit mn beer opgehaald en direct door naar het strand met het dak open. Heerlijke auto!! Zondag naar Matze voor mn digitale cockpit in Duitsland. Kan ik direct mn topsnelheid uitproberen.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Bij het ophalen vertelde de man van de de garage dat inrijden niet nodig is. Vertelde van zondag naar Duitsland en hij vond het een goed idee. Met 4 jaar garantie kan me weinig gebeuren.
 
Bovenaan Onderaan