Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Topic in 'Octavia III' gestart door Forrest, 02-11-2014.

1. Rooverz

Rooverz Actief lid

Lijkt er dan op alsof er bij de server kant van Skoda iets niet goed zit. Heb je al contact opgenomen met Skoda zelf? Deze kunnen achter de schermen ook wat resetten (duurt wel even weekje ofzo). Ik had in het begin ook regelmatig geen of moeilijke trage verbinding. Na contact met skoda werkt het nu altijd en snel!

En heb je Android of Apple?

2. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

Heb ik ook. Inmiddels mijn 2e paar maar zien er ook al weer zo uit. Hoe was jij je wielen?

3. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Ik met Poorboys SS&S shampoo met (aparte) washmitt voor alleen de velgen.

Als er nu écht een setje naar de knoppen is ga ik ze opschuren en zelf voorzien van een laag blanke lak.

Pendragon vindt dit leuk.
  4. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

Ok, dacht misschien dat het door mijn gebruik van non ferro kwam, maar dat is dus niet zo.

5. Joh@n

Joh@n Forumguru

Ik gebruik ook monello non Ferro...maar met andere wielen nooit problemen gehad.

Pendragon vindt dit leuk.
  6. Spector

Spector Forumguru

Columbus (Skoda Connect) maakt geen verbinding met de hotspot van de telefoon (IPhone 8) ook niet via de kabel (CarPlay) ook de app werkt niet. De opties als status, ritten, enz. zijn niet beschikbaar. De dealer is aan het zoeken en ik heb ook contact gehad met Skoda Nederland die ook aan het zoeken zijn. Vandaag de oude verbinding verwijderd en een nieuwe aangemaakt, dit alles zonder resultaat. Ik denk dat ik Skoda maar ff afwacht, verder klachten over de Columbus.

7. Cedo Nulli

Cedo Nulli Nieuw lid

O3 FL RS245 met lane assist (dus grote camera aan de spiegel). Tegen 120 km/h verstaan mijn correspondenten mij voor geen meter door al het ruis. de DCC en soundgenerator in standje eco / comfort helpt ook niet echt. Met mijn vorige RS was dat minder een probleem.

8. MadDog2K

MadDog2K Lid

@Joh@n heb je hier wellicht nog wat details over ?

9. MadDog2K

MadDog2K Lid

OK..... sinds een week of 2 heb ik dit issue met mijn Columbus in de O3 FL.

Op zaterdagmiddag zag ik in ene een rechte streep van boven een stuk naar beneden
    die zat er de dag er voor nog niet...

De middag erna (zondag) is die streep volledig van boven tot onder gaan lopen
    Lijken wel dode pixels.... als de columbus uit staat, zie je deze nl. niet

Binnenkort voor de beurt, dan mogen ze hier meteen een blik op werpen
    Het stoort me mateloos, ook al is het een dun lijntje

Meer mensen waar dit is gebeurd ?

Bijgevoegde bestanden:

10. Tuner111

Tuner111 Forumguru

ik denk eerder dat het iets met de beeldprocessor is... want een hele lijn dode pixels komen heeeeel weinig voor :)

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  11. Joh@n

Joh@n Forumguru

Uiteindelijk is dat verholpen door een nieuwe accu. De accu die er in lag was niet helemaal 100% en zorgde blijkbaar voor deze fout. Ik heb hem na het vervangen niet meer gezien namelijk.

12. MadDog2K

MadDog2K Lid

Da’s een goeie

Zou idd wel eens accu gerelateerd kunnen zijn
    ‘s ochtends bij het starten komt de melding vrijwel altijd bij de eerste start
    Dan 30 - 90 minuten rijden : melding weg
    Vervolgens 8 a 9 uur stil staan : geen melding bij starten
    Dan na 30 - 90 minuten rijden bij thuiskomst 12 uur stil staan en het riedeltje herhaalt zich

s ochtends een kort ritje (< 5 km) en weer 8-9 uur stil staan dan blijft de melding

13. MadDog2K

MadDog2K Lid

Goed punt :geek:

14. VTS 16v

VTS 16v Lid

Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier....al even gekeken naar de lijst met kinderziektes van de Octavia 3 (1.0 DSG, 15k kms)...maar niet gevonden wat ik zocht.
    Er komt een 'krakend' geluid als ik naar rechts optrek, en het stuur een graad of 10 gedraaid heb.
    Naar rechts is het geluid er niet. Even getest of het met tractie te maken heeft, maar dat is het niet.

Hebben jullie enig idee?

VTS 16v

15. Rofffel

Rofffel Forumguru Donateur

Stel je eerst even voor @VTS 16v in het juiste topic.

16. VTS 16v

VTS 16v Lid

Gelijk even gedaan :-)

17. Cordoba

Cordoba Forumguru

:sterretjes:En hoe zit het naar links?

18. VTS 16v

VTS 16v Lid

Oh, niet duidelijk gezegd, naar links is er geen geluid.

19. Jep, bij mij ook. Lijkt ook wel ongeveer op dezelfde plek. Toevallig vandaag gemeld bij de dealer (naast een defecte accu).

En ik heb laatste tijd ook geregeld last gehad van parkeerrem foutmelding bij het starten.

Zou die streep ook een relatie met de accu hebben? Als het goed is krijg ik morgen een nieuwe accu, laat wel even weten of dat verschil maakt.

Laatst aangepast: 13-02-2018
  20. MadDog2K

MadDog2K Lid

@PanterPeter zit je nieuwe accu er inmiddels in?
    Heeft het geholpen voor de foutmelding en voor de streep in t display (maar dat laatste zou wel heel bijzonder zijn)

Zei je dealer nog iets over die streep?

Deel deze pagina