Lijst kinderziektes etc. Octavia III

OK..... sinds een week of 2 heb ik dit issue met mijn Columbus in de O3 FL.

Op zaterdagmiddag zag ik in ene een rechte streep van boven een stuk naar beneden
die zat er de dag er voor nog niet...

De middag erna (zondag) is die streep volledig van boven tot onder gaan lopen
Lijken wel dode pixels.... als de columbus uit staat, zie je deze nl. niet

Binnenkort voor de beurt, dan mogen ze hier meteen een blik op werpen
Het stoort me mateloos, ook al is het een dun lijntje

Meer mensen waar dit is gebeurd ?

Jep, bij mij ook. Lijkt ook wel ongeveer op dezelfde plek. Toevallig vandaag gemeld bij de dealer (naast een defecte accu).

En ik heb laatste tijd ook geregeld last gehad van parkeerrem foutmelding bij het starten.

Zou die streep ook een relatie met de accu hebben? Als het goed is krijg ik morgen een nieuwe accu, laat wel even weten of dat verschil maakt.
 
Laatst bewerkt:

MadDog2K

Actief lid
En ik heb laatste tijd ook geregeld last gehad van parkeerrem foutmelding bij het starten.

Zou die streep ook een relatie met de accu hebben? Als het goed is krijg ik morgen een nieuwe accu, laat wel even weten of dat verschil maakt.

@PanterPeter zit je nieuwe accu er inmiddels in?
Heeft het geholpen voor de foutmelding en voor de streep in t display (maar dat laatste zou wel heel bijzonder zijn)

Zei je dealer nog iets over die streep?
 
@PanterPeter zit je nieuwe accu er inmiddels in?
Heeft het geholpen voor de foutmelding en voor de streep in t display (maar dat laatste zou wel heel bijzonder zijn)

Zei je dealer nog iets over die streep?

Accu zit er inderdaad in, net zoals de streep er nog inzit helaas. Ik heb over 2 weken een afspraak om daar naar te kijken.

Omtrent de parkeerrem foutmelding zei de dealer dat deze klacht vaker voorkomt, maar dat er nog geen oplossing voor is. Er zou een recall zijn, maar alleen voor de Superb? Ik heb de melding nog niet gezien sinds de nieuwe accu, maar is denk ik nog te kort om daar conclusies aan te verbinden. Had de fout ook niet dagelijks. Even afwachten dus nog.
 

Octavi4nus

Nieuw lid
1.4 TSI manueel: Heb morgen na 60k mijn 3de onderhoud. Ik ga het volgende vermelden:
-Pruttelend en zeer schokkerig rijden op koude motor en na start stop, nog iemand met dit probleem? Zeer irritant
-Piepende krakende vering bij vluchtheuvels
-Parkeersensoren die soms tijdens het rijden overal rood worden en overal piepen, vooral bij lagere snelheden en afremmen
-‎Koffer gaat soms niet goed dicht
-Display verandert soms na start stop: van bijvoorbeeld km/u weergave naar gemiddeld verbruik
-Klok verandert soms van uur
 

Joske

Forumguru
OK..... sinds een week of 2 heb ik dit issue met mijn Columbus in de O3 FL.

Op zaterdagmiddag zag ik in ene een rechte streep van boven een stuk naar beneden
die zat er de dag er voor nog niet...

De middag erna (zondag) is die streep volledig van boven tot onder gaan lopen
Lijken wel dode pixels.... als de columbus uit staat, zie je deze nl. niet

Binnenkort voor de beurt, dan mogen ze hier meteen een blik op werpen
Het stoort me mateloos, ook al is het een dun lijntje

Meer mensen waar dit is gebeurd ?
de columbus al eens een "harde reset" gegeven? I/O knop blijven indrukken totdat ie terug opstart, dan loslaten.
 

Joh@n

Forumguru
Dit koude weer is in ieder geval geen succes in mijn Octavia. De DSG automaat was vanmorgen compleet de weg kwijt, hij schakelde niet zelf meer naar 3 en bleef met een schokkend toerental maar in 2 hangen. Heb hem even in manual gezet en daarna naar handmatig 3 geschakeld. Beetje kou zouden ze wel tegen moeten kunnen zou je zeggen maar bij deze auto sta ik nergens meer van te kijken. Later ging het overigens wel weer gewoon normaal op het standaard geratel van het blok na.
 

Joh@n

Forumguru
Dagje later maar even een filmpje gemaakt omdat ik het nu wel verwachtte. Hij schakelt nu wel zelf van 2 naar 3 en daarna 4, maar echt van harte gaat het niet. Aan het begin lijkt hij al in 3 te staan op het display maar hij heeft er nogal ehm, moeite mee :pieker:


En ja, hij ratelt en flink ook. Maar dat is "normaal" met dit weer en doet hij eigenlijk altijd al <10 graden. Teller staat overigens op 27000km. Topproduct :D
 

MadDog2K

Actief lid
de columbus al eens een "harde reset" gegeven? I/O knop blijven indrukken totdat ie terug opstart, dan loslaten.

