Kodiaq bestel- en levertijdenlijst

Topic in 'Kodiaq' gestart door maik1, 02-05-2017.

1. duoplus

duoplus Nieuw lid

nee 5 weken. Nog steeds lang vind ik zelf. Vorige auto duurde het 3 dagen via de dealer

2. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Dus volgende keer weer leer via Leaseplan begrijp ik...

3. duoplus

duoplus Nieuw lid

:tegek: grapjas

heb het voor je aangepast

4. Japanese Power

Kon het niet laten @duoplus ;)
    Veel plezier met je beer in elk geval!

5. RonaldSkodiaq

RonaldSkodiaq Forumguru Donateur

Gisteren op de warmste 19 april ooit mn beer opgehaald en direct door naar het strand met het dak open. Heerlijke auto!! Zondag naar Matze voor mn digitale cockpit in Duitsland. Kan ik direct mn topsnelheid uitproberen.

CDK, BramBam en CBreedijk vinden dit leuk.
  6. Japanese Power

Zou ik zeker doen 2 dagen na ophalen en een paar honderd KM op de teller...

krikke5150 en CDK vinden dit leuk.
  7. RonaldSkodiaq

Bij het ophalen vertelde de man van de de garage dat inrijden niet nodig is. Vertelde van zondag naar Duitsland en hij vond het een goed idee. Met 4 jaar garantie kan me weinig gebeuren.

8. CDK

CDK Forumguru

Omdat hij als demo al mishandeld is? Want een nieuwe auto moet volgens het welbekende boekje wat niemand leest nog steeds ingereden worden hoor :jaja:

907 en Japanese Power vinden dit leuk.
  9. RonaldSkodiaq

Ja in het instructieboekje zie ik het wel staan de eerste 1500 km. Vreemd dat de chef werkplaats dat verteld terwijl ik er niet om gevraagd had. Verwacht zondag tegen de 1000 km aan te zitten dus even kijken wat kan.

10. 151 | @Bobbiedejong | Style Business | 1.4 TSI 150pk DSG 4x4 | juni 2018 | juli 2018 | 14-07-2017; afgeleverd 26 april 2018 :tegek::tegek::tegek::tegek:

Base77, VanBokhoven en BramBam vinden dit leuk.
  11. Ar Ne

Ar Ne Lid

Volgens My Skoda productiedatum 18 april 2018. Wachten op dat verlossende telefoontje:nailbiting:. Iemand enig idee hoelang transport van fabriek naar dealer ongeveer in beslag neemt?

12. 907

907 Senior Member

@Ar Ne Bij mij prod wk5, aankomst dealer wk8 (wo), levering wk9 (di)

13. Anton1968

Anton1968 Lid

Bij mij 10 dagen voor transport en papierwerk

14. BassieS

BassieS Nieuw lid

159 | @BassieS | Ambition Business | 1.4 TSI 150pk DSG | week ?? | week 31 2018 | 06-10-2017

Auto wordt 21 juni geleverd. (staat inmiddels al bij de dealer)

Dus nog even wachten..............

15. Sk_Hans

Sk_Hans Forumguru

Auto staat al bij de dealer en dan toch nog 8 weken wachten? :nailbiting:

Dat zou ik niet volhouden. :nono:

16. BassieS

BassieS Nieuw lid

:) ik zie het anders, ik heb hem 2 maanden eerder dan gepland:)

nljuggler, Base77, 907 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. ronalddehaan

ronalddehaan Nieuw lid

Ik weet niet of het al voorbij gekomen is (ik heb een pagina of 6 teruggebladerd) maar kan iemand mij vertellen waarom de Kodiaq ineens nog weer bijna 6k duurder is geworden? Hij is nu in totaal zo'n beetje 8k duurder als toen hij net uitkwam. Eigenlijk een beetje belachelijk als je het mij vraagt.

18. Sk_Hans

Sk_Hans Forumguru

Die vraag heb ik mezelf ook gesteld (en ook hier op het forum). Meest voor de hand liggende antwoord lijkt: "omdat het kan". Er is een probleem bij de productie (qua aantallen) en daardoor is er een flinke levertijd. Voor de importeur is het dan aantrekkelijk om vooral die modellen te leveren waar het meeste aan verdiend wordt. En dat is meestal niet het goedkoopste model. En tevens wil men waarschijnlijk niet concurreren met de Karoq die anders ongeveer hetzelfde zou kosten.

De 1.4Tsi 125pk is (in Nederland) niet meer leverbaar. Dat is de 1.4Tsi 150pk geworden. Maar die is nu alleen leverbaar met DSG (en daardoor ook weer duurder). Ik heb echt alles afgezocht om nog een dealer te vinden die een 1.4Tsi 125pk op voorraad had staan. Dat was best lastig want de importeur laat je voor de Kodiaq niet zoeken op voorraad bij de dealer. Dan moet je bij iedere dealer afzonderlijk gaan zoeken. Uiteindelijk kon ik er maar 1 vinden en die heb ik gekocht.

Wat je nu ziet is dat verschillende dealers bijna nieuwe Kodiaqs (maar soms zelfs al in 2017 op kenteken gezet) aanbieden voor prijzen die zelfs boven de nieuwprijs liggen.

19. BramBam

BramBam Forumguru

Hij is geen 6K duurder geworden, wel duurder. Probleem is dat de 1.4 125pk TSI en bepaalde combinatie's motor/versnellingsbak niet meer leverbaar zijn, zoals @Sk_Hans hier boven ook zegt.

Prijslijst Kodiaq Business Maart 2017
    upload_2018-5-3_14-40-15.png

Prijslijst Kodiaq Business Maart 2018
    upload_2018-5-3_14-40-42.png

ronalddehaan en nljuggler vinden dit leuk.
  20. ronalddehaan

ronalddehaan Nieuw lid

Dank, dit verklaard een hoop. Is er enig zicht op het weer beschikbaar komen van de 'goedkopere' versies?

Deel deze pagina