Kodiaq bestel- en levertijdenlijst

RonaldSkodiaq

Donateur
134 | @RonaldSkodiaq | Style Business | 2.0 TSI 4x4 DSG | week ?? | week 13 2018 | 20-05-2017.
Net gebeld door dealer. Zou de Kodiaq op 6 april op kunnen halen maar moet voor m'n werk op 5 april naar Suriname dus 19 april om 10 uur ophalen. Had op mei gerekend dus dat valt weer mee.
 

PaulusB

Nieuw lid
Levertijden van de Kodiaq via Leaseplan en ALD komen nu al uit op week 9 van 2019. Dat is bijna 1 jaar later.
Blijkt als volgt te komen.
  • Elke Skoda-dealer heeft een aantal productieplekken voor de Kodiaq.
  • Sommige dealers hebben nog productieplekken voor dit jaar, maar grote dealers die ook aan de Leasemaatschappijen leveren hebben die al lang opgemaakt.
  • De Skoda-dealers die nog productieplekken voor dit jaar (2018) hebben willen hier zoveel mogelijk aan verdienen en leveren dus NIET aan grote leasemaatschappijen omdat ze dan teveel korting moeten geven.

Zo heeft Skoda Korterink in Zwolle nog productieplaatsen voor 2018 en levert deze alleen via Pon Lease uit of particulier natuurlijk. Jammer dat mijn bedrijf geen zaken doet met Pon Lease en ik kan in maart 2018 dus geen Kodiaq meer bestellen die in 2018 op kenteken komt te staan.....;-( Omdat ik een DSG-7 4x4 diesel wilde bestellen staat er ook nergens eentje op voorraad.

Dus de Kodiaq gaat het helaas niet worden, maar ik heb net wel de Tiguan Allspace Business Highline R DSG-7 4x4 diesel besteld en die komt wél dit jaar op kenteken. Ietsje minder laadruimte, 150PK ipv 190PK, maar verder ook erg mooi. Wel direct met een digitaal dashboard ipv vaste klokken, dat dan weer wel....
 
Mijn dealer wist ook te vertellen dat ze bezig zijn met de voorbereidingen voor de electricificatie van de nieuwe modellen van Skoda waar ze ook de productielijn van de Kodiaq voor gebruiken. Dus op twee gedachtes bezig zijn, wat natuurlijk de levertijd niet echt positief beïnvloed.

Mijn Kodiaq wordt als het goed is ook binnen deze week opgeleverd
 

Sk_Hans

Forumguru
Vanmiddag naar de dealer geweest om naar een Kodiaq te kijken. Handtekening gezet en hij wordt waarschijnlijk binnen twee weken al afgeleverd. :tegek:

Hij stond namelijk gewoon op voorraad in de showroom! Dit is em:

skoda-kodiaq-1-4-tsi-125-pk-ambition-business-uit-voorraad-leverbaar-01.jpg


Het is zo ongeveer de laatste 1.4Tsi Ambition Business die er nog is. Helaas wilde de dealer dus nauwelijks iets aan korting geven en ook de inruil van mijn Octavia was niet echt geweldig. Maar daarvoor heb ik dan nog wel een mooie Kodiaq.


Overigens worden deze 19" velgen omgeruild voor 19" Sirius want die vind ik veel mooier.
 

Sk_Hans

Forumguru
Dank je. Ik wilde eigenlijk pas eind van het jaar mijn auto inruilen voor een Kodiaq, die dan begin volgend jaar geleverd zou worden. Maar toen hoorde ik van die idiote levertijden. En vervolgens verdween de 1.4Tsi AmbBus (handgeschakeld want ik hou niet van automaat) uit de prijslijst en was niet meer leverbaar. Dus speuren naar welke dealer er nog eentje op voorraad had staan. Maar dat zijn er niet veel (en dat is zwak uitgedrukt!!). Nadeel is dat de dealer zelf volmondig toegaf hier gebruik van te maken door eigenlijk geen korting te geven.
 

wdejong32

Actief lid
gefeliciteerd , mooie wagen ,

Ik heb afgelopen september ook een nieuwe Ambition Business gekocht maar ik moet wachten tot september/november voordat hij binnen is , wel met dealer afgesproken dat ik hem pas in Januari 2019 op naam wil hebben

voor mij de belangrijkste keuze om deze uitvoering te nemen warren de au dakrails en de aluminium inleg aan de binnenkant van de deuren en dashbord ipv het kitcherige zwarte vlekkerige inleg van de style uitvoering ,,, verder zijn er erg weinig verschillen

(1.4TSI DSG Ambition Business , lava bleu , panoramadak , 3e zitrij , , 3 zone airco , slaap pakket )
 

kocur

Lid
Morgen de beer op halen gelukkig geen jaar hoeven wachten:yeah::yeehaa:

| Style Business | 1.4 TSI 4x4 DSG | | week 13 2018 | 15-09-2017 | ja | 03-04-2018
 

Sk_Hans

Forumguru
Krijg ik net een telefoontje van de verkoper dat ze hem pas over drie weken af willen leveren........ :mad:

Auto staat verdorie al te glimmen in de showroom. Paar kentekenplaten erop en leveren. Ik ben benieuwd of ze nog wat gaan regelen.
 

EdK

Forumguru
Dan hoop ik voor jou dat hij op slot in de showroom staat, anders heb je zometeen nog allemaal zitplekken en vlekken op je bekleding.....:pieker:
 

dnyvdm

Nieuw lid
Leasecontract (zakelijk) ter overname aangeboden van een Skoda Kodiaq Style Business 2.0 TDI 150pk DSG die op 26 april nieuw word geleverd via Leaseplan. Dus niet maandenlang wachten maar gelijk rijden binnen een paar weken! Bij interesse stuur een BP
 
Laatst bewerkt:

BramBam

Forumguru
Leuk, weer in Kodiaq erbij in (omgeving) Nijmegen. Proficiat en geniet ervan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan