Kodiaq bestel- en levertijdenlijst

BramBam

Forumguru
Het is gewoon jammer dat we in NL geen fabrieksimporteur hebben. Zie allemaal levertijden van 3-4 maanden op een Engels Skoda forum.
 

907

Senior Member
@4tnight
Let er op dat je levertijden aan consumenten en direct aan bedrijven duidelijk anders zijn dan levering via lease bedrijven. WK25 is zeker snel, maar klopt bij het beeld (sept-2018 versus begin 2019) dat de verkoper schetste toen ik mijn beer 1,5 week geleden mocht afhalen.
 

Jrtt

Forumguru
@907 wat is dan de reden waarom het via een leasemaatschappij feb 2019 is en direct via de dealer week 25 2018. Waar komt het verschil vandaan?
 

907

Senior Member
@Jrtt
Exact weet ik niet, maar dat er een scheiding is hoor ik vanaf t begin (mei 2017).
Wat mee zal spelen is dat de marge op een auto naar de lease (wel of geen businuss) is veel kleiner is dan naar consument/direct-aan-bedrijf. Ook is het voor de dealer onzeker of hij het onderhoud mag gaan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:

Base77

Senior Member
Toevallig vandaag mijn beer besteld (zet er zo de specs op) in Roosendaal bij Borchwerf via Skoda-lease (pon) en gelijk even gevraagd waarom er zoveel verschil is. Wat ze mij vertelden was dat ze plekken reserveren en ze daardoor afhankelijk van de nog beschikbare plekken snel kunnen leveren. Die van mij staat nu voor oktober leveren.
 

Base77

Senior Member
| Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd
| Base77 | Ambition business quartz grey| 1.4 125pk | nog niet bekend | Oktober 2018 | ja | nog niet

Sierlijsten
Driver mode
Addaptive cruise control
Travel assistant
Afneembare trekhaak (do)
 

4DJ

Nieuw lid
Mijn beer is maandag besteld, in eerste instantie kreeg ik te horen dat de Kodiaqs voor 2018 waren uitverkocht (dus geen nieuwe productieplaatsen meer) maar uiteindelijk was het nog mogelijk om nieuwe orders te plaatsen. Hopelijk oktober leveren, kan kosteloos annuleren als de prijs per 1 september gaat stijgen door aanpassing van de BPM ivm de nieuwe WLTP test. Het wachten zal zwaar worden.......
 

4DJ

Nieuw lid
| Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd
| 4DJ | Ambition business Velvet Red | 2.0 TDI DSG | nog niet bekend | Oktober 2018?? | ja | nog niet

7 zitter
Chromen sierlijsten
Verwarmbare voorstoelen
Kinderpakket
Familiepakket
Electrische achterklep

zit nog te twijfelen of ik zelf nog ga investeren in 19" Triglav
 

BramBam

Forumguru
Deze week besteld:

| Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd |
| BramBam | Style Business Quartz Grey | 1.4TSI 150pk DSG6 | Nog niet bekend | Okt 2018 | 15-3-2018 | Nog niet | -- |

Met de volgende optie's:
  • Trekhaak Wegklapbaar (Af-fabriek)
  • Verwarmbare Stoelen Voor & Achter
  • Sunset, extra donker getinte ramen achter
  • Drive Mode Select

Volg overigens ook wat threads op buitenlandse fora. In o.a. UK is de levertijd aanzienlijk korter dan NL. Nu bestellen is Mei/Juni rijden.
 
Laatst bewerkt:

BramBam

Forumguru
Update:

| Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd |
| BramBam | Style Business Quartz Grey | 1.4TSI 150pk DSG6 | Nog niet bekend | Week 43 | 15-3-2018 | Ja | -- |
 

Patbanbu

Actief lid
Update. Zaterdag 31 maart afspraak om mijn beer op te halen!! En dan een heel paasweekend genieten :yeehaa:

000 | Naam | Uitvoering | Motor | Productieweek | Leverweek | Besteldatum | Bevestigd door dealer? | Geleverd
136 | @Patbanbu | Style Business | 2.0 TSI 4x4 DSG | week 10 | week 13 2018 | 26-05-2017 | ja | 31-03-2018
 

Carlo V.

Nieuw lid
Voor zij die (lang) wachten op de levering van hun Kodiaq.... Het is de moeite van het wachten zeker waard! Sinds vrijdag 1200 km... heerlijk!
Vooral de acc in combinatie met de DSG is zalig. Filerijden was nooit zo relaxerend :-)
 
Vandaag gebeld met de dealer, ennnn ook ik moet nog een maand extra wachten, begin mei. ondertussen zie ik steeds meer kodiaqs passeren ( en die mensen lachen dan nog als je ze passeert met mijn tijdelijke Octavia) en begint het toch langzamerhand wel tijd te worden voor mijn eigen beer. 11 maanden na bestelling.
 
Bovenaan Onderaan