Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Rooverz

Actief lid
Geen internet via de Columbus. Dus als je via de app een afspraak naar je nav wil sturen komt ie niet door, geen google om te zoeken in je nav, geen extra verkeersinfo, etc...etc...
Je hebt wel verbinding met de Hotspot? En het activeren is ook gelukt (code intoetsen)? Probeer eens op het telefoon de Hotspot aan te zetten je je wifi uit? (mits dit uiteraard kan). Ik gebruik automate op android. Deze schakelt automatisch de Hotspot functie aan en de wifi uit als mijn telefoon verbinding maakt met de auto.
 
Werkt ook niet. Maakt wel verbinding maar doet verder niets. Met 2 verschillende telefoons/sims, wifi en de sim in het handschoenenkastje geprobeerd. Tevens een aantal malen systeem gereset en herstart en opnieuw begonnen. Registratie ging ook al moeizaam, maar is wel gelukt.
 

Rooverz

Actief lid
Werkt ook niet. Maakt wel verbinding maar doet verder niets. Met 2 verschillende telefoons/sims, wifi en de sim in het handschoenenkastje geprobeerd. Tevens een aantal malen systeem gereset en herstart en opnieuw begonnen. Registratie ging ook al moeizaam, maar is wel gelukt.
Lijkt er dan op alsof er bij de server kant van Skoda iets niet goed zit. Heb je al contact opgenomen met Skoda zelf? Deze kunnen achter de schermen ook wat resetten (duurt wel even weekje ofzo). Ik had in het begin ook regelmatig geen of moeilijke trage verbinding. Na contact met skoda werkt het nu altijd en snel!

En heb je Android of Apple?
 

Pendragon

Forumguru
Nog even een dingetje, het is trouwens toch niet normaal dat alle naafdoppen er na 8 maanden al zo uit zien (roesten)? Ik heb dit niet eerder gehad...

full.jpg
Heb ik ook. Inmiddels mijn 2e paar maar zien er ook al weer zo uit. Hoe was jij je wielen?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik met Poorboys SS&S shampoo met (aparte) washmitt voor alleen de velgen.

Als er nu écht een setje naar de knoppen is ga ik ze opschuren en zelf voorzien van een laag blanke lak.
 

Pendragon

Forumguru
Ik met Poorboys SS&S shampoo met (aparte) washmitt voor alleen de velgen.

Als er nu écht een setje naar de knoppen is ga ik ze opschuren en zelf voorzien van een laag blanke lak.
Ok, dacht misschien dat het door mijn gebruik van non ferro kwam, maar dat is dus niet zo.
 

Spector

Forumguru
Bij mij werkt alles (gelukkig) goed. Waar loop je tegenaan?
Columbus (Skoda Connect) maakt geen verbinding met de hotspot van de telefoon (IPhone 8) ook niet via de kabel (CarPlay) ook de app werkt niet. De opties als status, ritten, enz. zijn niet beschikbaar. De dealer is aan het zoeken en ik heb ook contact gehad met Skoda Nederland die ook aan het zoeken zijn. Vandaag de oude verbinding verwijderd en een nieuwe aangemaakt, dit alles zonder resultaat. Ik denk dat ik Skoda maar ff afwacht, verder klachten over de Columbus.
 

Cedo Nulli

Nieuw lid
O3 FL RS245 met lane assist (dus grote camera aan de spiegel). Tegen 120 km/h verstaan mijn correspondenten mij voor geen meter door al het ruis. de DCC en soundgenerator in standje eco / comfort helpt ook niet echt. Met mijn vorige RS was dat minder een probleem.
 

MadDog2K

Actief lid
OK..... sinds een week of 2 heb ik dit issue met mijn Columbus in de O3 FL.

Op zaterdagmiddag zag ik in ene een rechte streep van boven een stuk naar beneden
die zat er de dag er voor nog niet...

De middag erna (zondag) is die streep volledig van boven tot onder gaan lopen
Lijken wel dode pixels.... als de columbus uit staat, zie je deze nl. niet

Binnenkort voor de beurt, dan mogen ze hier meteen een blik op werpen
Het stoort me mateloos, ook al is het een dun lijntje

Meer mensen waar dit is gebeurd ?
 

Bijlagen

  • IMG_1653.JPG
    IMG_1653.JPG
    505,6 KB · Weergaven: 159
  • IMG_1659P_2.JPG
    IMG_1659P_2.JPG
    375 KB · Weergaven: 148

Tuner111

Forumguru
OK..... sinds een week of 2 heb ik dit issue met mijn Columbus in de O3 FL.

Op zaterdagmiddag zag ik in ene een rechte streep van boven een stuk naar beneden
die zat er de dag er voor nog niet...

De middag erna (zondag) is die streep volledig van boven tot onder gaan lopen
Lijken wel dode pixels.... als de columbus uit staat, zie je deze nl. niet

Binnenkort voor de beurt, dan mogen ze hier meteen een blik op werpen
Het stoort me mateloos, ook al is het een dun lijntje

Meer mensen waar dit is gebeurd ?

ik denk eerder dat het iets met de beeldprocessor is... want een hele lijn dode pixels komen heeeeel weinig voor :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MadDog2K

Actief lid
Da’s een goeie

Zou idd wel eens accu gerelateerd kunnen zijn
‘s ochtends bij het starten komt de melding vrijwel altijd bij de eerste start
Dan 30 - 90 minuten rijden : melding weg
Vervolgens 8 a 9 uur stil staan : geen melding bij starten
Dan na 30 - 90 minuten rijden bij thuiskomst 12 uur stil staan en het riedeltje herhaalt zich

s ochtends een kort ritje (< 5 km) en weer 8-9 uur stil staan dan blijft de melding
 
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier....al even gekeken naar de lijst met kinderziektes van de Octavia 3 (1.0 DSG, 15k kms)...maar niet gevonden wat ik zocht.
Er komt een 'krakend' geluid als ik naar rechts optrek, en het stuur een graad of 10 gedraaid heb.
Naar rechts is het geluid er niet. Even getest of het met tractie te maken heeft, maar dat is het niet.

Hebben jullie enig idee?

VTS 16v
 

Rofffel

Forumguru
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier....al even gekeken naar de lijst met kinderziektes van de Octavia 3 (1.0 DSG, 15k kms)...maar niet gevonden wat ik zocht.
Er komt een 'krakend' geluid als ik naar rechts optrek, en het stuur een graad of 10 gedraaid heb.
Naar rechts is het geluid er niet. Even getest of het met tractie te maken heeft, maar dat is het niet.

Hebben jullie enig idee?

VTS 16v

Stel je eerst even voor @VTS 16v in het juiste topic.
 
Bovenaan Onderaan