Nee, wist niet dat dat kon.
Is dat gewoon een koude boot, of raak je ook de settings kwijt ?

Iig. mogen ze er bij de onderhoudsbeurt naar kijken

Tevens gister de sjaak met de accu (waarvan ik al vermoedde dat deze niet goed was nalv. de problemen hier door meerderen gemeld met parkeerhulpremfunctie en bijv. start/stop die nu vanzelf het vaker niet doet dan wel)... wou niet starten en even 'hulp' gehad.

Is doorgemeten, en inderdaad defect geconstateerd. Vervangen kost alleen een dag ?
Wat kan er nou zo speciaal aan een accu vervangen zijn :pieker:
Dus nu ook maar bij de onderhoudsbeurt over 3 weken... (dan kan het wel in 1x)
Het wordt toch ook weer warmer als t goed is.
 

Joh@n

Forumguru
@MadDog2K 1 dag? Bij mij waren ze inclusief testen 1,5 uur bezig.. Vond ik al lang eigenlijk. Aan jouw afleverdatum te zien heb je er eentje uit dezelfde batch (gare) accu's.
 

MadDog2K

Actief lid
@MadDog2K 1 dag? Bij mij waren ze inclusief testen 1,5 uur bezig.. Vond ik al lang eigenlijk. Aan jouw afleverdatum te zien heb je er eentje uit dezelfde batch (gare) accu's.

Ja dat zou ik dus eigl. ook verwachten.... het is gewoon erg apart.
Smoesje voor garantiewerk, levert minder op, dus doen we het liever niet ?
 

MadDog2K

Actief lid
Ne warme reboot dus ^_^
Settings blijven

@Joske: thanks, goed om te weten ! :)


Zojuist auto opgehaald bij de dealer ivm streep in het scherm. Scherm is vervangen onder garantie, en de streep is nu verdwenen.

@PanterPeter Kijk, dat is dus goed nieuws

Ik ben benieuwd waar ze bij mij mee gaan komen na de beurt



Werd vanmiddag nog gebeld, dat de accu erg slecht verkrijgbaar is en ze nog niet precies weten wanneer ze die binnen kunnen hebben
Maar zodra deze binnen is, het toch wel verstandiger leek om deze meteen te vervangen (joh)... ga ik toch vragen of het dan weer 1 dag is

Maar goed, als je al vraagt als service adviseuse of d’r ook APK bij moet bij een auto van 9 maanden - want dat kan al 2 maanden van tevoren - dan gaan bij mij al wat haartjes overeind staan :tongue:
 

Rofffel

Forumguru
@Joh@n : de ratel die je hoort is echt niet hoorbaar bij mijn 1.6 tdi met DSG.
Als ik dit hoor lijkt t wel alsof de olie eruit is :arghh:.
Zelf na langere periode kou, klinkt mijne in de allerverste verte niet zo.
 

ENTE

Lid
Inderdaad! Wat een enorm kabaal!
Heb exact dezelfde auto. Die doet dat echt niet. (15.000km)
 

MadDog2K

Actief lid
En ja, hij ratelt en flink ook. Maar dat is "normaal" met dit weer en doet hij eigenlijk altijd al <10 graden. Teller staat overigens op 27000km. Topproduct :D

Wat een herrie, volgens mij heb jij echt een ‘maandagochtend’ model te pakken :thinking:
Daar al voor terug geweest?
 

Joske

Forumguru
@Joh@n blijf je hier nu écht mee rond rijden? :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Volgens mij hebben ze in Tsjechië alle olie gerelateerde lampjes vergeten aanzetten en is deze zonder olie afgeleverd :stop:.

Maar om serieus te zijn: je dsg lijkt compleet gaar..
 

Joh@n

Forumguru
@Joh@n : de ratel die je hoort is echt niet hoorbaar bij mijn 1.6 tdi met DSG.
Als ik dit hoor lijkt t wel alsof de olie eruit is :arghh:.
Zelf na langere periode kou, klinkt mijne in de allerverste verte niet zo.
Dit is wel echt bij koud weer he en het eerste stuk. Het klinkt inderdaad alsof de olie er uit is maar dat is niet het geval hoor. Wanneer hij maar ietsje warmer is dan gaat het geratel ook weer weg.

@Joh@n blijf je hier nu écht mee rond rijden? :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Volgens mij hebben ze in Tsjechië alle olie gerelateerde lampjes vergeten aanzetten en is deze zonder olie afgeleverd :stop:.

Maar om serieus te zijn: je dsg lijkt compleet gaar..
Hij is al terug geweest voor DSG issues omdat er in bepaalde versnellingen van alles dreunt/bromt. Het lijkt na een "update" wel minder geworden te zijn overigens. En ik heb niet echt een keus, als ze daar bij de dealer niet iets mee kunnen of kunnen vinden dan valt er weinig aan te doen.

Pon zal het wel op een 'producteigenschap' gooien.
Dus dat :)
 
Bovenaan Onderaan