Kodiaq bestel- en levertijdenlijst

RonaldSkodiaq

Donateur
Ja in het instructieboekje zie ik het wel staan de eerste 1500 km. Vreemd dat de chef werkplaats dat verteld terwijl ik er niet om gevraagd had. Verwacht zondag tegen de 1000 km aan te zitten dus even kijken wat kan.
 

Ar Ne

Lid
Volgens My Skoda productiedatum 18 april 2018. Wachten op dat verlossende telefoontje:nailbiting:. Iemand enig idee hoelang transport van fabriek naar dealer ongeveer in beslag neemt?
 

BassieS

Nieuw lid
159 | @BassieS | Ambition Business | 1.4 TSI 150pk DSG | week ?? | week 31 2018 | 06-10-2017

Auto wordt 21 juni geleverd. (staat inmiddels al bij de dealer)

Dus nog even wachten..............
 

Sk_Hans

Forumguru
159 | @BassieS | Ambition Business | 1.4 TSI 150pk DSG | week ?? | week 31 2018 | 06-10-2017

Auto wordt 21 juni geleverd. (staat inmiddels al bij de dealer)

Dus nog even wachten..............

Auto staat al bij de dealer en dan toch nog 8 weken wachten? :nailbiting:

Dat zou ik niet volhouden. :nono:
 

ronalddehaan

Nieuw lid
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is (ik heb een pagina of 6 teruggebladerd) maar kan iemand mij vertellen waarom de Kodiaq ineens nog weer bijna 6k duurder is geworden? Hij is nu in totaal zo'n beetje 8k duurder als toen hij net uitkwam. Eigenlijk een beetje belachelijk als je het mij vraagt.
 

Sk_Hans

Forumguru
Die vraag heb ik mezelf ook gesteld (en ook hier op het forum). Meest voor de hand liggende antwoord lijkt: "omdat het kan". Er is een probleem bij de productie (qua aantallen) en daardoor is er een flinke levertijd. Voor de importeur is het dan aantrekkelijk om vooral die modellen te leveren waar het meeste aan verdiend wordt. En dat is meestal niet het goedkoopste model. En tevens wil men waarschijnlijk niet concurreren met de Karoq die anders ongeveer hetzelfde zou kosten.

De 1.4Tsi 125pk is (in Nederland) niet meer leverbaar. Dat is de 1.4Tsi 150pk geworden. Maar die is nu alleen leverbaar met DSG (en daardoor ook weer duurder). Ik heb echt alles afgezocht om nog een dealer te vinden die een 1.4Tsi 125pk op voorraad had staan. Dat was best lastig want de importeur laat je voor de Kodiaq niet zoeken op voorraad bij de dealer. Dan moet je bij iedere dealer afzonderlijk gaan zoeken. Uiteindelijk kon ik er maar 1 vinden en die heb ik gekocht.

Wat je nu ziet is dat verschillende dealers bijna nieuwe Kodiaqs (maar soms zelfs al in 2017 op kenteken gezet) aanbieden voor prijzen die zelfs boven de nieuwprijs liggen.
 

BramBam

Forumguru
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is (ik heb een pagina of 6 teruggebladerd) maar kan iemand mij vertellen waarom de Kodiaq ineens nog weer bijna 6k duurder is geworden? Hij is nu in totaal zo'n beetje 8k duurder als toen hij net uitkwam. Eigenlijk een beetje belachelijk als je het mij vraagt.

Hij is geen 6K duurder geworden, wel duurder. Probleem is dat de 1.4 125pk TSI en bepaalde combinatie's motor/versnellingsbak niet meer leverbaar zijn, zoals @Sk_Hans hier boven ook zegt.

Prijslijst Kodiaq Business Maart 2017
upload_2018-5-3_14-40-15.png

Prijslijst Kodiaq Business Maart 2018
upload_2018-5-3_14-40-42.png
 

dePisang

Nieuw lid
Update:
| Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd
@dePisang | Style | 1.4 TSI 150pk DSG | week 18 | week 20 2018 | 19-05-2017 | Ja | JA

Op 3 dagen na 12 maanden gewacht.
 

Sk_Hans

Forumguru
Ik voel me steeds gelukkiger dat ik slechts twee weken gewacht heb (voorraad auto). En dat viel me al lang. :bloos:
 

Base77

Senior Member
| Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd
| Base77 | Ambition business quartz grey| 1.4 125pk | Eind mei | Eind Maart | ja midden juni| Pas eind november ivm andere lease

Sierlijsten
Driver mode
Addaptive cruise control
Travel assistant
Afneembare trekhaak (do)

Ik heb de kodiaq eind maart besteld, met in mijn achterhoofd alle horor verhalen over de lange levertijden, zodat ik hem eind november zeker binnen zou hebben. Kan ik hem al na 3 maanden krijgen maar omdat mijn huidige lease nog niet afgelopen is mag ik hem vanachter een hekje in Roosendaal gaan bekijken voor 5 maanden :(.
 
Laatst bewerkt:

fransd27

Nieuw lid
166| Fransd27| Style business| 1.4 4x4 DSB | wk 27 | Leverweek ? (oorspr wk 33)| 20-1-2018| ja | nee
quartz grey
panorama electr bedienbaar
leder+ventil. voor
parkeerpakket pro
stoel en voorruitverwarming
 

elsinga

Forumguru
De stand kan trouwens door de dealer een beperkt aantal keren gereset worden als deze nog beneden de x (200?) km is, meen ik.
 

907

Senior Member
Dat zou lullig zijn. Je komt immers een nieuwe auto en geen demo.
(ff 0-100km/h proberen met te koude motor)
 
Bovenaan Onderaan